Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYüce, Nusret
dc.date.accessioned2024-03-02T21:42:17Z
dc.date.available2024-03-02T21:42:17Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/7140
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ FİLİZ SİVASLIOĞLU Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı Konu: İşletme = Business Administration Dizin: Sosyal medya = Social media ; Vergi kayıpları = Loss of taxes ; Vergilendirme = Taxation ; Vergiler = Taxes ; Çevrimiçi reklamcılık = Online advertising ; İnternet reklamları = Internet advertisingsen_US
dc.description.abstractSon yıllarda internet kullanım ağının önemli ölçüde yayılması ve hemen her bireyin hayatının büyük bölümünde yer almasıyla birlikte bireyler, şirketler, sivil toplum örgütleri ve devletlerin de içinde yer almasıyla internet ağı tüm dünyada ve her alanda vazgeçilmez bir kabul görmüştür. İnternet kullanımının bu denli yaygınlaşması ile birlikte sosyal ağların gelişmesi ve hayatımızın her anında yer edinmiş olması bu alanın ticari olarak da kullanılması sonucunu doğurmuş, özellikle reklam faktörü olarak şu anda mevcut iletişim araçları içerisinde belki de en önemli paya sahip olmuştur. Teknolojik gelişmeler, küresel ölçekte firmalar tarafından bir ticari araç olarak kullanılmakta ve İnternet ve Sosyal Medya ağları sayesinde büyük ölçekli firmalar sınırlarının çok ötesinde ve çok rahatça kazanç sağlayabilir hale gelmişlerdir. Özellikle küresel güce sahip olmayan dünya ülkeleri üzerinde etkili olarak bunların ekonomik olarak son derece kullanılmakta oldukları buna karşılık söz konusu ülkeler üzerinde bir mali bedel ödemeden bir bakıma sömürülmekte oldukları da ortadadır. Üstelik bu sömürünün hukuksal tabanı küresel güçlerini kullanarak uluslararası ekonomik ve iş birliği kuruluşları nezdinde etki ederek, çıkarları doğrultusunda kabul ettirilen ve yayımlanan uluslararası kurallarla da apaçık ortada durmaktadır. Bu kurallar neticesinde küresel firmalar ciddi kazançlar elde ederken, üzerinden kazanç sağlanan, ciddi nüfus ve tüketim potansiyeline sahip ülkeler ise bu gelirlerden bir pay alamamaktadırlar. Tüm bunlar değerlendirildiğinde internet ve sosyal medya reklamlarının vergilendirilmesi zorunluluğu ve gerekliliği ortaya çıkmaktadır. Tüm devletler gibi, devletimizin de Türkiye kaynaklı gelirler üzerinden vergi almaya çalışması son derece doğal olup ülke toprakları üzerinden elde edilen gelirler, vergi mevzuatımız gereğince vergilendirilmelidir. Sosyal medya alanında faaliyet gösteren şirketlerin ciroları incelendiğinde çok büyük rakamların ve çok ciddi rakamlarda kullanıcı sayılarının söz konusu olduğu görülmektedir. Bu rakamların bu derece ciddi boyutlara ulaşmış olması neticesinde sosyal medya ağındaki etkinlik ve reklam gelirleri açısından hem bir cazibe noktası hem de bu sosyal ağ sahipleri içinde ciddi miktarda gelirlerin oluşması sonucunu doğurmaktadır. Sosyal medya reklamları ekonomik olarak önemli boyutlarda olup devlet olarak bu gelirlere sırt dönmek ne çok akıllıca ne de vergilendirme açısından adaletli olacaktır. Sade vatandaşların vergilendirilmesi için harcanan mesai ve vergileme maliyeti ile sosyal medya sektöründen gelecek olan vergilerin kıyaslaması ciddi farkları göz önüne sermektedir. Dolayısıyla uluslararası ekonomik kuruluşlara taraf olmanın getirdiği yükümlülüklere rağmen devlet maliyesi olarak ciddi yasal düzenlemeler ile konu ele alınmalı ve gelir tespiti ile vergilendirme işlemleri daha sağlıklı bir zemine oturtulmalı ve bu konuda ilgili her alanda çalışmalara süratle başlanması gereklidir.en_US
dc.description.abstractAs internet usage network spreads notably and takes an important role in every individual's life and as individuals, NGOs and governments steps up, internet network has been accepted in every area globally. Social networking flourished vastly with widespread usage of internet and has taken a large place in our lives which lead it to be used for commercial purposes; especially as an avertisement factor, internet may be the most important one among existing communication tools. Technological developments are being used as a commercial tool by global corporaions and using internet with social media networks, large-scale firms are now available to reach higher and easier profits which exceeeds their limits way ahead than before. It is safe to say that countries which does not have any kind of global power are being exploited in a way by this new commercial system; because it is being used extensively and effectively over them, but nevertheless, they pay no taxes. Over and above, this exploitation is obvious as it is and has a legal ground provided by manipulated international economical and cooperation institutes which were forced to do it by the global powers of multinational corporations. While global corporations are making huge profits via this "legal ground", exploited countries which has serious population and consuming potential gets nothing out of it. When everything is evaluated, it is revealing that internet and social media income taxation is becoming an imperative neccessity. Just like every country, it's quite regular for Turkey to try to apply taxation on Turkey-originated incomes; every income derived within the borders of our country should be taxed by our tax legislation. When the output of companies operating in the field of social media is examined, humongous amounts of profits and vastly numbers of users are revealed. As a result of these impressively large numbers, social media and advertisement becomes both points of attraction and the place to make incredible profits. Because the size of social media advertisements are economically huge, it is neither wise nor fair to ignore this incomes. Comparing the cost of taxation and working hours spent for taxation of common citizens with the future tax income of social media networking, unfolds great differences between the two.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİnterneten_US
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.subjectReklamen_US
dc.subjectVergien_US
dc.subjectVergilendirmeen_US
dc.subjectİnterneten_US
dc.subjectSocial Mediaen_US
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectTaxen_US
dc.subjectTaxationen_US
dc.titleSosyal medya reklamlarının vergilendirilmesien_US
dc.title.alternativeTaxation of social media advertisementsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster