Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTaciroğlu, Murat Vergi
dc.contributor.authorKaraşahin, Mustafa
dc.contributor.authorTığdemir, Mesut
dc.contributor.authorIşıker, Hakan
dc.date.accessioned2024-01-04T16:46:20Z
dc.date.available2024-01-04T16:46:20Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.issn2149-1607
dc.identifier.issn2687-2463
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/6857
dc.description.abstractHat geometrisi muayene araçlarıyla yapılan ölçümlerden elde edilen grafiklere göre demiryolu hattı yatay ve düşey düzlemlerde düzgün olmayan dalgalı bir geometriye sahiptir. Bu geometrik yapı fraktal desen olarak göz önüne alındığında hat geometrisinin düzgünsüzlüğü fraktal boyutlar yardımı ile sayısal olarak ifade edilebilir. Bu çalışmada Ankara-Eskişehir Yüksek Hızlı Tren (YHT) hattının geometrik düzgünsüzlüğünü belirlemek için fraktal analiz metodundan faydalanılmıştır. Fraktal boyutları hesaplamak için cetvel metodunu temel alan bir hesap algoritması kullanılmıştır. Fraktal boyutlar fleş ve nivelman grafikleri için hesaplanmıştır. Yapılan hesaplamalara göre, hat geometrisinin genel düzgünsüzlüğünün fraktal boyut ile sayısal olarak ifade edilebildiği belirlenmiştir. Çalışmanın sonunda hat kalitesinin göstergesi olan geometrik parametrelerin standart sapması ile fraktal boyutlar arasındaki ilişki araştırılmıştır. Buna göre önerilen fraktal boyut ile standart sapma arasında güçlü bir ilişki vardır.en_US
dc.description.abstractThe railway track has a non-uniform wavy geometry in the horizontal and vertical planes, as seen in the graphs produced by track geometry recording cars. The roughness of the track geometry can be expressed numerically using fractal dimensions if this geometric structure is considered a fractal pattern. In this study, fractal analysis method was used to determine the geometric roughness of the AnkaraEskişehir High-Speed Railway track. A calculation algorithm based on the ruler method was used to calculate fractal dimensions. Fractal dimensions are calculated for alignment and longitudinal level graphs. According to the calculations, it has been determined that the general unevenness of the line geometry can be expressed numerically with the fractal dimension. At the end of the study, the relationship between the standard deviation of geometric parameters, which are indicators of track quality, and fractal dimensions, was investigated. Accordingly, there is a strong relationship between the proposed fractal dimension and the standard deviation.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherDemiryolu Mühendisleri Derneğien_US
dc.relation.isversionof10.47072/demiryolu.1130088en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHat geometrisien_US
dc.subjectFraktal analizen_US
dc.subjectKalite indeksien_US
dc.subjectDüzgünsüzlüken_US
dc.subjectTrack geometryen_US
dc.subjectFractal analysisen_US
dc.subjectQuality indexen_US
dc.subjectRoughnessen_US
dc.titleDemiryolu Hat Geometrisinin Fraktal Analizien_US
dc.title.alternativeFractal Analysis of Railway Track Geometryen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofDemiryolu Mühendisliğien_US
dc.departmentMühendislik ve Mimarlık Fakültesien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-0672-1672en_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0003-0469-4348en_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-5303-2722en_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-6465-8480en_US
dc.identifier.issue16en_US
dc.identifier.startpage170en_US
dc.identifier.endpage184en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorKaraşahin, Mustafa


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster