dc.contributor.editor | Efe, Eren | |
dc.contributor.editor | Yüksel, Emre | |
dc.contributor.editor | Kızılırmak, Dilek | |
dc.date.accessioned | 2024-02-21T09:39:37Z | |
dc.date.available | 2024-02-21T09:39:37Z | |
dc.date.issued | 2024 | en_US |
dc.identifier.isbn | 978-625-8202-24-3 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/7054 | |
dc.description.abstract | ÖNSÖZ
1970’lerde başlayan dijitalleşme sürecinin bir uzantısı olarak 90’lı yıllarda İnternetin hayatımıza girmesi, tüm insanlık için önemli dönüm noktası olarak değerlendirilmektedir. Bu değişim rüzgârından en çok etkilenen alanlardan biri de medya olmuştur. Yeni medya terimi gazete, radyo ve televizyon gibi konvansiyonel medyalardan farklılaşan sayısal iletişim ortamlarını, internet ağlarını ifade etmek için kullanılmaktadır.
1970’lerin ikinci yarısından başlayarak günümüze kadar uzanan dönemde, iletişim ve enformasyon teknolojilerinde yaşanan gelişmeler tüm toplumsal süreçler üzerinde önemli dönüşümler yaratmıştır. Özellikle, kapitalizmin 1970 sonrası dönüşümünü açıklamak için “dijital kapitalizm”, “enformasyon kapitalizmi”, “bilişsel kapitalizm” gibi farklı kavramlar kullanılmaktadır. Kavramların bütünü, 1970’li yıllardan itibaren kapitalizmde artışa geçen dijitalleşme sürecinin günümüz kapitalizminde temel belirleyen etken olduğunu ifade etmektedir.
İçinde bulunduğumuz dönemde, geleneksel medyanın ekonomi politiği alanında ortaya konan medya toplum ilişkisinin kapitalizme içkin yapısı, yeni teknolojiler ışığında tartışılmaya devam etmektedir. Tüm dünyanın ağlar aracılığıyla tek bir küresel pazar haline gelmesi, araçlara erişim ve araçları kullanma becerileri ile derinleşen toplumsal eşitsizlik, gözetimin yeni teknolojiler ile güçlenmesi, dijital iz takibi, mikro hedefleme stratejileri, kişisel verilerin ticari ve siyasal iletişim amaçlı kullanımı, algoritmalar ve filtre balonları, büyük teknoloji şirketlerinin egemenliği, kişiye özel reklamlar ve propaganda; kapitalizmin tarihsel sürekliliği içinde yeni iletişim teknolojilerinin katkı sağladığı yeni duruma kendini uyumlandırarak dijital kapitalizme evrilmesini tartışmaya açmaktadır. Dijital kapitalizm altında yeni medyanın olanakları ve sınırlılıkları ise kendi ekonomi politik bağlamı içerisinde belirlenmektedir.
İstanbul Gelişim Üniversitesi İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi Yeni Medya ve İletişim Bölümü olarak VI. Uluslararası Yeni Medya Konferansı’nın ana temasını Yeni Medyanın Ekonomi Politiği olarak belirledik. Konferansımıza bildiri sunan tüm katılımcılara teşekkür eder ve bildirilerin yukarıda belirtilen çerçevede yapılacak tartışmalara katkı sunmasını temenni ederiz.
6. Uluslararası Yeni Medya Konferansı Düzenleme Kurulu
&
PREFACE
The introduction of the Internet into our lives in the 90s, as an extension of the digitalization process that started in the 1970s, is considered an important turning point for all humanity. One of the areas most affected by this wind of change was the media. The term new media is used to refer to digital communication environments and internet networks that differ from conventional media such as newspapers, radio and television.
In the period starting from the second half of the 1970s and continuing until today, developments in communication and information technologies have created significant transformations in all social processes. In particular, different concepts such as "digital capitalism", "information capitalism" and "cognitive capitalism" are used to explain the transformation of capitalism after 1970. The whole of the concepts expresses that the digitalization process, which has increased in capitalism since the 1970s, is the main determining factor in today's capitalism.
In the current period, the structure of the media-society relationship inherent to capitalism, which is revealed in the field of political economy of traditional media, continues to be discussed in the light of new technologies. The fact that the whole world has become a single global market through networks, deepening social inequality with access to and ability to use vehicles, strengthening of surveillance with new technologies, digital tracking, micro-targeting strategies, use of personal data for commercial and political communication purposes, algorithms and filter bubbles, dominance of big tech companies, and personalized ads and propaganda bring up for discussion the evolution of capitalism into digital capitalism by adapting itself to the new situation contributed to new communication technologies within its historical continuity. Under digital capitalism, the possibilities and limitations of new media are determined within their own political economic context.
As Istanbul Gelişim University, Faculty of Economics Administrative and Social Sciences, New Media and Communication Department, we determined the main theme of the 6th International New Media Conference as the Political Economy of New Media. We would like to thank all participants who submitted papers to our conference and hope that their papers will contribute to the discussions within the framework mentioned above.
Organizing Committee of the 6th International New Media Conference | en_US |
dc.description.tableofcontents | İÇİNDEKİLER / CONTENTS
Sayfa/Page
Kurullar ve Komiteler / Boards and Committees iii
Önsöz / Preface v
İçindekiler / Contents vii
BİLDİRİ ÖZLERİ / ABSTRACTS
ULUSLARARASI HABER AJANSLARININ INSTAGRAM PAYLAŞIMLARINDA HABER
DENGESİZLİĞİ / NEWS IMBALANCE IN INSTAGRAM SHARES OF INTERNATIONAL
NEWS AGENCIES 1
Adem AYTEN
ETERNAL VIGILANCE? THE FUTURE OF CITIZEN JOURNALISM IN THE AGE OF
DIGITAL SURVEILLANCE AND PRIVACY INVASION 3
Afolabi Qudus OLANREWAJU, Ifeanyichukwu Valerie OGUAFOR
GAZETECİLİĞİN YENİ SİMÜLASYONU, ANAHTAR KELİME HABERCİLİĞİ VE
GAZETECİLİK HABER ÜRETİM PRATİKLERİNİN SEO HABERCİLİĞİNE DÖNÜŞÜMÜ:
SABAH, SÖZCÜ, HÜRRİYET ÖRNEĞİ / NEW SIMULATION OF JOURNALISM, KEYWORD
NEWS AND JOURNALISM NEWS PRODUCTION PRACTICES TRANSFORMATION TO SEO
NEWS: SABAH, SÖZCÜ, HÜRRİYET EXAMPLE 4
Ali ÜNLÜ, Sibel PERNEK, Cuma ARMUT
THE ROLE OF NEW MEDIA ALGORITHMS IN SHAPING DIGITAL CAPITALISM 6
Alireza SADOOGH
DİJİTAL KAPİTALİZM BAĞLAMINDA DİZİ OYUNCULARININ SOSYAL MEDYA
GÖNDERİLERİNE KÜLTÜR ENDÜSTRİSİ ÇERÇEVESİNDEN BAKMAK / SOCIAL
MEDIA POSTS OF TV SERIES ACTORS IN THE CONTEXT OF DIGITAL CAPITALISM
LOOKING FROM THE CULTURE INDUSTRY FRAMEWORK 7
Anıl Kaan UÇAR
DİJİTAL EMEK TEORİSİ BAĞLAMINDA ÇOCUKLARA YÖNELİK EMEK SÖMÜRÜSÜ:
DİJİTAL EBEVEYLERİN REKLAM VERME MOTİVASYONLARINA YÖNELİK BİR
ARAŞTIRMA / LABOUR EXPLOITATION OF CHILDREN IN THE CONTEXT OF
DIGITAL LABOUR THEORY: A STUDY ON ADVERTISING MOTIVATIONS OF
DIGITAL PARENTS 9
Aydan ÜNLÜKAYA ÇEVİRİCİ
METAEVRENE ÜÇ BOYUTLU GÖRSEL ÜRETME YÖNTEMLERİ / METAVERSE THREE-
DIMENSIONAL VISUAL PRODUCTION METHODS 11
Aynur KARAGÖL
AİLE İÇİ İLETİŞİMDE BİR DUYGU YÖNETİM YÖNTEMİ: SANAL GERÇEKLİK / AN
EMOTION MANAGEMENT METHOD IN DOMESTIC COMMUNICATION: VIRTUAL
REALITY 13
Ayşe Betül TANRIVERDİ
TEKNOLOJİ İLE BERABER ORTAYA ÇIKAN DİJİTAL FIRSAT EŞİTSİZLİĞİ:
SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ / DIGITAL INEQUALITY OF OPPORTUNITIES
EMERGING WITH TECHNOLOGY: PROBLEMS AND SOLUTION SUGGESTIONS 15
Ayşe Gül BOLAT
POST-TRUTH ÇAĞININ DİJİTAL VE ANALOG DUYGU KÜLTÜRÜ / DIGITAL AND
ANALOGUE CULTURE OF EMOTION IN POST-TRUTH ERA 17
Ayşe USLU
TÜRKİYE’DEKİ ERKEKLERİN ALTERNATİF ERKEKLİKLERLE MÜCADELESİ: EKŞİ
SÖZLÜK’TE KULLANILAN “MERİÇLER” KAVRAMI ÜZERİNE BİR ANALİZ / TURKISH
MEN’S STRUGGLE WITH ALTERNATIVE MASCULINITIES: A STUDY ON THE
DEROGATORY TERM “MERİÇ” ON THE SOCIAL MEDIA PLATFORM EKŞİ SÖZLÜK 19
Bahar MURATOĞLU PEHLİVAN, Gül Esra ATALAY
DİJİTAL PLATFORMLARDA YER ALAN TÜRK DİZİLERİNE SELF-ORYANTALİST
ÇERÇEVEDEN BİR BAKIŞ: ALEF VE KAÇIŞ DİZİSİ ÖRNEĞİ / A SELF-ORIENTALIST
PERSPECTIVE ON TURKISH SERIES ON DIGITAL PLATFORMS: THE EXAMPLES OF ALEF
AND KAÇIŞ 21
Bilge İPEK
FACEBOOK KULLANIM İLKELERİNİN DİJİTAL EMEK BAĞLAMINDA İNCELENMESİ /
REVIEW OF FACEBOOK USER PRINCIPLES IN THE CONTEXT OF DIGITAL LABOR 23
Buğra ÇAVUŞOĞLU
SOSYAL MEDYANIN YASADIŞI KUMARIN YAYILMASINDAKİ ROLÜ: POTANSİYEL
TEHLİKELER VE ÖNLEMLER / THE ROLE OF SOCIAL MEDIA IN THE SPREAD OF
ILLEGAL GAMBLING: POTENTIAL RISKS AND PRECAUTIONS 25
Burak İLİ
SOSYAL MEDYA AĞLARININ BELLEK MEKÂNI OLARAK KONUMLANDIRILMASI:
KAVRAMSAL BİR DEĞERLENDİRME / POSITIONING SOCIAL MEDIA NETWORKS AS
PLACES OF MEMORY: A CONCEPTUAL EVALUATION 27
Bünyamin UZUN, Yavuz DEMİR
SOSYAL MEDYADA BİR MİZAH UNSURU OLARAK MEME/CAPS KULLANIMI:
MARKALAR ÜZERİNE BIR İNCELEME / USE OF MEMES/CAPS AS AN ELEMENT OF
HUMOR IN SOCIAL MEDIA: A STUDY ON BRANDS 29
Cemile ÖZMEN
DİJİTAL RACON: SANAL’IN GERÇEK ÖNÜNDE AYAR YEDİĞİ “HASSASİYET” DUVARI /
THE DIGITAL BRO CODE: WHEN THE DIGITAL HITS THE “SENSIBILITY” WALL OF
REALITY 31
Cihan OĞUZ
SOSYAL MEDYADA SANATÇININ ESER SUNUMUNA İÇERİK ÜRETİMİ ETKİSİ / THE
EFFECT OF CONTENT CREATION ON THE PRESENTATION OF THE ARTIST'S WORK ON
SOCIAL MEDIA 33
Derya AYDOĞAN
HİZMET ENDÜSTRİSİNDE DİJİTAL EMEĞİN YERİ VE ÖNEMİ: TURİZM
ENDÜSTRİSİNDEKİ UYGULAMALARI / THE PLACE AND IMPORTANCE OF DIGITAL
LABOR IN THE SERVICE INDUSTRY: ITS APPLICATIONS IN THE TOURISM INDUSTRY 35
Derya SEMİZ ÇELİK
TURİZMDE MÜŞTERİ MAHREMİYETİ VE DİJİTAL İZ TAKİBİ / CUSTOMER PRIVACY
AND DIGITAL TRACE TRACKING IN TOURISM 37
Derya SEMİZ ÇELİK
GELECEĞİN ZENGİNLİK VE TEKNOLOJİ İDEALİ: SİBERPUNK SİNEMASINDA
PLÜTOKRATİK DİSTOPYALAR / THE FUTURE IDEAL OF WEALTH AND TECHNOLOGY:
PLUTOCRATIC DYSTOPIAS IN CYBERPUNK CINEMA 39
Dilan TÜYSÜZ
ANİMASYON DESTEKLİ EĞİTİMDE TEKNOLOJİ ERİŞİM SORUNU / TECHNOLOGY
ACCESS PROBLEM IN ANIMATION SUPPORTED EDUCATION 41
Duygu AKBULUT, Melis TAŞ
BİR İLHAM KAYNAĞI OLARAK DİJİTAL KAPİTALİZMİN ARA YÜZÜ: PİNTEREST /
INTERFACE OF DIGITAL CAPITALISM AS AN INSPIRATION: PINTEREST 43
Elif Hatice BAHÇECİOĞLU
PALYATİF BİR TOPLUM: WALL-E FİLMİNDE GELECEKTEKİ TOPLUMUN
TANIMLANMASI / A PALLIATIVE SOCIETY: DEFINITION OF THE FUTURE SOCIETY IN
WALL-E 45
Emrah ÖZTÜRK
ALGORİTMİK BOŞLUKLAR VE HAKİKAT-SONRASI DÖNEM: BELL POTTINGER VE
GUPTA AİLESİ ÖRNEĞİ / ALGORITHMIC GAPS AND THE POST-TRUTH ERA: THE
CASE OF BELL POTTINGER AND GUPTA FAMILY 47
Emre ERGEN
TÜKETİM TOPLUMUNUN KUSURSUZLARI: ERKEK BEDENİNİN REKLAMLARDA
METAYA DÖNÜŞÜMÜ / THE PERFECTS OF THE CONSUMER SOCIETY: THE
TRANSFORMATION OF THE MALE BODY INTO COMMODITY IN ADVERTISEMENTS 49
Emre ERTÜRK
BİLİM İLETİŞİMİ VE İTİBAR YÖNETİMİ: TEKNOFEST ÖRNEK OLAY ANALİZİ /
SCIENCE COMMUNICATION AND REPUTATION MANAGEMENT: TEKNOFEST CASE
STUDY ANALYSIS 51
Ensar LOKMANOĞLU, Nihal KOCAAĞA
SOSYAL MEDYANIN TOPLUMSAL HAREKETLERİN SESLERİNİ YÜKSELTMEDEKİ
ROLÜ: İRAN’DA MAHSA AMİNİ PROTESTOLARI / THE ROLE OF SOCIAL
MEDIA IN AMPLIFYING SOCIAL MOVEMENTS: THE CASE OF MAHSA AMINI
PROTESTS IN IRAN 53
Eren EFE, Şeyma Esin ERBEN
PANOPTİCON VE DEMOKRASİ: İNTERNET KÜLTÜRÜNDE GÖZETİM VE
İDEOLOJİ / PANOPTICON AND DEMOCRACY: SURVEILLANCE AND IDEOLOGY IN
INTERNET CULTURE 54
Eren Ekin ERCAN
DİJİTAL EMEK KAVRAMI BAĞLAMINDA KULLANICI İÇERİĞİNİN METALAŞMASI:
SNAPCHAT ÖRNEĞİ / COMMODIFICATION OF USER CONTENT IN THE CONTEXT OF
DIGITAL LABOR CONCEPT: SNAPCHAT CASE 56
Fatma AVCI
IN SEARCH OF HEALING DISCOURSES ON SOCIAL MEDIA AFTER THE EARTHQUAKES
IN TURKEY: THE ROLE OF PENSAR APPROACH 58
Feride Zeynep GÜDER
SERMAYE ARACI OLARAK INSTAGRAM KULLANIMI: EKONOMİK VE KÜLTÜREL
SERMAYE / USING INSTAGRAM AS A CAPITAL TOOL: ECONOMIC AND CULTURAL
CAPITAL 59
Feyza DALAYLI, Dilek EROĞLU
DİJİTAL KAPİTALİZM VE MOBİL SAĞLIK UYGULAMALARI İLİŞKİSİ ÜZERİNE
ARAŞTIRMA / RESEARCH ON THE RELATIONSHIP BETWEEN DIGITAL CAPITALISM AND
MOBILE HEALTH APPLICATIONS 61
Fikriye ÇELİK, Mustafa GÜLMEZ
ROMANTİK İLİŞKİLERDE ALEKSİTİMİ VE DİJİTAL ŞİDDET / ALEXYTHYMIA AND
DIGITAL VIOLENCE IN ROMANTIC RELATIONSHIPS 63
Gamze GEZGİNCİ
AFRİKA MEDYASINDA ALTERNATİF ARAYIŞLARI: THE CONTINENT ÖRNEĞİ / THE
SEARCH FOR ALTERNATIVES IN AFRICAN MEDIA: THE CONTINENT EXAMPLE 65
Gökhan KAVAK
NETFLİX TÜRKİYE YAPIMI OLAN TÜRK DİZİLERİNİN YUMUŞAK GÜÇ BAĞLAMINDA
ANALİZİ / ANALYSIS OF TURKISH TV SERIES IN NETFLIX TURKEY IN THE CONTEXT OF
SOFT POWER 67
Göksel BASMACI
YOUTUBE’DA TÜRKÇE TEDx KONUŞMALARININ İÇERİK ANALİZİ / CONTENT
ANALYSIS OF TURKISH TEDx Talks ON YOUTUBE 69
Gül TEKBAŞ, Yasemin ÖZKENT
“NETFLIX AND CHILL” NETFLIX REKLAMLARINDA KÜLTÜREL EMPERYALİZM /
"NETFLIX AND CHILL" CULTURAL IMPERIALISM IN NETFLIX COMMERCIALS 71
Güzide KAYITMAZBATIR
KİŞİSEL VERİLERİ KORUMA KURULU’NUN KARARLARININ “HUKUK DEVLETİ” VE
“GÜN IŞIĞINDA YÖNETİM” PERSFEKTİFİNDEN İNCELENMESİ / EXAMINATION OF THE
DECISIONS OF THE PERSONAL DATA PROTECTION AUTHORITY FROM THE PERSPECTIVE
OF "RULE OF LAW" AND "MANAGEMENT IN SUN SHINE" 73
Hakan ALTINTAŞ
FACEBOOK’TAKİ ERİL SÖYLEMİN EKONOMİ-POLİTİĞİ: BBC NEWS’İN 2022
RUSYA-UKRAYNA SAVAŞI HABERLERİNDEKİ KULLANICI YORUMLARINA BİR
BAKIŞ / POLITICAL ECONOMY OF MASCULINE DISCOURSE ON FACEBOOK: A LOOK
AT USER COMMENTS ON BBC NEWS' 2022 RUSSIA-UKRAINE WAR NEWS 75
Hakan SAĞLAM
SOSYAL MEDYADA BİR PAZARLAMA ARACI OLARAK ÇOCUK 77
Hatice ÇAKIR
DİJİTAL GÖZETİM ÖRGÜTSEL SESSİZLİĞE NEDEN OLUYOR MU?: BİREYLERİN
SOSYAL MEDYA PAYLAŞIMLARININ ÇALIŞMA HAYATLARINA ETKİSİ ÜZERİNE
BİR İNCELEME / DOES DIGITAL SURVEILLANCE CAUSE ORGANIZATIONAL SILENCE?:
A STUDY ON THE EFFECT OF INDIVIDUALS' SOCIAL MEDIA SHARES ON THEIR
WORKING LIFE 78
Hatice DEMİRDAĞ
TOPLUMSAL CİNSİYET BAĞLAMINDA NAMUS KAVRAMI VE TV DİZİLERİNDE TEMSİLİ/
SUNUMU / THE CONCEPT OF HONOR IN THE CONTEXT OF GENDER AND ITS
PRESENTATION IN TV SERIES 79
Hilal Süreyya YILMAZ
DOĞULU KADINLARIN BELGESEL FİLMLERDEKİ TEMSİL PROBLEMİ VE
STEREOTİPLEŞTİRME 81
Hüdai ATEŞ
DİJİTAL GÖZETİM ÜZERİNDEN SOSYAL MEDYADA PAYLAŞIM KÜLTÜRÜ VE
MAHREMİYETİN YOKOLUŞU: INSTAGRAM’IN POPÜLER ANNE ÖRNEKLERİ / SOCIAL
MEDIA SHARING CULTURE AND THE DISAPPEARANCE OF PRIVACY THROUGH
DIGITAL SURVEILLANCE: INSTAGRAM'S POPULAR MOM EXAMPLES 82
Hülya SEMİZ TÜRKOĞLU
DİJİTAL ÇAĞDA KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK: YAPI KREDİ BANKASI ÖRNEĞİ /
CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY IN THE DIGITAL AGE: THE CASE OF YAPI KREDI
BANK 84
İbrahim ÇATALDAŞ
POST-TRUTH ÇAĞDA YALAN HABERLE MÜCADELE: İLETİŞİM BAŞKANLIĞI
DEZENFORMASYON BÜLTENİ ÖRNEĞİ / COMBATING FAKE NEWS IN THE POST-TRUTH
ERA: THE CASE OF THE DISINFORMATION BULLETIN OF THE PRESIDENCY OF
COMMUNICATION 86
İbrahim KARATAŞ
İLETİŞİM AÇISINDAN POST-TRUTH 88
İlker ÖZDEMİR
İLETİŞİM ÖZGÜRLÜĞÜ VE İLETİŞİM HAKKI AÇISINDAN POLİTİK BİR MÜCADELE
ALANI OLARAK YENİ MEDYA 89
İlker ÖZDEMİR
SOSYAL MEDYADA DEĞİŞEN HAYIRSEVERLİK: “FENOMEN” AKTİVİZMİ ÜZERİNE
BİR İNCELEME / CHANGING PARADIGM OF PHILANTHROPY ON SOCIAL MEDIA: AN
ANALYSIS OF "INFLUENCER" ACTIVISM 90
İlknur DOĞU ÖZTÜRK, Canan ARSLAN
SÜRDÜRÜLEBİLİR GAZETECİLİK: BİR ALANYAZIN DEĞERLENDİRMESİ /
SUSTAINABLE JOURNALISM: A LITERATURE REVIEW 92
Kenan ATEŞGÖZ
NATİVE REKLAM VE YENİ MEDYANIN EKONOMİ POLİTİĞİ / NATIVE ADVERTISING
AND THE POLITICAL ECONOMY OF NEW MEDIA 94
Kenan DEMİRCİ
2023 CUMHURBAŞKANLIĞI SEÇİMLERİNİN GAZETE HABERLERİNE YANSIMALARI
ÜZERİNE BİR İNCELEME: CUMHURİYET VE YENİ AKİT GAZETELERİ ÖRNEĞİ / AN
ANALYSIS ON THE REFLECTIONS OF THE 2023 PRESIDENTIAL ELECTIONS IN
NEWSPAPER: EXAMPLE OF CUMHURİYET AND YENI AKIT NEWSPAPERS 96
Lale Şeyda GÜLSOY, Metin KASIM
POLİTİK SANAL TOPLULUKLARDA NETROGRAFİ KULLANIMI: VERİ TABANLARINDA
MAKALELERİN ARAŞTIRILMASI / USE OF NETROGRAPHY IN POLITICAL VIRTUAL
COMMUNITIES: SEARCHING FOR ARTICLES IN DATABASES 98
Levent ÖZKOÇAK
YENİ MEDYADA DİJİTAL GÖZETİM VE LİNÇ İLİŞKİSİ / THE RELATIONSHIP BETWEEN
DIGITAL SURVEILLANCE AND LYNCHING IN NEW MEDIA 99
Mahmut KUTLU
ULUSLARARASI HABERCİLİKTE TÜRKİYE: DISNEY’İN ATATÜRK DİZİSİ KARARI VE
TÜRK MEDYASININ TUTUMU 101
Mehmet ÖZDEMİR
TELEVİZYON YAYINCILIĞININ DÖNÜŞÜMÜ BAĞLAMINDA DİJİTAL HİKÂYELER:
TİKTOK UYGULAMASI ÖRNEĞİ / DIGITAL STORIES IN THE CONTEXT OF THE
TRANSFORMATION OF TELEVISION BROADCASTING: THE EXAMPLE OF THE TIKTOK
APPLICATION 103
Meltem BAŞARAN
BİR DİJİTAL AKTİVİZM ALANI OLARAK PROVOKATİF KAMPANYALAR: PETA
ÜZERİNE BİR İNCELEME / PROVOCATIVE CAMPAIGNS AS A FIELD OF DIGITAL
ACTIVISM: A STUDY ON PETA 104
Mevlüde Nur ERDEM, Cansu MAYADAĞLI
SURETİN YİTİRİLMESİ VE GÖZETİM KAPİTALİZMİ: “BLACK MIRROR: JOAN İĞRENÇ
BİRİ” GELECEĞİMİZ HAKKINDA NE SÖYLÜYOR? / SURVEILLANCE CAPITALISM AND
LOSS OF IDENTITY: WHAT DOES "BLACK MIRROR: JOAN IS AWFUL" SAY ABOUT
OUR FUTURE? 106
Mikail BOZ
AFET DÖNEMLERİNDE YENİ MEDYA VE NEFRET SÖYLEMİ / NEW MEDIA AND HATE
SPEECH DURING DISASTER PERIODS 108
Mine ÖZEL, Serhat ÇOBAN
PİLATES EĞİTİMLERİ: INSTAGRAM ÜZERİNDEN BİR DEĞERLENDİRME / PILATES
TRAININGS: AN EVALUATION ON INSTAGRAM 110
Mustafa SUBAŞI, Adnan DUYGUN
DİJİTAL PLATFORMLARDA TÜKETİCİ ALIŞKANLIĞI OLUŞTURMA VE TAKİBİNE
BİLİŞİM VE VERİ BİLİMİ YAKLAŞIMI / AN INFORMATICS AND DATA SCIENCE
APPROACH TO CREATING AND TRACKING CONSUMER HABITS ON DIGITAL PLATFORMS 112
Nazmi Ekin VURAL
YENİ MEDYA HABERCİLİĞİNİN EKONOMİK SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ /
ECONOMIC PROBLEMS OF NEW MEDIA JOURNALISM AND SUGGESTIONS FOR
SOLUTIONS 114
Nihal ACAR
YAPAY ZEKÂNIN HABER İÇERİĞİ ÜRETME BİÇİMLERİ ÜZERİNE: GOOGLE BARD
ÖRNEĞİ / ON THE WAYS OF ARTIFICIAL INTELLIGENCE PRODUCING NEWS CONTENT:
THE GOOGLE BARD EXAMPLE 116
Oğuz Selim KOBAZA
AKIŞKAN GAZETECİLİĞİN ETİK MESELESİ / THE ETHICAL ISSUE OF LIQUID
JOURNALISM 118
Olga UNTILA KAPLAN
YENİ MEDYADA ALGORİTMALAR ARACILIĞIYLA HABERİN HİPER-METALAŞMASI /
HYPER-COMMODALIZATION OF NEWS THROUGH ALGORITHMS IN NEW MEDIA 120
Osman ARASLI
KAPATSAK DA MI SAKLASAK: EKŞİ SÖZLÜĞE GETİRİLEN ERİŞİM ENGELİNE YÖNELİK
İNTERNET SİTELERİNDEKİ HABERLERİN İÇERİK ANALİZİ / WHETHER WE CLOSE OR
HIDE: CONTENT ANALYSIS OF NEWS ARTICLES ON THE ACCESS BLOCKAGE IMPOSED
ON EKŞİ SÖZLÜK IN INTERNET SITES 122
Özge CENGİZ
DİJİTAL OYUNLARDA İNTERAKTİF YAPININ ÇÖZÜMLENMESİ / RESOLVING THE
INTERACTIVE STRUCTURE IN DIGITAL GAMES 124
Özgün Arda KUŞ, Özge UĞURLU AKBAŞ
DİJİTAL AKTİVİZM ÇAĞINDA FEMİNİZM: İRAN OLAYLARI ÖRNEĞİ / FEMINISM IN THE
AGE OF DIGITAL ACTIVISM: THE CASE OF THE IRAN 126
Özlem VATANSEVER, Burcu KAVAS
BİLGİSAYAR OYUNLARININ ORTAÖĞRETİM SEVİYESİNDEKİ ÖĞRENCİLERİN
SALDIRGANLIK DÜZEYLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ / INVESTIGATION OF THE
EFFECT OF COMPUTER GAMES ON THE AGGRESSION LEVELS OF SECONDARY
EDUCATION STUDENTS 127
Ramazan BİLGE
YENİ MEDYA: ÇELİŞKİLER ÇAĞINDA ZİHİN KUŞATMASI / NEW MEDIA: MIND SIEGE IN
THE AGE OF CONTRADICTIONS 129
Sarp BAĞCAN
POST TRUTH SİYASAL POPÜLİZM: İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ KARŞITLIĞININ YENİ
MEDYADA İZİNİ SÜRMEK / POST TRUTH POLITICAL POPULISM: TRACING CLIMATE
CHANGE OPPOSITION IN NEW MEDIA 131
Selçuk ÇETİN
NEOLİBERALİZM GÖLGESİNDE YENİ BİR ÖZGÜRLÜK TANIMI: DİJİTAL GÖÇEBELİK / A
NEW DEFINITION OF FREEDOM IN THE SHADOW OF NEOLIBERALISM: DIGITAL NOMAD 133
Selda TUNÇ SUBAŞI
YAPAY ZEKÂ TABANLI SOHBET ROBOTLARI ETRAFINDA GELİŞEN SİBER GÜVENLİK
TARTIŞMALARI: ChatGPT FENOMENİ / CYBER SECURITY ISSUES DEVELOPING
AROUND AI-BASED CHAT ROBOTS: ChatGPT PHENOMENON 135
Serdar Kuzey YILDIZ
MEDYA DİLİNDE EKONOMİ TERİMLERİ / ECONOMIC TERMS IN MEDIA LANGUAGE 137
Sevinç MEMMEDOVA
TELEVİZYON YAYINCILIĞI, KÜRESEL DİJİTAL PLATFORMLAR VE İÇERİK ÜRETİMİ
ALANINDA ARTAN REKABET ORTAMI / TELEVISION BROADCASTING, GLOBAL DIGITAL
PLATFORMS AND THE INCREASING COMPETITIVE ENVIRONMENT IN CONTENT
PRODUCTION 139
Süleyman İLASLAN
KİŞİSEL VERİ GÜVENLİĞİ VE SOSYAL MEDYA REKLAMCILIĞI ÜZERİNE BİR İNCELEME /
A REVIEW ON PERSONAL DATA SECURITY AND SOCIAL MEDIA ADVERTISING 141
Süleyman TÜRKOĞLU
METAVERSE VE GERÇEK EVREN ARASINDA SIKIŞMIŞ TOPLUMLAR / SOCIETIES STUCK
BETWEEN METAVERSE AND REAL UNIVERSE 143
Şebnem GÜRSOY ULUSOY, Özge GÜRSOY ATAR
“BİZ DAHA İYİ YIKARIZ”: CİNSİYET YIKAMANIN YÜKSELİŞİ / “WE WASH BETTER”:
THE RISE OF GENDERWASHING 145
Şebnem ÖZDEMİR, Dilara Nergishan KOÇER
TEKNOLOJİNİN TOPLUMSAL CİNSİYET DİNAMİKLERİ ÜZERİNE ETKİSİ / THE IMPACT
OF TECHNOLOGY ON GENDER DYNAMICS 147
Şevki IŞIKLI, Esra Fatma FAZLIOĞLU
SOSYAL MEDYA MİMARİSİNDE ALGORİTMALARIN KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ ANA AKIŞ
OLUŞTURMADAKİ ROLÜ ÜZERİNE TARTIŞMALAR / DISCUSSIONS ON THE ROLE OF
ALGORITHMS IN PERSONALIZED FEED GENERATION IN SOCIAL MEDIA
ARCHITECTURE 149
Şevki IŞIKLI, Ulkar GULMAMMADZADA
RESPONSIBILITIES OF THE GRAPHIC DESIGNER IN DIGITAL CAPITALISM / DİJİTAL
KAPİTALİZMDE GRAFİK TASARIMCININ SORUMLULUKLARI 151
Tolga ERKAN
ALGORİTMALARIN SOSYOLOJİSİ YA DA PLATFORM KAPİTALİZMİNİN EKONOMİ-
POLİTİĞİ ÜZERİNE DÜŞÜNMEK / REFLECTING ON THE SOCIOLOGY OF ALGORITHMS OR
THE POLITICAL ECONOMY OF PLATFORM CAPITALISM 153
Tolga TELLAN
THE POLITICAL ECONOMY OF DIASPORIC SYRIAN NEWMEDIA IN TÜRKIYE: AN
OVERALL ANALYSIS 156
Tülay ATAY, Abir NAESEH
POST TRUTH DÖNEMDE DİJİTAL DEZENFORMASYON: 6 ŞUBAT DEPREM
HABERLERİ / DIGITAL DISINFORMATION DURING THE POST TRUTH PERIOD:
FEBRUARY 6 EARTHQUAKE NEWS 157
Uğur ARSLAN
NETIZENS AND SOCIAL MEDIA SURVEILLANCE: REVIEWING PARTICIPATORY
SURVEILLANCE AND THE MODERN-DAY PANOPTICON IN A DIGITAL ERA 158
Ifeanyichukwu Valerie OGUAFOR, Raziye NEVZAT
ANTROPOSEN ÇAĞDA MARKALARIN KENDİNİ TEMİZE ÇEKMESİ: YEŞİL PAZARLAMA
MI, YEŞİL AKLAMA MI? / BRANDS CLEANING THEIR SELF IN THE ANTHROPOCENE ERA:
GREEN MARKETING OR GREENWASHING? 159
Zöhre AKYOL
YENİ MEDYANIN GÜNDEM BELİRLEME ROLÜ ÜZERİNDEKİ EKONOMİ-POLİTİK
ETKİLER / ON THE AGENDA-SETTING ROLE OF THE NEW MEDIA ECONOMY-POLITICAL
IMPACTS 161
Zuhal SÖNMEZER | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press | en_US |
dc.relation.ispartofseries | İGÜ Yayınları;122 | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İstanbul Gelişim Üniversitesi | en_US |
dc.subject | Istanbul Gelisim University | en_US |
dc.subject | Uluslararası Yeni Medya Konferansı | en_US |
dc.subject | International New Media Conference | en_US |
dc.subject | Öz kitapları | en_US |
dc.subject | Book of Abstracts | en_US |
dc.subject | Elektronik kitaplar | en_US |
dc.subject | E-books | en_US |
dc.title | VI. Uluslararası Yeni Medya Konferansı: Yeni Medyanın Ekonomi Politiği (26-27 Ekim 2023): Özler | en_US |
dc.title.alternative | 6th International New Media Conference: The Political Economy of New Media (October 26-27, 2023): Abstracts | en_US |
dc.type | book | en_US |
dc.department | İstanbul Gelişim Üniversitesi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Kitap - Uluslararası | en_US |