Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYıldız, Oğuz
dc.contributor.authorKelleci, Alpaslan
dc.date.accessioned2024-01-11T15:02:32Z
dc.date.available2024-01-11T15:02:32Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.issn2148-2586
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/6920
dc.description.abstractDünyanın farklı bölgelerinde yaşanan sel felaketleri, orman yangınları, balıkçılığın bitmesi, orman arazilerinin yok olması gibi iklim krizinin olumsuz etkileri, mevcut üretim ve tüketim anlayışının artık sürdürülemez olduğuna işaret etmektedir. Baskın Sosyal Paradigmanın etkisi altındaki geleneksel işletme anlayışı, dünyanın sınırlı kaynaklarını kar maksimizasyonu amacıyla tüketmiştir. Fakat bu baskın anlayış, bilinçli tüketiciler ve Z jenerasyonunun tüketim alışkanlıklarındaki değişimi yakalayamamış ve demode olmuştur. Günümüzde, bilinçli tüketiciler ve Z Kuşağı, işletmelerin olumsuz dışsallıklarını en aza indirmelerini ve ekonomik çıkarlardan çok, çevresel ve sosyal amaçlara katkıda bulunmalarını beklemektedir. Bu çalışma, Z kuşağı temsilcisi üniversite öğrencilerinin, sürdürülebilir tüketim davranışını etkileyen değişkenlerdeki boyutları belirlemeyi amaçlamaktadır. Çalışmada kolayda örnekleme yöntemi kullanılarak, İstanbul’daki üniversite öğrencilerinden yüz yüze anket yöntemiyle veriler toplanmıştır. Veriler analiz edilirken, veri, önce keşifsel faktör analizine, daha sonra doğrulayıcı faktör analizine tabi tutulmuştur. Daha önceki çalışmalardan farklı olarak, bu çalışma, sürdürülebilirliğin sosyal boyutunu içeren değişkenlerle birlikte, sürdürülebilir tüketim davranışını etkileyen unsurların, dokuz boyuttan oluştuğunu belirlemektedir. Bu boyutlar; çevresel ve sosyal endişeler, çevresel ve sosyal problemlere yönelik ciddiyet algısı ve sorumluluk algısı, çevresel ve sosyal problemler hakkındaki bilinç seviyesi, ülke imajı, ağızdan ağıza iletişimin etkisi, sosyal normlar, sürdürülebilir tüketime yönelik tutum ve niyetten oluşmaktadır.en_US
dc.description.abstractThe consequential impact of flash floods, wildfires, collapsing fisheries, deforestation due to global climate change, and depleting natural resources indicates that the regnant production and consumption patterns are no longer tenable. So far, the traditional business approach under the influence of the Dominant Social Paradigm (DSP) has devoured limited planetary resources with the goal of pure profit maximization. Nevertheless, this dominant logic is outdated and cannot keep up with the changing consumption habits of conscious consumers and Gen Z. Today, mindful consumers and Gen Z expect business entities to minimize their negative externalities. They also expect business entities to contribute to environmental and social causes other than economic interests. The study aims to determine the dimensions of the variables that affect the sustainable consumption behaviour of the university students who represent Gen Z. The data has been gathered via non-random convenience sampling by administering face-to-face surveys among university students in Istanbul. First, exploratory factor analysis was conducted in data analysis, and then a confirmatory factor analysis was performed. Unlike the previous studies, the present study puts forward that sustainable consumption behaviour consists of nine dimensions with variables, including social sustainability. These dimensions are environmental and social concerns, perceived seriousness of environmental and social problems, perceived environmental and social responsibility, consumers’ existing knowledge about environmental and social problems, country image, word-of-mouth communication, social norms, and attitude and intention toward sustainable consumption.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherACC Publishingen_US
dc.relation.isversionofhttps://doi.org/10.15295/bmij.v10i4.2134en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPazarlamaen_US
dc.subjectSürdürülebilir Kalkınmaen_US
dc.subjectSürdürülebilir Tüketimen_US
dc.subjectTüketici İktisadıen_US
dc.subjectDeneysel Analizen_US
dc.subjectÇevre ve Kalkınmaen_US
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectSustainable Developmenten_US
dc.subjectSustainable Consumptionen_US
dc.subjectConsumer Economicsen_US
dc.subjectEmpirical Analysisen_US
dc.subjectEnvironment and Growthen_US
dc.titleZ kuşağının sürdürülebilir tüketim davranışını etkileyen faktörlere yönelik keşifsel bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeExploratory research on the factors affecting the sustainable consumption behaviour of gen Zen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofBusiness and Management Studies: An International Journalen_US
dc.departmentİktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesien_US
dc.authorid0000-0003-2164-975Xen_US
dc.authorid0000-0003-1589-2905en_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1474en_US
dc.identifier.endpage1491en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorYıldız, Oğuz


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster