Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzbek, Ali
dc.date.accessioned2023-12-26T14:21:26Z
dc.date.available2023-12-26T14:21:26Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.issn2148-1237
dc.identifier.issn2587-0114
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/6802
dc.description.abstractGeçmişten günümüze kadar gelen süreçte COVID-19 pandemisi ile birlikte ülkemizde yaşanan deprem felaketleri toplumsal ve ekonomik anlamda bir dizi önleyici tedbirlerin alınmasına yol açmıştır. Bu önleyici ve düzenleyici tedbirlerin başında ise; eğitim ve öğretim faaliyetlerinin aksamaması için gerekli olan dikkat göz önüne alınmıştır. Bu tür olumsuz durumlar geçmişte eğitim ve öğretim faaliyetlerinin geçici olarak aksamasına ve duraklamasına yol açmışken o zamanlarda uzaktan eğitim süreci ile çevrim içi öğrenme birlikte ele alınmıştır. Bu çalışmanın amacı günümüzde hızla ilerleyen eğitim teknolojileri ışığı altında muhasebe eğitimi alan öğrencilerin çevrimiçi öğrenmeye dönük algılarının onların uzaktan eğitim memnuniyetleri üzerindeki etkilerinin incelenmesi ve değerlendirilmesini sağlamaktır. Çalışmada üniversitede lisans düzeyinde eğitim gören ve muhasebe dersi alan öğrencilerin çevrimiçi öğrenmeye yönelik görüşlerinin, uzaktan eğitim memnuniyetleri algıları kapsamında ne gibi etkilere sahip olabileceği araştırılmıştır. Bunun yanında çalışma, amaca uygun ölçeklerle ampirik yöntemler kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda çevrimiçi öğrenmeye dönük olarak muhasebe eğitimi alan öğrenci algılarının uzaktan eğitim memnuniyet düzeyleri üzerinde (β: 0,163 p<0.05) anlamlı etkisi tespit edilmiştir. Çalışmanın gelecekte eğitim-öğretim faaliyetlerindeki kalitenin artırılması maksadıyla karar alıcılara yardımcı olacağı ve özellikle muhasebe eğitimi veren akademisyenlere yol haritası çizeceği düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractFrom past to present, earthquake disasters experienced in our country together with COVID-19 pandemic have led to series of preventive measures in social and economic terms. At the beginning of these preventive and regulatory measures necessary attention has been taken to ensure education and training activities are not disrupted. While such negative situations caused temporary disruption and suspension of education and training activities in past distance education process, online learning were handled together at time. This study is to examine and evaluate effects of online learning perceptions students studying accounting in light of today's rapidly advancing educational technologies on their distance education satisfaction. İt was investigated what kind of effects the opinions of students studying the undergraduate level and taking accounting courses at university might have regarding online learning within scope of their perception of distance education satisfaction. Study was analyzed using empirical methods appropriate scales. significant effect of student perceptions accounting education regarding online learning on distance education satisfaction levels (β: 0.163 p<0.05) was determined. It is thought that study will help decision makers in order to increase the quality of education and training activities future and will draw a road map especially for academicians who provide accounting education.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTürk Kooperatifçilik Kurumuen_US
dc.relation.isversionof10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.23.11.2278en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMuhasebeen_US
dc.subjectMuhasebe Eğitimien_US
dc.subjectUzaktan Eğitimen_US
dc.subjectÇevrimiçi Öğrenmeen_US
dc.subjectİletişim Teknolojilerien_US
dc.subjectAccountingen_US
dc.subjectAccounting Educationen_US
dc.subjectDistance Educationen_US
dc.subjectOnline Learningen_US
dc.subjectCommunication Technologyen_US
dc.titleMuhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin E-Muhasebe Çevrimiçi Öğrenmeye Yönelik Algılarının, Uzaktan Eğitim Memnuniyetleri Üzerine Etkisien_US
dc.title.alternativeThe Effect of Accounting Education Students' Perceptions of E-Accounting Online Learning on Distance Education Satisfactionen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofÜçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisien_US
dc.departmentİktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0001-9183-6513en_US
dc.identifier.volume58en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage3199en_US
dc.identifier.endpage3214en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorÖzbek, Ali


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster