Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGürkan, İpek
dc.date.accessioned2023-12-24T15:30:40Z
dc.date.available2023-12-24T15:30:40Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.issn2547-9458
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/6783
dc.description.abstractBu çalışma Susan Sontag’ın “Yoruma Karşı” adlı kısa metninin son cümlesindeki “bizim bir yorumbilimi yerine sanat erotikasına ihtiyacımız var” önermesini anlamaya çalışıyor. Bu cümle bir daha geri dönülmeksizin yalnızca metnin sonunda mistik bir ifade gibi yer almasına karşın, bu metin onu anlamaya çalışırken bu cümleyi çözümlemeye, deşifre etmeye yönelmiyor veya doğrudan yalnızca yazarın kendi eserlerinde bu cümlenin izine dair ipuçlarının peşine düşmüyor. Bunun yerine Sontag’ın kendisiyle yakın eleştirel düşüncelere sahip farklı tarihsel dönemlerdeki yazarlara filmin kendisini ve biçimini koruyan bir bakışla yöneliyor. Sontag’ın “sanat erotikası” önerisini eleştirinin deneyimsel duyumsal yönünü işaret ettiği noktada Laura Marks’ın Filmin Teni kitabına başvurarak aynı önerinin dokunsal/haptik potansiyelini videografik film eleştirisi üzerinden düşünmeye çalışıyor. Videonun yüzeyinde bir yerde, temsili analizlere direnen bir film eleştirisini düşünürken, nerden bakarsak bakalım film çalışmalarının filmin kendisini anlamaya, somut düşünmeye yöneldiğini ve en önemlisi dijital film eleştirisinin artık “ağır çekim” düşünmemize olanak tanımasıyla filmler üzerinde “düşünmeye” zaman verdiği için neredeyse zorunlu bir ihtiyaç olarak yüzünü felsefeye döndüğünü görüyoruz.en_US
dc.description.abstractThis study aims to understand the sentence, “In place of a hermeneutics we need an erotics of art” that Susan Sontag suggested in the last sentence of her essay named “Against Interpretation”. Although this sentence only takes place at the end of the essay like a mystical expression having no return, this text does not trace its roots to decode its hidden meanings or it does not directly seek clues about the trace of this sentence in the author’s own work. Instead, it turns to thinkers from different historical periods who hold critical thoughts close to Sontag herself, with a view that preserves the film itself and its form. From the point where Sontag’s “erotics of art” suggestion points out the experimental sensual aspect of criticism, The Skin of the Film of Laura Marks has resorted and the tactual/haptic potential of the same suggestion is attempted to be questioned over the videographic criticism. We think that the concept of film criticism resists representative analyses somewhere on the surface of videos and we implicitly see that one way or another, film studies have almost compulsorily turned to philosophy as the latter allows a certain amount of time to understand, to embody, and most importantly, to think as digital film criticism allows us to think in “slow-motion” somehow.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSerdar Öztürken_US
dc.relation.isversionof10.31122/sinefilozofi.1022827en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFilm eleştirisien_US
dc.subjectBiçim ve içeriken_US
dc.subjectYorumen_US
dc.subjectHaptik bakışen_US
dc.subjectVideografik eleştirien_US
dc.subjectFilm criticismen_US
dc.subjectFilm form and contenten_US
dc.subjectHermeneuticsen_US
dc.subjectHaptic visualityen_US
dc.subjectVideographic criticismen_US
dc.titleFilm Eleştirisinde “Sanat Erotikası”na Doğru: Videografik Eleştiri ve Haptik Bakışen_US
dc.title.alternativeToward “Erotics of Art” in Film Criticism: Videographic Criticism and Haptic Visualityen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofSineFilozofien_US
dc.departmentUygulamalı Bilimler Fakültesien_US
dc.authorid0000-0002-9436-5734en_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue13en_US
dc.identifier.startpage61en_US
dc.identifier.endpage80en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorGürkan, İpek


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster