dc.contributor.author | Çelik, Ali | |
dc.date.accessioned | 2024-03-02T18:24:17Z | |
dc.date.available | 2024-03-02T18:24:17Z | |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/7129 | |
dc.description | Danışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMAD RESHAD NOORI
Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / İnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalı
Konu: İnşaat Mühendisliği = Civil Engineering | en_US |
dc.description.abstract | Ağır yük ve palet rafı olarakta bilinen depo raf sistemleri; soğukta
şekillendirilen ince cidarlı kesitlerlerden oluşmaktadır. Yaşadığımız yüzyıldaki
küresel ekonomik koşullar, bu sistemlere olan talebi hızla artırmaktadır. Bir başka
küresel faktör olan deprem, performans analizlerini önemli bir konu haline
getirmiştir. Hızlı üretilebilmeleri, yüksek katlı yapılmaları ve taşıdığı yüklerin
ağırlığı bakımından çelik konstrüktif yapı haline gelen bu sistemlerin depremselliği
önem arz etmektedir. Özellikle deprem etkilerine karşı dayanımlarını etkileyen en
önemli konu; ayaklarda kullanılan profil tipleridir. Süneklik düzeyi sınırlı olarak
tasarlanan bu sistemlerde stabilite, merkezi çaprazlı çelik çerçeveler ile
sağlanmaktadır. Deprem yer hareketleri; depolama raflarının doğru tasarlanmadığı
durumlarda çökmesine veya devrilmesine neden olabilmektedir. Genel yaklaşım, bu
tarz sistemlerin deprem esnasında sünek davranış göstebilmesi ve sistemin sınırlar
içerisinde deplasman yaparak yıkılmadan ayak kalabilecek rijitliğe sahip olmasını
şeklindedir. Bu çalışmada; staik yükler ile deprem etkilerinin, profil kapasitelerine
nasıl etkidiği araştırılmıştır. Bu bağlamda örnek bir modül uygulaması tasarlanarak,
farklı depremselliğe sahip bölgelerde kurulduğu varsayılacaktır. Elde edilen iç
kuvvetler ve tasarım yaklaşımlarıyla farklı profil kesitlerinin dayanım kapasiteleri
araştırılarak, yerli ve özellikle bu konuda ileri çalışmalara sahip yabancı ülke
yönetmeleklerine göre irdelenecektir. Lojistik bir depoda yapılan raf gurubundan
örnek bir modül alınarak, ön tasarımı autocad ortamında yapılmıştır. Daha sonra
model sap2000 ortamına import edilerek; sonlu elemanlar yöntemiyle analizi
yapılmıştır. Gerek analiz, gerekse sonuçların irdelenmesinde aşamasında CFS,
TBDY 2018, ÇYHY 2016, FEMA 440, FEMA 365, AISI S100 yönetmelik ve
şartnamelerinden faydalanılmıştır. Yatay deplasmanın merkezi çaprazlı gerdirmeler
ile karşılanmasına rağmen, ayak profil tasarımlarında kesitlerin ve form şekillerinin
arttığı gözlemlenmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | Warehouse rack systems, also known as heavy load and pallet racking;
consists of thin-walled sections formed in the cold. The global economic conditions
in the century we live in are rapidly increasing the demand for these systems.
Earthquake, another global factor, has made performance analysis an important issue.
The seismicity of these systems, which have become steel constructive structures in
terms of their rapid production, high-rise construction and the weight of the loads
they carry, is important. are the profile types used on the feet. In these systems,
which are designed with limited ductility, stability is provided by steel frames with
central braces. Earthquake ground movements; In cases where the storage shelves are
not designed properly, it can cause them to collapse or topple. The general approach
is that such systems can show ductile behavior during earthquakes and that the
system has the rigidity to remain standing without collapsing by displacement within
the boundaries. In this study; The effects of static loads and earthquake effects on
profile capacities have been investigated. In this context, an example module
application will be designed and it will be assumed to be installed in regions with
different seismicity. With the internal forces and design approaches obtained, the
strength capacities of different profile sections will be investigated and examined
according to the regulations of domestic and foreign countries that have advanced
studies on this subject. Then the model was imported into the sap2000 environment;
Analysis was carried out using the finite element method. TBDY 2018, ÇYHY 2016,
FEMA 440, FEMA 365, AISI 100 regulations and specifications were used in both
the analysis and the analysis of the results. Although the horizontal displacement is
met by the central braced tensions, it has been observed that the cross-sections and
form shapes increase in the foot profile designs. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Soğukta Şekillendirilmiş İnce Cidarlı Kesitler | en_US |
dc.subject | Depo Rafları | en_US |
dc.subject | Raf Ayak Profilleri | en_US |
dc.subject | Basınç Çubukları | en_US |
dc.subject | Cold Formed Thin-Walled Sections | en_US |
dc.subject | Storage Shelves | en_US |
dc.subject | Rack Leg Profiles | en_US |
dc.subject | Pressure Bars | en_US |
dc.title | Depo raflarının farklı deprem ivmeleri altında davranışının incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Investigation of behavior of warehouse shelves under different earthquake accelerations | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |