dc.contributor.author | Kandemir, Tuba | |
dc.date.accessioned | 2024-03-09T22:03:38Z | |
dc.date.available | 2024-03-09T22:03:38Z | |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/7174 | |
dc.description | Danışman: DOÇ. DR. METİN KUŞ
Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / İletişim Tasarımı Ana Bilim Dalı / Görsel İletişim Tasarımı Sanat Dalı
Konu: Güzel Sanatlar = Fine Arts
Dizin: Afişler = Posters ; Göstergebilimsel analiz = Semiotic analysis ; Korku sineması = Horror film | en_US |
dc.description.abstract | Yedinci sanat dalı olan sinema, diğer sanat dallarından faydalanarak ilerleyişini sürdürmektedir. Bir sinema filminin hedef kitle ile ilk buluştuğu nokta ise afiş olmaktadır. Bu çalışmada Roland Barthes'ın göstergebilimsel çözümleme yöntemi kullanılarak, film afişlerinin çözümlemesi yapılmıştır. Örneklem olarak 2010-2020 yılları arasında Türkiye'de gösterime giren yerli korku filmleri seçilmiş ve IMDB puanı yüksek olan filmler saptanarak bunların incelenmesine karar verilmiştir. Çalışmanın amacı, hedef kitlenin bahsi geçen filmlerle ilk buluştuğu nokta olan afişlerin benzerlik ve farklılıklarından yola çıkılarak, göstergebilimsel çözümleme ile incelenerek afişlerin izleyiciler üzerindeki kültürel etkileşimleri saptamaktır. | en_US |
dc.description.abstract | Cinema, which is the seventh art branch, continues its progress by making use of other art branches. The first point where a movie meets the target audience is the poster. In this study, the posters of the movies were analyzed by using the semiotic analysis method of Roland Barthes. As a sample, domestic horror films that were screened in Turkey between 2010-2020 were selected and films with high IMDB scores were determined and it was decided to examine them. The aim of the study is to determine the cultural interactions of the posters on the audience by examining the posters with semiotic analysis, starting from the similarities and differences of the posters, which is the point where the target audience first meets with the aforementioned films. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Korku Sineması | en_US |
dc.subject | Film | en_US |
dc.subject | Afiş | en_US |
dc.subject | Göstergebilim | en_US |
dc.subject | Roland Barthes | en_US |
dc.subject | Horror cinema | en_US |
dc.subject | Film | en_US |
dc.subject | Poster | en_US |
dc.subject | Semiotics | en_US |
dc.subject | Roland Barthes | en_US |
dc.title | 2010-2020 yılları arasında Türk korku sinemasındaki film afişlerinin göstergebilimsel yöntem ile çözümlenmesi ve değerlendirilmesi | en_US |
dc.title.alternative | Analysis and evaluation of movie posters in Turkish horror cinema between 2010-2020 by semiotic method | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |