dc.contributor.author | Demirbaş, Banu | |
dc.date.accessioned | 2024-01-04T21:32:26Z | |
dc.date.available | 2024-01-04T21:32:26Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.identifier.issn | 2630-6301 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/6866 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada mezuniyet sonrası atama bekleyen öğretmen
adaylarının kamu personeli olarak atanma süreçlerinde yaşamış oldukları
sosyal, psikolojik ve ekonomik güçlüklere değinilmiştir. Aynı zamanda
bu güçlüklerin altında yatan KPSS sistemiyle ilgili yaklaşımlar
katılımcıların ifadeleriyle değerlendirilmiştir. Bu bağlamda çalışmanın
amacına bağlı olarak nitel yöntem benimsenmiş ve fenomenoloji (olgu
bilim) deseni kullanılmıştır. Çalışmada amaçlı örnekleme tekniklerinden
kartopu örnekleme yöntemi kullanılarak 16 katılımcıyla derinlemesine
bire bir görüşme gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı
olarak yarı yapılandırılmış görüşme protokolü kullanılmıştır.
Görüşmelerin 3’ü yüz yüze gerçekleştirilmiş ve geri kalan 13 katılımcıyla
tüm dünyayı etkileyen COVID-19 pandemisi nedeniyle telefon üzerinden
görüşmeler sağlanmıştır. Araştırmada içerik analizi yöntemi kullanılmış
ve “Tercih Sebebi”, “Hazırlık Süreci”, “Toplumsal Baskı”, “Psikolojik
Zorluklar”, “Ekonomik Zorluklar” ve “Sistemsel Sorunlar” temaları
altında alt temalara ulaşılmıştır. Ulaşılan temalar yoluyla katılımcıların
düşünceleri değerlendirilerek çözüm önerilerinde bulunulmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, the social, psychological and economic
difficulties experienced by teacher candidates waiting for appointments
as public personnel were addressed. At the same time, perspectives
regarding the KPSS system underlying these difficulties were reviewed
with the statements of the participants. In this context depending on the
purpose of the study, qualitative phenomenology method was adopted. In
this study, in-depth one-to-one interview was held with 16 participants
using the snowball sampling method, which is one of the purposeful
sampling techniques. In the study, semi-structured interview protocol was
used as data collection tool. Three of the interviews were held face to face
with the participants and interviews were held with the remaining 13
participants over the phone due to the COVID-19 pandemic affecting the
world. The content analysis method was used in the study to interpret the
data and sub-themes were reached under the themes of "Preference
Reason", "Preparation Process", "Social Pressure", "Psychology
Challenges", "Economic Challenges" and "Systematic Problems".
Through the themes reached, the opinions of the participants were
evaluated and suggestions were proposed. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.24315/tred.900184 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Aday öğretmen | en_US |
dc.subject | Kamu Personeli Seçme Sınavı | en_US |
dc.subject | Atama | en_US |
dc.subject | Teacher candidate | en_US |
dc.subject | Public Personnel Selection Examination | en_US |
dc.subject | Appointment | en_US |
dc.title | Öğretmen Adaylarının Atama Öncesi Karşılaştıkları Güçlükler: Fenomenolojik Bir Çalışma | en_US |
dc.title.alternative | Challenges of Teachers Candidates Before Assignment: A Phenomenological Study | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.ispartof | Trakya Eğitim Dergisi | en_US |
dc.department | İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-3468-8494 | en_US |
dc.identifier.volume | 12 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 308 | en_US |
dc.identifier.endpage | 324 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.institutionauthor | Demirbaş, Banu | |