Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÜnsal, Selim
dc.contributor.authorUçak, Meryem Merve
dc.contributor.authorBal, Fatih
dc.contributor.authorSarıgül, Ahmet Yasin
dc.contributor.authorCengiz, Deniz Uğur
dc.date.accessioned2024-04-29T00:03:25Z
dc.date.available2024-04-29T00:03:25Z
dc.date.issued2017en_US
dc.identifier.issn1304-9054
dc.identifier.issn1308-6308
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/7294
dc.description.abstractGiriş ve Amaç: Bu çalışmanın amacı; zihinsel engelli çocuklarda görülen artikülasyon bozukluklarını normal çocuklar ile karşılaştırıp zihinsel yetersizliğin artikülasyon bozukluğuna etkisini tespit etmektir. Yöntem ve Gereçler: Bu çalışmaya özel eğitim ve rehabilitasyon merkezine devam eden 3-7 yaş arasında 30 (23 erkek,7 kız) hafif düzey zihinsel engelli ve normal zihinsel gelişime sahip 30 (13 erkek, 17 kız) çocuk dahil edilmiştir. Her iki gruba Ankara Artikülaston Testi (AAT) uygulanmıştır. Ailenin gelir durumu, ebeveynlerin öğrenim durumu, cinsiyet ve yaş faktörlerinin artikülasyon bozukluğuna olan etkileri incelenmiştir. AAT testinden yüksek puan alınması artikülasyon bozukluğunu göstermektedir. Bulgular: Zihinsel engelli çocuklar normal çocuklara göre yüksek puan almışlardır (p=0,000). Her iki grup cinsiyete göre incelendiğinde artikülasyon puanı yönüyle anlamlı farklılık tespit edilmiştir (p˂0,05). Gruplar ekonomik duruma göre incelendiğinde, orta ve altı gelir seviyesine sahip zihinsel engelli çocukların üst gelir grubundaki zihinsel engellilere göre daha az artikülasyon bozukluğu göstermiştir(p˂0,05). Gruplar ebeveynlerin öğrenim durumuna göre incelendiğinde, lise altı anne ve babanın öğrenim durumuna göre gruplar karşılaştırıldığında istatistiksel olarak anlamlı farklılık elde edilmezken (p>0,05), lise üstü öğrenim durumuna göre gruplar arası anlamlı fark görülmüştür (p˂0,05). Her iki grup yaşa göre incelendiğinde artikülasyon puanı yönüyle 3,4 yaşta anlamlı bir fark görülmezken, (p>0,05) 5,6,7 yaşta her iki grup arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark mevcuttur (p˂0,05). Tartışma ve Sonuç: Hafif derecede zihinsel engeli olan çocuklardaki artikülasyon bozukluğu, normal gelişim gösteren çocuklara göre daha fazla görülmektedir.en_US
dc.description.abstractIntroduction: The aim of this thesis is to make a scientific research about the effects of mental deficiency on articulation disorders in mentally retarded children by comparing those children to the regular ones and provide the findings. Methods: The sample group of the research consists of 30 children (23 males and 7 females) with mild mental retardation whose ages range from 3 to 7 years old and 30 children (13males and 17 females) with regular mental development. The participants receive education in a special education and rehabilitation centre located. Both of the sample groups have received Ankara Articulation Test (AAT) developed by Ege, Acarlar and Turan (2004). The effects of family income, educational background of the family, gender and age factors on articulation disorders have been examined.Getting a hıgh score from AAT test shows that is articulation disorder. Results: Mentally retarded children got higher scores than the children with normal development (p=0,000). When these two groups analysed in terms of gender, it is identified that there is a huge difference between the genders in respect to articulation sores (p˂0,05). When the groups analysed according to their economic situation, mentally retarded children coming from low and lower-middle income families have less articulation problems than those who are in the high- income group (p˂0,05). When the groups analysed according to educational backgrounds of the parents, there is no statistically striking difference (p>0,05), in lower education than high school while there is a noticeable difference in higher education than high school. (p˂0,05).When the groups analysed according to the age factor,articulation points with no meaningful difference in the direction 3-4 years (p>0,05) but significant difference was observed between the two groups in age 5-6-7 (p˂0,05). Discussion and Conclusion: Children with mild mental disabilities has articulation disorder more than the normal children.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGALENOS PUBL HOUSE, Kacamak Sokak 21/1, ISTANBUL, Findikzade 34093, TURKEYen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectZihinsel engelen_US
dc.subjectdil gelişimien_US
dc.subjectkonuşma bozukluğuen_US
dc.subjectartikülasyon bozukluğuen_US
dc.subjectMental disabilityen_US
dc.subjectlanguage developmenten_US
dc.subjectspeech disorderen_US
dc.subjectarticulation disorderen_US
dc.titleZihinsel Engelli 3-7 Yaş Arasındaki Çocuklarda Sesletim (Artikülasyon) Bozukluklarının Değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of Articulation Disorder on Mental Disabled Children Between 3-7 Agesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofGUNCEL PEDIATRI-JOURNAL OF CURRENT PEDIATRICSen_US
dc.departmentSağlık Bilimleri Fakültesien_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage26en_US
dc.identifier.endpage34en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorUçak, Meryem Merve


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster