Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKapan, Aysu
dc.contributor.authorÖzdemir, Ayşem Ecem
dc.contributor.authorSağlam Kaya, Öznur
dc.contributor.authorÇağlar, Engin
dc.contributor.authorKethüdaoğlu, Mustafa Oğuz
dc.contributor.authorKaçar, Zeynep
dc.date.accessioned2024-02-20T12:33:44Z
dc.date.available2024-02-20T12:33:44Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.issn2536-4499
dc.identifier.issn2602-2605
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/7041
dc.description.abstractAim: This study aims to compare the physical activity levels, balance levels and muscular endurance values of Physiotherapy and Rehabilitation students among grades. Thus, it will be determined to what extent students apply the knowledge they learned in the courses to their own lives. Method: For the aim of our study, balance and trunk endurance, which are physical fitness parameters related to health, and physical activity levels were examined. Snowball randomization method was used in our study. 36 students (15 male, 21 female) volunteered to participate in our study. Y Balance Test was used for dynamic balance assessment, the Flamingo Balance Test for static balance assessment, the McGill Endurance Tests for endurance assessment, and the International Physical Activity Questionnaire for physical activity levels. SPSS 24.0 program was used in statistical analysis of data and significance value was accepted as p<0.05. Results: There was no difference between groups of students included in the study in terms of age, body mass index and gender parameters (p>0.05). There was no statistically significant difference between groups in dynamic balance, static balance, all directions of endurance and physical activity levels (p>0.05). When the relationship between students' physical activity levels and balance–endurance values was examined, no significant relationship was found in any parameter (p>0.05) except for left-sided endurance (p<0.05). Conclusion: As a result of our study, it was seen that there was no difference between degrees in terms of dynamic balance, static balance, endurance and physical activity levels of Physiotherapy and Rehabilitation students. When physical activity results were examined, it was seen that there were very few students in the inactive group. Based on this, we can say that Physiotherapy and Rehabilitation students are successful in applying the knowledge they learned in lectures in their own lives. We recommend increasing the number of participants in future studies.en_US
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmanın amacı, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon bölümü öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeylerinin, denge seviyelerinin ve kassal endurans değerlerinin sınıflar arası karşılaştırmasının yapılmasıdır. Böylece öğrencilerin derste öğrendikleri bilgileri, kendi yaşamlarına ne derece uyguladıkları belirlenecektir. Yöntem: Çalışmanın amacı doğrultusunda sağlık ile ilgili fiziksel uygunluk parametrelerinden olan denge ve gövde enduransı ile fiziksel aktivite düzeyleri incelendi. Çalışmamızda kartopu randomizasyon yöntemi kullanıldı. Çalışmaya katılmaya 36 öğrenci (15 erkek, 21 kadın) gönüllü oldu. Dinamik denge değerlendirmesinde Y Denge Testi, statik denge değerlendirmesinde Flamingo Denge Testi, endurans değerlendirmesinde McGill Endurans Testleri ve fiziksel aktivite düzeylerinin değerlendirilmesinde Uluslararası Fiziksel Aktivite Ölçeği kullanıldı. Verilerin istatistiksel analizde SPSS 24.0 programı kullanıldı ve anlamlılık değeri p<0,05 olarak kabul edildi. Bulgular: Çalışmaya dâhil edilen öğrencilerin gruplar arasında yaş, vücut kütle indeksi ve cinsiyet parametreleri açısından fark yoktu (p>0,05). Gruplar arasında dinamik dengede, statik dengede, enduransın tüm yönlerinde ve fiziksel aktivite düzeylerinde istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmadı (p>0,05). Öğrencilerin fiziksel aktivite düzeyleri ile denge ve endurans değerleri arasındaki ilişki incelendiğinde ise sol yönlü endurans hariç (p<0,05) hiçbir parametrede anlamlı ilişki bulunmadı (p>0,05). Sonuç: Çalışmanın sonucunda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon bölümü öğrencilerinin dinamik denge, statik denge, endurans ve fiziksel aktivite düzeyleri açısından sınıflar arası fark olmadığı görülmüştür. Fiziksel aktivite sonuçları incelendiğinde inaktif grupta çok az öğrenci olduğu görülmüştür. Buradan yola çıkarak Fizyoterapi ve Rehabilitasyon öğrencilerinin derslerde öğrendikleri bilgileri kendi hayatlarında uygulamada başarılı olduklarını söylenebilir. Gelecek çalışmalarda, katılımcı sayısının artırılması önerilmektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Pressen_US
dc.relation.isversionofhttps://doi.org/10.38079/igusabder.1314806en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDynamic balanceen_US
dc.subjectenduranceen_US
dc.subjectphysical activityen_US
dc.subjectphysiotherapy studentsen_US
dc.subjectstatic balanceen_US
dc.subjectDinamik dengeen_US
dc.subjectenduransen_US
dc.subjectfiziksel aktiviteen_US
dc.subjectfizyoterapi öğrencilerien_US
dc.subjectstatik dengeen_US
dc.titleComparison of Physiotherapy and Rehabilitation Department Students in Terms of Physical Activity Levels, Balance Levels and Muscle Endurance Valuesen_US
dc.title.alternativeFizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Öğrencilerinin Fiziksel Aktivite Düzeyleri, Denge Seviyeleri ve Kassal Endurans Değerleri Açısından Karşılaştırılmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofİstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentSağlık Bilimleri Fakültesien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0009-0001-4712-6941en_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-6930-9490en_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0003-0178-0363en_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-1952-4272en_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0001-9723-9680en_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-0079-0976en_US
dc.identifier.issue21en_US
dc.identifier.startpage1152en_US
dc.identifier.endpage1166en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorKapan, Aysu
dc.institutionauthorÖzdemir, Ayşem Ecem
dc.institutionauthorSağlam Kaya, Öznur
dc.institutionauthorÇağlar, Engin


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster