dc.contributor.author | Boz, Dursun | |
dc.date.accessioned | 2024-01-11T12:03:05Z | |
dc.date.available | 2024-01-11T12:03:05Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.identifier.issn | 1301-6229 | |
dc.identifier.issn | 2148-0710 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/6914 | |
dc.description.abstract | Küreselleşme süreciyle birlikte değişen rekabet ortamında haberleşme teknolojilerindeki ilerleme ve
gelişmeler sonucunda yetkinlikler ve yeteneklerin rolü daha da artmıştır. İşletmeler geçmişte bir maliyet unsuru
olarak gördükleri çalışanları, günümüzde katma değer üreten yetenekler olarak değerlendirilmektedir.
İşletmeler için yeni rekabetteki odak noktası yetenekli çalışanlardır. Bu potansiyel yeteneklere sahip kişilerin
keşfedilmesi, işletmeye kazandırılması, işletme amaç ve hedefleri doğrultusunda eğitilmesi ve yetiştirilmesi
rekabet ortamında işletmeleri ön plana çıkarmaktadır. Bu araştırmada işletmelerdeki yetenek yönetimi
uygulamalarının iş ve işletme performansına etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla Kütahya il
merkezinde Organize Sanayi Bölgesinde faaliyette bulunan iki farklı otomotiv sektörü işletmesinin 274 beyaz ve
mavi yakalı çalışanına gönüllülük temelinde göre anket yöntemiyle ulaşılmıştır. Elde edilen bulgular işletmelerin
yetenek yönetimi uygulamalarının; iş performansını (β=0,750 p<0,05) ve de işletme performansını (β=0,483
p<0,05) pozitif yönlü anlamlı etkisi olduğu tespit edilmiştir. Bu netice aynı zamanda işletme çalışanların zorlu
bir süreç içerisinde yeteneklerinin keşfedilmesi ve geliştirilmesinin önemini ortaya koymaktadır. Bu önemli rolün
desteklenmesi ve sürdürülebilir olmasında işletmelerin yetenek yönetimi uygulamalarının işletme hedef ve
amaçlarına ulaşılmasında iş ve işletme performansını pozitif yönlü etkilediği gözden kaçırılmamalıdır. | en_US |
dc.description.abstract | The role of competencies and talents has increased further as a result of advances and developments in
communication technologies in the changing competitive environment with the globalization process. Businesses
see their employees as a cost element in the past, and today they are considered as added value-generating
talents. For businesses, the focus of the new competition is on talented employees. The discovery of people with
these potential talents, their recruitment and training in line with business goals and objectives bring businesses
to the forefront in a competitive environment. In context, aim of the research is to determine the impact of talent
management on work and business performance. For purpose, 274 white and blue collar employees in two
separate automotive sector enterprises operating in the Organized Industrial Zone of Kütahya province were
reached on voluntary. According results, it was determined talent management had a positively significant effect
on both work and business performance. With result, it shows the importance of talent management relay,
especially given employees on a sectoral basis are trained with difficult processes and abilities. It should not be
ignored that by providing this important role, the abilities of employees will positively affect both work and
business performance. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Erzurum Kültür Eğitim Vakfı | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.17753/sosekev.1090688 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Yetenek | en_US |
dc.subject | Yetenek Yönetimi | en_US |
dc.subject | Performans | en_US |
dc.subject | İş Performansı | en_US |
dc.subject | İşletme Performansı | en_US |
dc.subject | Talent | en_US |
dc.subject | Talent Management | en_US |
dc.subject | Performance | en_US |
dc.subject | Work Performance | en_US |
dc.subject | Business Performance | en_US |
dc.title | Yetenek Yönetiminin İş ve İşletme Performansına Etkisi: Kütahya İli Örneği | en_US |
dc.title.alternative | The Effect Oof Talent Management on Work and Business Performance: The Case of Kütahya | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.ispartof | EKEV Akademi Dergisi | en_US |
dc.department | Uygulamalı Bilimler Fakültesi | en_US |
dc.authorid | https://orcid.org/0000-0003-3206-8950 | en_US |
dc.identifier.issue | 92 | en_US |
dc.identifier.startpage | 22 | en_US |
dc.identifier.endpage | 35 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.institutionauthor | Boz, Dursun | |