dc.contributor.author | Demirtaş, Selin Hande | |
dc.date.accessioned | 2024-03-02T22:43:03Z | |
dc.date.available | 2024-03-02T22:43:03Z | |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/7143 | |
dc.description | Danışman: DOÇ. DR. EBRU NERGİZ
Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Uluslararası Lojistik ve Ticaret Ana Bilim Dalı
Konu: Uluslararası İlişkiler = International Relations | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmada uluslararası pazarlarda markalaşmanın yöntem ve önemi Xiaomi
örneği ile anlatılmaya çalışılmıştır.
Bu çalışmada; pazarlama ve uluslararası pazarlar, marka ve markalaşma
kavramları ele alınarak, uluslararası pazarlarda markalaşmanın önemi anlatılmıştır.
Bu çalışma üç bölüm şeklinde hazırlanmıştır. Birinci bölümde pazarlama
kavramı ve uluslararası pazarlama faaliyetleri incelenmiştir. Pazarlama karması
açıklanarak, uluslararası pazarlar ve uluslararası pazarlarda kullanılan terim
açıklanmaya çalışılmıştır. Uluslararası pazarlama planlamasının gereklilikleri SWOT
ve PEST analizleri ele alınmış olup, uluslararası pazara giriş yöntemleri ve pazarlama
çevrelerinin üzerinde durulmuştur. Uluslararası pazarlamanın küreselleşmeye beraber
değişen yapısı, yeni pazarlama stratejileriyle birlikte ifade edilmiştir. İkinci bölümde
marka ve marka ile ilgili kavramlar ele alınarak, markanın önemi, marka çeşitleri
açıklanmıştır. Uluslararası pazarlarda markalaşmanın önemi ve markalaşma süreci
detaylarıyla incelenmiştir. Son bölümde ise Xiaomi’nin uluslararası pazarlarda
markalaşma süreci ele alınmıştır. Çalışmanın bu bölümüne kadar olan süreçte
değinilen başlıklar özelinde Xiaomi’nin ulusal pazarından, uluslararası pazarlara
girişi, yarattığı marka kimliği, pazarlama karması stratejileri ve bunun sonucunda
markanın uluslararası pazarlarda konumlandırılması incelenmiştir.
Bu çalışma kapsamında Xiaomi’nin uluslararası pazarlarda markalaşmadaki
başarısını etkileyen faktörler incelenmiştir. Elde edilen bilgiler firmanın
markalaşmaya büyük ölçüde önem verdiğini orta koymuştur. Araştırma, nitel
araştırma yöntemlerinden olan derinlemesine mülakat yöntemi kullanılarak
yapılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, the method and importance of branding in international markets
has been tried to be explained with the example of Xiaomi.
In this study; The concepts of brand and branding are discussed and the
importance of branding in international markets is explained.
This study has been prepared in three parts. In the first part, the concept of
marketing and international marketing activities are examined. By explaining the
marketing mix, international markets and the term used in international markets are
tried to be explained. Requirements of international marketing planning, SWOT and
PEST analyzes are discussed, international market entry methods and marketing
environments are emphasized. The changing structure of international marketing with
globalization has been expressed with new marketing strategies. In the second part, the
brand and the concepts related to the brand are discussed, the importance of the brand
and the types of brands are explained. The importance of branding in international
markets and the branding process are examined in detail. In the last part, Xiaomi's
branding process in international markets is discussed. In the process up to this part of
the study, Xiaomi's entry into international markets from its national market, its brand
identity, marketing mix strategies and as a result, the positioning of the brand in
international markets were examined..
Within the scope of this study, the factors affecting Xiaomi's success in branding
in the international market were examined. It has been understood that the firm gives
great importance to branding. The research was conducted using an in-depth interview
method, which is a qualitative research method. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Pazarlama | en_US |
dc.subject | Uluslararası pazarlar | en_US |
dc.subject | Marka | en_US |
dc.subject | Markalaşma | en_US |
dc.subject | Uluslararası pazarlarda markalaşma | en_US |
dc.subject | Marketing | en_US |
dc.subject | International markets | en_US |
dc.subject | Brand | en_US |
dc.subject | Branding | en_US |
dc.subject | Branding in international markets | en_US |
dc.title | Uluslararası pazarlarda markalaşmanın önemi: Xiaomi örneği | en_US |
dc.title.alternative | Importance of branding in international markets: Xiaomi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |