Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEren, Ozan
dc.date.accessioned2023-12-21T15:49:12Z
dc.date.available2023-12-21T15:49:12Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.issn2667-6931
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/6765
dc.description.abstractMüzik olgusunun tek taraflı, basit değerlendirmesinden kaçınmaya çalışmak interdisipliner çalışmaların gelişmesi için yeni yöntemlerin araştırılmasını tetiklemiştir. Ancak, müzik sosyolojisi alanının nasıl kurulacağı halen tartışmalıdır. En önemlisi, her iki disiplinin inceliklerini de göz ardı etmeksizin müzik ve sosyolojiyi birbirine karıştırmak gerekmektedir. Bu bağlamda, bu makalenin temel amacı rock müzikle Türk folk müziğin bir sentezi olan Anadolu pop müziğin yükselişini bütüncül bir yaklaşımla incelemektir. Bourdieu’cü sosyolojik sanat teorisi yapısal tarihin, siyasal alan ve müzik alanı gibi etkileşimli alanların, müzikal olgunun incelenmesinin ve belli bir alanı etkiyelen yapıların ve eyleyicilerin analizine adandığı için bu çalışmada Bourdieu’nün bütüncül yaklaşımı esas alınmıştır. Ayrıca, bu çalışma bize gösterecektir ki Anadolu Pop’un 1960’larda doğması tesadüfi değildir. 1960’larda Türkiye’de uygun politik ortamın ve otonom sanatın varlığı ve 1960’larda Amerika’da protest müzik aracılığıyla bireysel dışavurum çabalarının artması Anadolu Pop’un ortaya çıkmasının arkasındaki itici güçlerdir.en_US
dc.description.abstractIt has been widely recognized that a simple, unilateral interpretation of musical phenomena is insufficient. This recognition, in turn, has triggered the search for new methods to improve interdisciplinary approaches. In this context, the question of how to develop the field of music sociology is much debated. In addition, this has also necessitated the interweaving of sociology and music without, however, compromising the nuances of both disciplines. This article mainly examines the rise of Anatolian Pop—a fusion of rock music and Turkish folk—in a holistic manner. A Bourdieusian analysis of art is inherently sociological in nature, and it also involves the analysis of structural history; interactive fields—politics and music, in this context; musical phenomena; and the different structures and agencies that influence a given field. This study, therefore, draws from and is based on Pierre Bourdieu’s holistic approach. This study shows that the birth of Anatolian Pop in the 1960’s was not accidental or spontaneous. In fact, the emergence of Anatolian Pop was made possible by a favorable political environment and the emergence of autonomous art in Turkey in the 1960s; additionally, it was also influenced by protest music, which was popular in the US in the 1960s. Protest music, in particular, encouraged self-expression.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Üniversitesien_US
dc.relation.isversionofhttp://dx.doi.org/10.26650/SJ.38.1.0002en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAnadolu Popen_US
dc.subjectTürkiyeen_US
dc.subjectProtest müziken_US
dc.subjectBourdieuen_US
dc.subjectAnatolian popen_US
dc.subjectTurkeyen_US
dc.subjectProtest musicen_US
dc.subjectBourdieuen_US
dc.titleTürkiye’de 1960’larda Müzik Alanı ve Protest Müziğin İlk Nüveleri: Anadolu Pop Akımıen_US
dc.title.alternativeThe Roots of Protest Music in Turkey in the 1960s: A Bourdieusian Analysis of Anatolian Popen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofİstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisien_US
dc.departmentİktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesien_US
dc.identifier.volume38en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage131en_US
dc.identifier.endpage162en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorEren, Ozan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster