Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGüneri Yöyen, Elif
dc.date.accessioned2018-12-17T13:55:09Z
dc.date.available2018-12-17T13:55:09Z
dc.date.issued2016-12-24
dc.identifier.issn2149-5939
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/721
dc.descriptionInternational Journal of Social Sciences and Education Research Online, http://dergipark.gov.tr/ijsser Volume: 3(1), 2017en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, çocukluk çağı travmaları ve benlik saygısı arasındaki ilişkinin, çocukluk çağı travma oranının ve cinsiyet dağılımının incelenmesidir. Araştırma verileri 2014-2015 eğitim öğretim yılında İstanbul Gelişim Üniversitesi İktisadi İdari Sosyal Bilimler Fakültesi ’nde öğrenim gören 530 öğrenciden elde edilmiştir. Araştırmada “Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği” ve “Çocukluk Çağı Travmaları Ölçeği” kullanılmış, veriler IBM SPSS 22.0 programıyla analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda çocukluk çağı travmasının mevcut olmasının benlik saygısını düşük benlik saygısı lehine yükselttiği; ancak benlik saygısı düzeyinin belirleyicisi olarak çocukluk çağı travmalarının açıklayıcılık gücünün zayıf olduğu saptanmıştır. Diğer bulgular şu şekildedir: Çocukluk çağı travması alt boyutlarının tamamı (duygusal istismar, fiziksel istismar, fiziksel ihmal, duygusal ihmal ve cinsel istismar) benlik saygısını düşük benlik saygısı lehine yükseltmektedir. Erkek öğrencilerde çocukluk çağı travması ve alt boyut olarak fiziksel ihmal ve cinsel istismar, kız öğrencilere göre daha fazla oranda saptanmıştır. Bir diğer sonuç duygusal istismar, fiziksel istismar ve duygusal ihmal alt boyutlarının cinsiyete göre farklılık oluşturmamış olmasıdır.en_US
dc.description.abstractThis study aims to examine the rate of childhood trauma, gender distribution and the relation between childhood trauma and self-respect. The research data was produced out of 530 university students at İstanbul Gelişim University, Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences in the 2014-2015 academic year. In the research “Rosenberg Self-Respect Scale” and “Childhood Trauma Scale” were used and the data was analyzed by IBM SPSS 22.0. What was observed at the end of the research is as follows: The fact that childhood trauma exists decreases self-respect; as a determiner of self-respect level childhood trauma is a feeble factor to give reasons; all the sub-dimensions of childhood trauma (emotional abuse, physical abuse, physical neglect, emotional neglect and sexual abuse) decrease self-respect; childhood trauma and as subdimensions physical neglect and sexual abuse in male students are higher than in female students; emotional abuse, physical abuse,emotional neglect subdimensions don’t differ when it comes to gender.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherInternational Journal of Social Sciences and Education Researchen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectResearch Subject Categories::SOCIAL SCIENCES::Social sciences::Psychologyen_US
dc.titleÇocukluk çağı travması ve benlik saygısıen_US
dc.title.alternativeChildhood trauma and self-respecten_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryKategori Yoken_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster