Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDemirtaş, Selin Hande
dc.date.accessioned2024-03-02T22:43:03Z
dc.date.available2024-03-02T22:43:03Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/7143
dc.descriptionDanışman: DOÇ. DR. EBRU NERGİZ Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Uluslararası Lojistik ve Ticaret Ana Bilim Dalı Konu: Uluslararası İlişkiler = International Relationsen_US
dc.description.abstractBu çalışmada uluslararası pazarlarda markalaşmanın yöntem ve önemi Xiaomi örneği ile anlatılmaya çalışılmıştır. Bu çalışmada; pazarlama ve uluslararası pazarlar, marka ve markalaşma kavramları ele alınarak, uluslararası pazarlarda markalaşmanın önemi anlatılmıştır. Bu çalışma üç bölüm şeklinde hazırlanmıştır. Birinci bölümde pazarlama kavramı ve uluslararası pazarlama faaliyetleri incelenmiştir. Pazarlama karması açıklanarak, uluslararası pazarlar ve uluslararası pazarlarda kullanılan terim açıklanmaya çalışılmıştır. Uluslararası pazarlama planlamasının gereklilikleri SWOT ve PEST analizleri ele alınmış olup, uluslararası pazara giriş yöntemleri ve pazarlama çevrelerinin üzerinde durulmuştur. Uluslararası pazarlamanın küreselleşmeye beraber değişen yapısı, yeni pazarlama stratejileriyle birlikte ifade edilmiştir. İkinci bölümde marka ve marka ile ilgili kavramlar ele alınarak, markanın önemi, marka çeşitleri açıklanmıştır. Uluslararası pazarlarda markalaşmanın önemi ve markalaşma süreci detaylarıyla incelenmiştir. Son bölümde ise Xiaomi’nin uluslararası pazarlarda markalaşma süreci ele alınmıştır. Çalışmanın bu bölümüne kadar olan süreçte değinilen başlıklar özelinde Xiaomi’nin ulusal pazarından, uluslararası pazarlara girişi, yarattığı marka kimliği, pazarlama karması stratejileri ve bunun sonucunda markanın uluslararası pazarlarda konumlandırılması incelenmiştir. Bu çalışma kapsamında Xiaomi’nin uluslararası pazarlarda markalaşmadaki başarısını etkileyen faktörler incelenmiştir. Elde edilen bilgiler firmanın markalaşmaya büyük ölçüde önem verdiğini orta koymuştur. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden olan derinlemesine mülakat yöntemi kullanılarak yapılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study, the method and importance of branding in international markets has been tried to be explained with the example of Xiaomi. In this study; The concepts of brand and branding are discussed and the importance of branding in international markets is explained. This study has been prepared in three parts. In the first part, the concept of marketing and international marketing activities are examined. By explaining the marketing mix, international markets and the term used in international markets are tried to be explained. Requirements of international marketing planning, SWOT and PEST analyzes are discussed, international market entry methods and marketing environments are emphasized. The changing structure of international marketing with globalization has been expressed with new marketing strategies. In the second part, the brand and the concepts related to the brand are discussed, the importance of the brand and the types of brands are explained. The importance of branding in international markets and the branding process are examined in detail. In the last part, Xiaomi's branding process in international markets is discussed. In the process up to this part of the study, Xiaomi's entry into international markets from its national market, its brand identity, marketing mix strategies and as a result, the positioning of the brand in international markets were examined.. Within the scope of this study, the factors affecting Xiaomi's success in branding in the international market were examined. It has been understood that the firm gives great importance to branding. The research was conducted using an in-depth interview method, which is a qualitative research method.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPazarlamaen_US
dc.subjectUluslararası pazarlaren_US
dc.subjectMarkaen_US
dc.subjectMarkalaşmaen_US
dc.subjectUluslararası pazarlarda markalaşmaen_US
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectInternational marketsen_US
dc.subjectBranden_US
dc.subjectBrandingen_US
dc.subjectBranding in international marketsen_US
dc.titleUluslararası pazarlarda markalaşmanın önemi: Xiaomi örneğien_US
dc.title.alternativeImportance of branding in international markets: Xiaomien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster