dc.contributor.author | Efendioğlu, İbrahim Halil | |
dc.date.accessioned | 2024-05-19T10:32:28Z | |
dc.date.available | 2024-05-19T10:32:28Z | |
dc.date.issued | 2024 | en_US |
dc.identifier.issn | 2148-4287 | |
dc.identifier.issn | 2148-7189 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/7375 | |
dc.description.abstract | Yenilikçi bir teknoloji olan elektrikli araçlar, benzinli ve motorinli araçlarla
karşılaştırıldığında, azaltılmış enerji tüketimi bakımından daha ekonomiktir. Ayrıca yeşil
ekonomide öncü olan elektrikli araçların kullanımının artmasıyla, ulaşım emisyonlarının
azalması beklenmektedir. Türkiye’de elektrikli araçların kullanımı her geçen gün
yaygınlaşmakta, ancak tüketicilerin elektrikli otomobil satın alma kararında hangi
faktörlerin ön plana çıkacağı pek belirgin değildir. Bu doğrultuda, çalışmanın amacı,
Türkiye’de tüketicilerin elektrikli otomobil tercihinde algıladığı kullanışlılığın, kullanım
kolaylığının, fiyatın, hedonik yenilikçiliğin ve çevresel kaygının elektrikli otomobil satın
alma niyetine etkisini anlamaya çalışmaktır. Çalışmada 439 tüketiciden, çevrimiçi anket
yoluyla veriler toplanmış ve yapısal eşitlik modellemesi ile analiz edilmiştir. Araştırmada
elde edilen bulgulara göre en fazla algılanan kullanışlılığın, satın alma niyetini etkilediği
tespit edilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | Electric vehicles, which are an innovative technology, are more economical
compared to gasoline and diesel vehicles due to their reduced energy consumption. In
addition, it is expected that transportation emissions will decrease with the increase in
the use of electric vehicles, which are pioneers in the green economy. The use of electric
vehicle in Turkey is increasing day by day, but it is not clear which factors will be more
prominent in consumers' decision to buy electric cars. In this direction, the aim of the
study is to try to understand the effects of perceived usefulness, ease of use, price, hedonic
innovation and environmental concern on the intention to buy electric cars, as perceived
by consumers in choosing electric cars in Turkey. In the study, data were collected from
439 consumers through an online questionnaire and analyzed with structural equation
modeling. According to the findings obtained in the research; It has been determined that
perceived usefulness affects the purchase intention the most. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press | en_US |
dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.17336/igusbd.1124491 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Elektrikli Araç | en_US |
dc.subject | Elektrikli Otomobil | en_US |
dc.subject | Kullanım Kolaylığı | en_US |
dc.subject | Tüketici Yenilikçiliği | en_US |
dc.subject | Çevresel Kaygı | en_US |
dc.subject | Satın Alma Niyeti | en_US |
dc.subject | Electric Vehicle | en_US |
dc.subject | Electric Car | en_US |
dc.subject | Ease of Use | en_US |
dc.subject | Consumer Innovation | en_US |
dc.subject | Environmental Concern | en_US |
dc.subject | Purchase İntention | en_US |
dc.title | Elektrikli Araç Satın Alma Niyetini Etkileyen Faktörler | en_US |
dc.title.alternative | Factors Affecting Electric Vehicle Purchasing Intention | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.ispartof | İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimleri Dergisi | en_US |
dc.department | İstanbul Gelişim Üniversitesi | en_US |
dc.authorid | https://orcid.org/0000-0002-4968-375X | en_US |
dc.identifier.volume | 11 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 106 | en_US |
dc.identifier.endpage | 122 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı | en_US |