Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSağtaş, Saadet
dc.contributor.authorAslan, Mustafa
dc.date.accessioned2023-12-24T18:01:47Z
dc.date.available2023-12-24T18:01:47Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.issn2148-2586
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/6788
dc.description.abstractSon yıllarda, tüketicilerin ilgisi ve artan yatırımlarla giyilebilir teknoloji ürünleri teknoloji pazarında önemli bir konuma gelmiştir. Tüketicilerin giyilebilir cihazları benimsemesinde etkili olan faktörlerin belirlenmesi ve bu faktörlere yönelik yapılan yatırımlarla giyilebilir teknoloji ürünlerinin öneminin artması beklenilmektedir. Çalışmanın amacı, giyilebilir teknoloji ürünlerinin benimsenmesinde etkili olan faktörlerin belirlenmesidir. Çalışmada, akıllı saat kullanımı değer temelli benimseme teorisi kapsamında incelenmiştir. Bu amaç doğrultusunda 354 katılımcıdan elde edilen veriler SmartPLS 3.2.8 programı ile analiz edilmiştir. Çalışmada kurulan modelin sınanması için doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Analiz sonuçlarına göre algılanan güvenlik riskinin ve algılanan ücretin algılanan değer üzerinde pozitif bir etkisine rastlanılmamıştır. Çalışmanın ilgili literatüre ve daha sonraki çalışmalara katkı sağlaması ayrıca konuyla ilgili uygulama geliştiricilere fayda sağlaması düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractIn recent years, with the interest of consumers and increasing investments, wearable technology products have gained an important position in the technology market. The importance of wearable technology products is expected to increase by determining the factors that affect consumers' adoption of wearable devices and the investments made for these factors. The study aims to determine the factors that affect the adoption of wearable technology products. The study examined the use of smartwatches within value-based adoption theory. For this purpose, the data obtained from 354 participants were analysed with the SmartPLS 3.2.8 program. Confirmatory factor analysis was performed to test the model established in the study. Study results indicate that no positive effect of the perceived privacy risk and the perceived fee on the perceived value was found. It is expected that the study will contribute to the relevant literature and subsequent studies and provide benefits to the “application developers” on the subject.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherACC Publishingen_US
dc.relation.isversionofhttps://doi.org/10.15295/bmij.v10i1.2011en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGiyilebilir Teknolojien_US
dc.subjectAkıllı Saaten_US
dc.subjectDeğer Temelli Benimseme Teorisien_US
dc.subjectWearable Technologyen_US
dc.subjectSmartwatchen_US
dc.subjectValue-based Adoption Modelen_US
dc.titleGiyilebilir teknoloji ürünlerin benimsenmesinde etkili olan faktörler: Akıllı saatler üzerine bir uygulamaen_US
dc.title.alternativeFactors influencing the adoption of wearable technology products: An application on smartwatchesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofBusiness and Management Studies: An International Journalen_US
dc.departmentİktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0003-1834-2132en_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0001-8049-3615en_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage325en_US
dc.identifier.endpage339en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorAslan, Mustafa


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster