The Role of Digital Media in Image Formation: A Study on The Projection of Corporate Image on The Consumer
Özet
In this article, how the corporate identity is reflected by the corporates
through digital media, the level of formation of the corporate image in the
desired direction as a result of identity presentation and the level of digital
media dependence through image formation are analyzed. As part of the
research, firstly, the digital media activities of corporations were analyzed
through content analysis and the images that corporations tried to form on
certain subjects were determined. Afterward, a questionnaire was applied to
the consumers of these corporations to identify how the consumers perceived
the corporations regarding the same subjects. As a result of the research, it
has been revealed that the selected corporations were able to project the images they want to their consumers to a large extent. According to the results
of the Chi-Square analysis carried out as part of the research, it was found that
the perception of the corporate image by consumers is not dependent on digital media. In this regard, other activities (sponsorship, advertising, etc.) were
proved to be more important than digital media activities during the image
formation and maintenance stage. Bu makalede kurumsal kimliğin kurumlar tarafından dijital medya yoluyla nasıl
yansıtıldığı, kimlik sunumu sonucu kurumsal imajın istenilen yönde oluşma düzeyi ve imaj oluşumu ile dijital medyanın bağımlılık düzeyi ortaya koyulmaktadır. Araştırma kapsamında, ilk olarak, içerik analizi ile kurumların dijital medya
aktiviteleri incelenmiş ve belirli konularda kurumların oluşturmaya çalıştıkları
imajlar tespit edilmiştir. Daha sonra ise kurumların tüketicilerine anket uygulanarak aynı konularda tüketicilerin kurumu nasıl algıladığı tespit edilmiştir.
Araştırma sonucunda, seçilmiş olan kurumların istedikleri imajları tüketicilerine büyük ölçüde yansıtabildikleri ortaya çıkmıştır. Araştırma kapsamında gerçekleştirilmiş olan Ki-Kare analizi sonuçlarına göre, kurum imajının tüketiciler
tarafından algılanmasının dijital medyaya bağımlı olmadığı bulunmuştur. Bu
doğrultuda, imaj oluşturma ve sürdürme aşamasında dijital medya aktivitelerinden çok diğer aktivitelerin (sponsorluk, reklam vb.) önemli olduğu ortaya
konulmuştur.
Sayı
7Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/6776Koleksiyonlar
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Does corporate social performance lead to better financial performance? Evidence from Turkey
Kurt, Hakan; Peng, Xuhui (AMER INST MATHEMATICAL SCIENCES-AIMS, PO BOX 2604, SPRINGFIELD, MO 65801-2604, 2021)In the past two decades, research on the relationship between corporate social performance (CSP) and corporate financial performance (CFP) has seen considerable growth; however, evidence from Turkey remains scarce, and ... -
Benzer Sektörde Faaliyet Gösteren Kurumların Kuruluş Tarihi Sıralamasının Kurum Kültüründe Ortaya Çıkan Yansımaları: Alfred Adler Üzerinden Coca Cola ve Pepsi Kurumları Üzerine Bir Değerlendirme
Karadoğan Doruk, Sevimece; Savaş, Sezgin (İstanbul Üniversitesi, 26-11-2017)Çalışma, kurumların kuruluş sırası ile kurum kültürü oluşumunun bağlantısını Alfred Adler’in kavramsal yaklaşımı üzerinden ele alarak değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaçtan hareketle çalışmanın ilk bölümünde Alfred ... -
Bütünleşik Kurumsal İletişimin Bir Unsuru Olarak Çerçeveleme
Savaş, Sezgin (Akdeniz Üniversitesi, 15-12-2015)Bu çalışmanın amacı, literatürde oldukça ihmal edilmiş bir konu olan ‘bütünleşik kurumsal iletişim açısından çerçeveleme teorisinin ne ifade ettiğini’ ortaya çıkarmaktır. Çalışmanın ilk aşamasında bütünleşik kurumsal ...