dc.contributor.author | Yıldırım, Metin | |
dc.date.accessioned | 2024-05-11T15:11:46Z | |
dc.date.available | 2024-05-11T15:11:46Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.isbn | 978-625-7565-60-8 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/7327 | |
dc.description.abstract | Lojistik faaliyetleri içinde yer alan taşımacılık kavramı, gerek kavramsal olarak lojistik terimiyle özdeşliği yönünde var olan kuvvetli algı, gerek ise oluşturduğu maliyet yükünün tüm lojistik operasyonlar içindeki önemli payı göz önüne aldığında, önemini uzun zamandan beri koruyan bir süreç olduğu aşikârdır. Kullanılan taşımacılık yönetmelerine bakıldığında, denizyolu taşımacılığı diğer taşımacılık yöntemlerine göre hem değer hem de hacim değer bazında pozitif yönde ayrıştığı görülmektedir. Hacim bazında dünya mal ticaretinin %80’inden fazlası denizyolu ile taşınmaktadır. Denizyolu konteyner taşımacılığının 2018 yılı artış değeri %3.8 iken, bu değer 2019 yılında %1.1’e gerilediği görülmüştür. (UNCTAD, 20). Maliyet ve verimlilik avantajlarının yarattığı nedenler başta olmak üzere, önemli sayıda etmenden dolayı denizyolu taşımacılığında konteynerlerin kullanımı 20. Yüzyılın ikinci yarısından başlayarak hızlı bir gelişme göstermiştir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Ekin Yayınevi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Book chapters | en_US |
dc.subject | COVID-19 | en_US |
dc.subject | Metodoloji ve veriler | en_US |
dc.title | COVID-19 Pandemi Sürecinin Türkiye’de Bulunan Konteyner Limanlarına Etkisi | en_US |
dc.type | bookPart | en_US |
dc.relation.ispartof | Sosyal Bilimlerde Güncel Araştırmalar | en_US |
dc.department | İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | en_US |
dc.authorid | 0000-0003-0424-9834 | en_US |
dc.identifier.startpage | 247 | en_US |
dc.identifier.endpage | 256 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Kitap Bölümü - Ulusal | en_US |
dc.institutionauthor | Yıldırım, Metin | |