Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEyice Başev, Sinem
dc.date.accessioned2024-01-04T18:59:51Z
dc.date.available2024-01-04T18:59:51Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.issn2791-9862
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/6861
dc.description.abstractThe purpose of this study is to look into the effect of parents who frequently post on Instagram, one of the most popular social media platforms, on their children's awareness of consumption. This study will employ a case study, which is a type of qualitative research. The research's participants comprises 20 volunteer mothers with children aged between 5 and 13 who regularly post on their Instagram accounts. Due to the COVID-19 pandemic, it was conducted using Google Meet with the participants that make up the research's study group. An interview form with three questions to determine the demographic characteristics of the study group and eight semi-structured open-ended questions to determine the views of parents who frequently share on their Instagram account on their children's consumption understanding was used as the research's data collection tool. The data were analyzed using the MAXQDA 2018 Program's descriptive analysis technique. It is believed that the findings of the study will aid in the understanding of the trend created by child Instagram users, one of the social media accounts that has a significant impact on the structure and weight of the changing cultural structure socialization agents.en_US
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, günümüzdeki popüler sosyal medya platformlarından biri olan Instagram hesabında sıklıkla paylaşım yapan ebeveynlerin çocuklarının tüketim anlayışlarındaki etkisinin incelenmesidir. Araştırmanın amacına yönelik olarak, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılacaktır. Araştırmanın çalışma grubu 5 ve 13 yaş arası çocuğu olan ve Instragram hesabında sıkça paylaşım yapan 20 gönüllü anneden oluşmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu oluşturan katılımcılarla COVID-19 pandemisi nedeniyle Google Meet üzerinden yapılmıştır. Araştırmanın veri toplama aracı olarak araştırmanın çalışma grubunun demografik özelliklerini belirlemeye yönelik 3 soru ve Instagram hesabında sıklıkla paylaşım yapan ebeveynlerin çocuklarının tüketim anlayışlarındaki etkisine ilişkin görüşlerinin belirlenmesine yönelik 8 yarı yapılandırılmış açık uçlu sorudan oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Veriler MAXQDA 2018 Programı ile betimsel analiz tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarının değişen kültürel yapı sosyalleşme aracılarının yapısını ve ağırlıklarını büyük ölçüde etkileyen sosyal medya hesaplarından biri olan Instagram’ın çocuk tüketicilerde oluşturduğu eğilimi anlama konusunda önemli olduğu düşünülmektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherİdeal Kent Yayınlarıen_US
dc.relation.isversionof10.26466/opusjsr.1077103en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectChild Consumeren_US
dc.subjectChild State Of Consumptionen_US
dc.subjectInstagramen_US
dc.subjectSocial Mediaen_US
dc.subjectÇocuk Tüketicien_US
dc.subjectTüketimin Çocuk Halien_US
dc.subjectInstagramen_US
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.titleThe Impact of Social Media on Children's Consumption: Instagram Exampleen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofOPUS Journal of Society Researchen_US
dc.departmentUygulamalı Bilimler Fakültesien_US
dc.authorid0000-0001-8936-1985en_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue47en_US
dc.identifier.startpage462en_US
dc.identifier.endpage476en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorEyice Başev, Sinem


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster