Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞengöz Tosun, İdil
dc.contributor.authorErkan, Nefise Semra
dc.date.accessioned2024-02-20T11:30:23Z
dc.date.available2024-02-20T11:30:23Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.issn2536-4499
dc.identifier.issn2602-2605
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/7039
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırma Tekirdağ ili Çorlu ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı anaokullarında görev yapan okul öncesi öğretmenlerinin bazı sosyo-demografik özelliklerine göre çocuk sevme düzeylerinin incelenmesi amacıyla yapılmış ilişkisel bir çalışmadır. Yöntem: Çalışma 132 okul öncesi öğretmeni ile yürütülmüştür. Araştırmanın verileri “Barnett Çocuk Sevme Ölçeği” ve araştırmanın amacına uygun olarak hazırlanan “Sosyo-demografik Bilgi Formu” kullanılarak toplanmıştır. Araştırma sorularına betimsel istatistik yöntemi kullanılarak cevap aranmıştır. Araştırmanın bağımlı değişkeni Barnett Çocuk Sevme Ölçeği’nden alınan “çocuk sevme” puanıdır. Bağımsız değişkenleri ise öğretmenlerin yaşları, medeni durumları, çocuk sahibi olma durumları, sahip oldukları çocuk sayısı, mesleği isteyerek seçme, çalışılan kurum türü, mesleki kıdemleri ile haftalık çalışma sürelerinden oluşmaktadır. Bulgular: Öğretmenlerin uygulanan ölçeğin maddelerine ortalama olarak verdikleri cevaplar doğrultusunda aldıkları toplam puan ortalaması ve standart sapmasının (X ̅=71,69, SS=4,49) olduğu gözlemlenmiştir. Ölçekten elde edilen toplam puan ortalaması 39-74 puan aralığında olduğu için çocuk sevme puanı orta düzeyde yer almaktadır. En yüksek ortalamaya sahip olan madde (X ̅=6,90) “Bir çocuğu gülümsettiğim zaman mutlu olurum.” maddesi iken, en düşük ortalamaya sahip olan maddenin ise (X ̅=1,02) “Çocuklar rahatsızlık vericidir.” olduğu görülmüştür. Sonuç: Araştırma sonuçlarına göre öğretmenlerin yaşları, görev yaptıkları kurum türü, mesleki kıdemleri ve haftalık çalışma saatlerine göre çocuk sevme düzeylerinde farklılık bulunmazken, evli, çocuğu olan ve mesleğini isteyerek seçen öğretmenlerin çocuk sevme puanları daha yüksek olduğu bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractAim: This research is a correlational study conducted to examine the child-liking status of preschool teachers working in kindergartens affiliated with the Ministry of National Education in Çorlu, Tekirdağ, according to some socio-demographic characteristics. Method: The study was conducted with 132 preschool teachers. The data of the research were collected using the "Barnett Child Liking Scale" and the "Socio-demographic Information Form" prepared in accordance with the purpose of the research. Answers to the research questions were sought using the descriptive statistics method. The dependent variable of the study is the "child liking" score taken from the Barnet Child Liking Scale. The independent variables consist of teachers' ages, marital status, having children, number of children they have, choosing the profession voluntarily, type of institution they work in, professional seniority and weekly working hours. Results: It was observed that the mean and standard deviation of the total score obtained by the teachers according to their general responses to the scale items was (X = 71.69, SD = 4.49). Since the total score average obtained from the scale is between 39-74 points, the child-liking score is at the middle level. It has been observed that the item with the highest mean (X ̅=6.90) is “I feel happy when I make a child smile.”, while the item with the lowest mean (X ̅=1.02) is “Children are annoying”. Conclusion: According to the results of the research, while there was no difference in the Child Fondness Level of teachers according to their age, the type of institution they work in, their professional seniority and weekly working hours, it was found that Child Fondness Scale scores of teachers who were married, had children and chose their profession willingly were higher.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Pressen_US
dc.relation.isversionofhttps://doi.org/10.38079/igusabder.1356376en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇocuk sevmeen_US
dc.subjectOkul öncesi öğretmenien_US
dc.subjectSosyo-demografik özellikleren_US
dc.subjectErken çocukluk dönemien_US
dc.subjectLiking childrenen_US
dc.subjectPreschool teacheren_US
dc.subjectSocio-demographic characteristicsen_US
dc.subjectEarly childhood perioden_US
dc.titleOkul Öncesi Öğretmenlerinin Çocuk Sevme Durumlarına Etki Eden Değişkenlerin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of Variables Affecting Preschool Teachers' Child Liking Statusen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofİstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentSağlık Bilimleri Fakültesien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0009-0000-3251-5744en_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0001-8968-7926en_US
dc.identifier.issue21en_US
dc.identifier.startpage1120en_US
dc.identifier.endpage1131en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorŞengöz Tosun, İdil
dc.institutionauthorErkan, Nefise Semra


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster