Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞeker, Cemile
dc.contributor.authorKaya, Aslı
dc.date.accessioned2024-04-08T18:03:05Z
dc.date.available2024-04-08T18:03:05Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.issn2757-6469
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/7284
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı duygusal zekânın örgüt performansı üzerindeki etkisini literatür bağlamında incelemek ve hazırlanmış olan araştırmaların yetersizliğini vurgulamaktır. Literatür taraması yapılırken Google Akademik, ScienceDirect, Wep of Science gibi indeksler taranmıştır. Yapılan literatür taramasında, duygusal zekanın bir çok değişkeni etkileyerek örgütsel performansa katkı sağladığı tespit edilmiştir. Bu değişkenler, lider etkinliği, iş tatmini, yaratıcılık, öğrenme, motivasyon, ağ oluşturma, iletişim becerileri, örgütsel vatandaşlık, dönüşümcü liderlik özellikleri, işten ayrılma niyeti gibi değişkenlerdir. Literatür taraması sonucu elde edilen bilgilere göre; duygusal zekâ ile ilgili yapılmış birçok çalışmaya rağmen, şu ana kadar bu değişkenler, duygusal zekâ ve örgüt performansı arasındaki ilişki ve etkilere net bir bakış açısı sağlayan, özelliklede yurt içinde yeterli sayıda araştırmanın olmadığı görülmektedir. Duygusal zeka ve örgüt performansı ilişkisin de yukarıda ifade edilen değişkenlerin etkilerinin, ilişkilerinin ve rollerinin neler olduğu hakkında yapılan çalışmaların yetersizliği literatür için büyük bir kayıptır. Bu sebeple, bu kavramlar arasındaki ilişkilerin sistematik bir bütünlük içinde incelenmesi gerekliliği, bu araştırmanın temel gerekçesini oluşturmaktadır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to examine the effect of emotional intelligence on organizational performance in the context of the literature and to emphasize the inadequacy of the prepared research. While scanning the literature, indexes such as Google Scholar, ScienceDirect, and Web of Science were scanned. In the literature review, it was determined that emotional intelligence contributes to organizational performance by affecting many variables. These variables are leader effectiveness, job satisfaction, creativity, learning, motivation, networking, organizational citizenship, transformational leadership characteristics, and intention to leave. According to the information obtained as a result of the literature review; Despite many studies on emotional intelligence, it seems that there are not enough studies, especially domestically, to provide a clear perspective on the relationship and effects between these variables, emotional intelligence and organizational performance. The inadequacy of studies on the effects, relationships and roles of the abovementioned variables in the relationship between emotional intelligence and organizational performance is a great loss for the literature. For this reason, the necessity of examining the relationships between these concepts in a systematic integrity constitutes the main justification of this research.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherVedat Yılmazen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDuygusal Zekâ Örgüt performansıen_US
dc.subjectÖrgütsel Vatandaşlıken_US
dc.subjectİş tatminien_US
dc.subjectDönüşümcü Liderliken_US
dc.subjectÖğrenmeen_US
dc.subjectEmotional Intelligenceen_US
dc.subjectOrganizational performanceen_US
dc.subjectOrganizational Citizenshipen_US
dc.subjectJob satisfactionen_US
dc.subjectTransformational Leadershipen_US
dc.subjectLearningen_US
dc.titleÇalışanların Duygusal Zekâsının Örgüt Performansına Etkisien_US
dc.title.alternativeThe Effect of Employees' Emotional Intelligence on Organisational Performanceen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofUluslararası Akademik Birikim Dergisien_US
dc.departmentSağlık Bilimleri Fakültesien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000- 0000-0002-9150-6845en_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0001-6818-3868en_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage9en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorKaya, Aslı


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster