dc.contributor.author | Kaya İlhan, Çağla | |
dc.date.accessioned | 2024-01-11T17:36:48Z | |
dc.date.available | 2024-01-11T17:36:48Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.identifier.issn | 1303-0094 | |
dc.identifier.issn | 2149-5459 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/6926 | |
dc.description.abstract | İletişim teknolojilerindeki gelişmelerle birlikte birçok alanda olduğu gibi Kurumsal Sosyal Sorumluluk
iletişimi de farklı bir boyut kazanmıştır. Özellikle son yıllarda televizyon programlarında sosyal medya
aracılığıyla izleyici ile etkileşimli bir yayın anlayışının ön plana çıktığı görülmektedir. Bu durum Kurumsal
Sosyal Sorumluluk İletişiminde halkla ilişkiler uygulamalarının televizyona yönelmesini ve yürütülen sosyal
sorumluluk faaliyetlerinin geniş kitlelere ulaşmasını sağlamıştır. Aynı zamanda toplumda sosyal sorumluluk
anlayışının da yaygınlaşmasına katkı sağlayan bu gelişmelerle birlikte çeşitli sivil toplum kuruluşları da sosyal
sorumluluk faaliyetlerine destek bulabilme fırsatı elde etmektedirler.
Bu kapsamda, çalışmanın temel amacı, sosyal sorumluluk temalı programların televizyonda yer almasının
medyanın toplumsallaşma işlevi çerçevesinde ele alarak sosyal sorumluluk iletişiminin geldiği noktayı ortaya
koymaktır. Bu amaçla, çalışmanın ilk bölümünde sosyal, ekonomik ve toplumsal gelişmelerin sosyal
sorumluluk kavramının gelişimindeki etkileri ve kurumsal sosyal sorumluluk iletişiminin medyanın
toplumsallaşma işlevi açısından önemi ele alınmaktadır. Çalışmanın analiz bölümünde ise örnek olay
incelemesi yöntemi kullanılarak NTV’de Aralık 2019 ve Mart 2021 tarihleri arasında yayınlanan “İyi
Hikayeler” programının 8 Aralık 2019 ve 12 Ocak 2020 tarihleri arasında yayınlanan bölümleri
incelenmektedir. Program kapsamında ele alınan konular analiz edilerek toplumsallaşma işlevi çerçevesinde
KSS uygulamalarının televizyon programlarında işlenmesinin KSS iletişimine etkileri tartışılmaktadır. | en_US |
dc.description.abstract | With the developments in communication technologies, Corporate Social Responsibility communication has
gained a different dimension as in many other fields. Especially in recent years, it seems that an interactive
broadcasting understanding with the audience has gained through social media in television programs. This
situation caused the public relations practices in CSR Communication to turn to television and the social
responsibility activities carried out to spread to large masses. At the same time, with these developments, which
cause the understanding of social responsibility to become widespread in society, various non-governmental
organizations also have the opportunity to find support for social responsibility activities.
In this context, the main purpose of the study is to reveal the point of social responsibility communication by
considering the presence of social responsibility themed programs on television within the framework of the
socialization function of the media. For this purpose, in the first part of the study, the effects of social, economic
and social developments on the development of the concept of social responsibility and the importance of
corporate social responsibility communication in terms of the socialization function of the media are discussed.
In the analysis part of the study, the episodes of the "Good Stories" program broadcast between December
2019 and March 2021 on NTV, broadcast between December 8, 2019 and January 12, 2020, are examined
using the case study method… The topics covered in the program are analyzed and the effects of CSR practices
in television programs on CSR communication are discussed within the framework of the socialization
function. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Medya çalışmaları | en_US |
dc.subject | Kurumsal sosyal sorumluluk iletişimi | en_US |
dc.subject | Sosyal sorumluluk | en_US |
dc.subject | Televizyon programları | en_US |
dc.subject | Toplumsallaşma | en_US |
dc.subject | Media studies | en_US |
dc.subject | Corporate social responsibility communication | en_US |
dc.subject | Corporate social responsibility | en_US |
dc.subject | Television programs | en_US |
dc.title | Medyanın Toplumsallaşma İşlevi Bağlamında Sosyal Sorumluluk İletişimi Üzerine Bir Değerlendirme: “İyi Hikayeler” Televizyon Programı Örneği | en_US |
dc.title.alternative | Social Responsibility Communication in The Context of The Socialization Function of the Media: An Examination on The Case of The “Good Stories” Television Program | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.ispartof | Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.department | Uygulamalı Bilimler Fakültesi | en_US |
dc.authorid | 0000-0003-4674-1851 | en_US |
dc.identifier.volume | 21 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1302 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1311 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.institutionauthor | Kaya İlhan, Çağla | |