Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDemirbaş, Banu
dc.date.accessioned2024-01-04T21:32:26Z
dc.date.available2024-01-04T21:32:26Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.issn2630-6301
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/6866
dc.description.abstractBu çalışmada mezuniyet sonrası atama bekleyen öğretmen adaylarının kamu personeli olarak atanma süreçlerinde yaşamış oldukları sosyal, psikolojik ve ekonomik güçlüklere değinilmiştir. Aynı zamanda bu güçlüklerin altında yatan KPSS sistemiyle ilgili yaklaşımlar katılımcıların ifadeleriyle değerlendirilmiştir. Bu bağlamda çalışmanın amacına bağlı olarak nitel yöntem benimsenmiş ve fenomenoloji (olgu bilim) deseni kullanılmıştır. Çalışmada amaçlı örnekleme tekniklerinden kartopu örnekleme yöntemi kullanılarak 16 katılımcıyla derinlemesine bire bir görüşme gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme protokolü kullanılmıştır. Görüşmelerin 3’ü yüz yüze gerçekleştirilmiş ve geri kalan 13 katılımcıyla tüm dünyayı etkileyen COVID-19 pandemisi nedeniyle telefon üzerinden görüşmeler sağlanmıştır. Araştırmada içerik analizi yöntemi kullanılmış ve “Tercih Sebebi”, “Hazırlık Süreci”, “Toplumsal Baskı”, “Psikolojik Zorluklar”, “Ekonomik Zorluklar” ve “Sistemsel Sorunlar” temaları altında alt temalara ulaşılmıştır. Ulaşılan temalar yoluyla katılımcıların düşünceleri değerlendirilerek çözüm önerilerinde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractIn this study, the social, psychological and economic difficulties experienced by teacher candidates waiting for appointments as public personnel were addressed. At the same time, perspectives regarding the KPSS system underlying these difficulties were reviewed with the statements of the participants. In this context depending on the purpose of the study, qualitative phenomenology method was adopted. In this study, in-depth one-to-one interview was held with 16 participants using the snowball sampling method, which is one of the purposeful sampling techniques. In the study, semi-structured interview protocol was used as data collection tool. Three of the interviews were held face to face with the participants and interviews were held with the remaining 13 participants over the phone due to the COVID-19 pandemic affecting the world. The content analysis method was used in the study to interpret the data and sub-themes were reached under the themes of "Preference Reason", "Preparation Process", "Social Pressure", "Psychology Challenges", "Economic Challenges" and "Systematic Problems". Through the themes reached, the opinions of the participants were evaluated and suggestions were proposed.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTrakya Üniversitesi Eğitim Fakültesien_US
dc.relation.isversionof10.24315/tred.900184en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAday öğretmenen_US
dc.subjectKamu Personeli Seçme Sınavıen_US
dc.subjectAtamaen_US
dc.subjectTeacher candidateen_US
dc.subjectPublic Personnel Selection Examinationen_US
dc.subjectAppointmenten_US
dc.titleÖğretmen Adaylarının Atama Öncesi Karşılaştıkları Güçlükler: Fenomenolojik Bir Çalışmaen_US
dc.title.alternativeChallenges of Teachers Candidates Before Assignment: A Phenomenological Studyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofTrakya Eğitim Dergisien_US
dc.departmentİktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesien_US
dc.authorid0000-0002-3468-8494en_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage308en_US
dc.identifier.endpage324en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorDemirbaş, Banu


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster