Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEfendioğlu, İbrahim Halil
dc.date.accessioned2024-05-19T10:32:28Z
dc.date.available2024-05-19T10:32:28Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.issn2148-4287
dc.identifier.issn2148-7189
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/7375
dc.description.abstractYenilikçi bir teknoloji olan elektrikli araçlar, benzinli ve motorinli araçlarla karşılaştırıldığında, azaltılmış enerji tüketimi bakımından daha ekonomiktir. Ayrıca yeşil ekonomide öncü olan elektrikli araçların kullanımının artmasıyla, ulaşım emisyonlarının azalması beklenmektedir. Türkiye’de elektrikli araçların kullanımı her geçen gün yaygınlaşmakta, ancak tüketicilerin elektrikli otomobil satın alma kararında hangi faktörlerin ön plana çıkacağı pek belirgin değildir. Bu doğrultuda, çalışmanın amacı, Türkiye’de tüketicilerin elektrikli otomobil tercihinde algıladığı kullanışlılığın, kullanım kolaylığının, fiyatın, hedonik yenilikçiliğin ve çevresel kaygının elektrikli otomobil satın alma niyetine etkisini anlamaya çalışmaktır. Çalışmada 439 tüketiciden, çevrimiçi anket yoluyla veriler toplanmış ve yapısal eşitlik modellemesi ile analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre en fazla algılanan kullanışlılığın, satın alma niyetini etkilediği tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractElectric vehicles, which are an innovative technology, are more economical compared to gasoline and diesel vehicles due to their reduced energy consumption. In addition, it is expected that transportation emissions will decrease with the increase in the use of electric vehicles, which are pioneers in the green economy. The use of electric vehicle in Turkey is increasing day by day, but it is not clear which factors will be more prominent in consumers' decision to buy electric cars. In this direction, the aim of the study is to try to understand the effects of perceived usefulness, ease of use, price, hedonic innovation and environmental concern on the intention to buy electric cars, as perceived by consumers in choosing electric cars in Turkey. In the study, data were collected from 439 consumers through an online questionnaire and analyzed with structural equation modeling. According to the findings obtained in the research; It has been determined that perceived usefulness affects the purchase intention the most.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Pressen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.17336/igusbd.1124491en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectElektrikli Araçen_US
dc.subjectElektrikli Otomobilen_US
dc.subjectKullanım Kolaylığıen_US
dc.subjectTüketici Yenilikçiliğien_US
dc.subjectÇevresel Kaygıen_US
dc.subjectSatın Alma Niyetien_US
dc.subjectElectric Vehicleen_US
dc.subjectElectric Caren_US
dc.subjectEase of Useen_US
dc.subjectConsumer Innovationen_US
dc.subjectEnvironmental Concernen_US
dc.subjectPurchase İntentionen_US
dc.titleElektrikli Araç Satın Alma Niyetini Etkileyen Faktörleren_US
dc.title.alternativeFactors Affecting Electric Vehicle Purchasing Intentionen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofİstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentİstanbul Gelişim Üniversitesien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-4968-375Xen_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage106en_US
dc.identifier.endpage122en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster