dc.contributor.author | Acıerik, Suat | |
dc.date.accessioned | 2024-02-28T21:27:43Z | |
dc.date.available | 2024-02-28T21:27:43Z | |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/7106 | |
dc.description | Danışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ ÖZLEM DERİN SAĞLAM
Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Sosyoloji Ana Bilim Dalı
Konu: Sosyoloji = Sociology | en_US |
dc.description.abstract | İnsanlar topluluk halinde yaşaması gereken sosyal varlıklar oldukları için devletin belirlediği kanunlara göre yaşamak zorundadır. Türkiye'nin, İslam coğrafyasına yatkın bir yaşam örneklemesinin ağır bastığını görürüz. Müslüman olduğunu kabul eden bireylerin inandıkları dinin gerekliliklerini yerine getirebilmesi ve eğitimlerini doğru alabilmesi için belli kurum ve kuruluşların yasal çerçevede geçerlilik kazanması tarihsel süreç içerisinde uygun görülmüştür. Özellikle aile yaşantısı içerisinde ortaya çıkan dini eğilimlerin nesillerden nesillere aktarımı ve bunun doğru yapılabilmesi anlamında böyle bir girişimin yapıldığı görülmektedir. Bu türden eğitimlerin aile yaşantısıyla olan bağı değerlendirildiğinde ebeveynlerin çocuklarına din eğitimin temelini sunması bir başlangıç noktası olarak görülmektedir. Bu sayede çocuklar din eğitiminde bir görüş sahibi olarak hayatlarına devam edebilmektedir. Ayrıca din ile ilgili doğru ve yanlışı tespit etmeleri mümkün olmaktadır. Sosyal medyanın yaygın bir kullanımına rağmen özellikle dini eğitim alanında öğrencilerin sosyal medyayı düzenli olarak kullanımının uygun olup olmadığı tartışmalı bir konudur. Bu noktada ebeveynlerin ve eğitimcilerin sosyal medya kullanan öğrencilere üzerinde doğru bir şekilde rehberlik etmesinin etkili olacağı düşünülmektedir. Tez konusunun belirlenmesi üzerinde durulurken sosyal medya ve dini eğitim ilişkisi ile ilgili çalışmaların oldukça sınırlı olduğu görülmüş ve bu nedenle alandaki bu boşluğu doldurmaya ufak da olsa katkıda bulunabilecek bir araştırmanın yapılması öngörülmüştür. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı çalışmada birebir görüşmeler yapılarak veriler elde edilmiştir. Toplamda 31 lise ve üniversite öğrencisiyle yapılan görüşmelerde önceden hazırlanmış 14 soruluk bir görüşme formundan faydalanılmıştır. Görüşmelerde öğrencilerin kendilerini rahatça ifade etmesi için müdahaleden kaçınılmıştır. İzmir İmam Hatip Lisesi ve 9 Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi pilot okullar olarak seçilmiş, uygulamalar burada yapılmıştır. Lise ve üniversite öğrencilerinin kullandıkları sosyal medya platformları arasında çok büyük farklar olmasa da bazı değişkenler olduğu, üniversite öğrencilerinin hem aldıkları eğitim hem de sosyal medya üzerine daha bilinçli oldukları görülmektedir. Sosyal medya platformları eğlence amacıyla kullanılsa da genellikle eğitim amaçlı bir kullanım söz konusudur. Aldıkları eğitimi sorgulama ve araştırma eğilimi de üniversite öğrencilerinde daha güçlüdür. | en_US |
dc.description.abstract | Since people are social beings that need to live as a community, they have to live according to the laws determined by the state. We see that Turkey's sample of life inclined towards the Islamic geography predominates. It has been deemed appropriate in the historical process for certain institutions and organizations to become valid within the legal framework so that individuals who accept that they are Muslims can fulfill the requirements of their religion and receive their education correctly. It is seen that such an attempt has been made, especially in terms of transferring religious tendencies that arise in family life from generation to generation and doing this correctly. When the connection of such education with family life is evaluated, it is seen as a starting point that parents present the basis of religious education to their children. In this way, children can continue their lives with an opinion in religious education. In addition, it is possible to determine the right and wrong about religion. Despite the widespread use of social media, whether it is appropriate for students to use social media regularly, especially in the field of religious education, is a controversial issue. At this point, it is thought that parents and educators will be effective in guiding students who use social media correctly. While focusing on the determination of the thesis topic, it was seen that the studies on the relationship between social media and religious education were quite limited, and therefore, it was envisaged to conduct a research that could contribute to filling this gap in the field, albeit a small one. With the qualitative research method, the data obtained through one-on-one interviews. Pre-prepared interview form with 14 questions asked in the interview with 31 high school and university students. During the interviews, intervention was avoided so that the students could express themselves freely. Izmir Imam Hatip High School, and 9 Eylül University Faculty of Theology were selected as pilot schools, and the practices carried out there. Although there are not huge differences between the social media platforms used by high school and university students, there are some variables, and university students are more conscious about the education they receive and social media. Although social media platforms, are used for entertainment purposes, they used for educational purposes. The tendency to question and research the education they receive, also dominates university students. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Din Eğitimi | en_US |
dc.subject | Sosyal Medya | en_US |
dc.subject | Sosyal Medya Platformları | en_US |
dc.subject | İmam Hatip Öğrencileri | en_US |
dc.subject | İlahiyat Öğrencileri | en_US |
dc.subject | Religious Education | en_US |
dc.subject | Social Media | en_US |
dc.subject | Social Media Platforms | en_US |
dc.subject | Imam Hatip Students | en_US |
dc.subject | Theology Students | en_US |
dc.title | Dini eğitim alan öğrencilerin sosyal medya eğilimleri: İzmir İmam Hatip Lisesi ve 9 Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi öğrencileri örneği | en_US |
dc.title.alternative | Social media trends of students receiving religious education: example of Izmir Imam Hatip High School and 9 Eylül University Faculty of Theology students | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |