Yayın tarihi için Diğer Atıf Dizinlerdeki Yayınlar listeleme
Toplam kayıt 445, listelenen: 221-240
-
Gürcistan'daki Çeçen-Kistlerde Diaspora Kimliği ve Anayurt ile İlişkileri
(Akademisyen Kİtabevi, 2021)1991 yılında Sovyet Sosyalist Cumhuriyetler Birliği yani Sovyetler Birliği da- ğıldıktan sonraki gelişmeler, Gürcistan’ın kuzeydoğu kısmında yer alan Pankisi Vadisi’ndeki Çeçen-Kistleri kimlik dönüşüm sürecine itmiştir. ... -
Girişimcilik Potansiyelinin Ortaya Çıkarılmasında Şehir Kümelenmelerinin Rolü: Çin Şehir Kümelenmeleri Örneği Ve Türkiye İçin Öneriler
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2021)Son yıllarda hem gelişmiş hem de gelişmekte olan ülkelerde kümelenmelerin ekonomik faaliyetlerdeki rolünü analiz eden çok sayıda çalışma ortaya çıkmıştır. Kümelenmeler işletmelerin rekabet edebilirliğini arttırmada, ... -
Devlet ve Vakıf Üniversitesinde Çalışan Akademik Personelin Sinizm Algısını Ölçmeye Yönelik Bir Araştırma
(Süleyman Demirel Üniversitesi, 2021)Bu çalışmanın temel amacı, devlet ve vakıf üniversitelerinde çalışan akademisyenlerin sinizm algılarını tespit etmek ve karşılaştırmaktır. Sinizm bilindiği gibi çalışanların, çalıştıkları örgüte karşı geliştirdiği olumsuz ... -
Girişimci Üniversite Bağlamında Vakıf Üniversitelerine Bir Bakış
(Mugla Sitki Kocaman Üniversitesi, 2021)2000’li yıllar ile Türkiye’de vakıf üniversitelerinin sayısı hızla artmaya başlamıştır. Bu yıllar hem dünyada hem de Türkiye’de üniversitelerin, girişimcilik misyonu altında yaptıkları faaliyetlerin piyasa ekonomisi öncelikli ... -
Almanya’da Yaşayan İkinci Kuşak Göçmen Türklerin Seyahat Motivasyonlarının ve Anavatana Bağlılıklarının Diaspora Turizmi Kapsamında İncelenmesi: Köln Örneği
(Muharrem TUNA, 2021)Turizmin temelinde insanların yaşadığı yerden uzaklaşarak rahatlaması yer almaktadır. Diaspora turizmi ise insanların daha önceden yaşadıkları yerlere akraba-arkadaş-anavatan özlemi, kimliğini korumak veya köken arayışı ... -
Bitcoin ve Euro Arasındaki Volatilite Etkileşiminin Analizi
(Politik Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Merkezi, 2021)Bu çalışmada, popülerliği son yıllarda artan kripto paralar sınıfında değerlendirilen Bitcoin ile Euro getirileri arasındaki volatilite etkileşimini incelemek için 02.02.2014-28.02.2021 dönemine ait günlük veriler ... -
Finansal Kuznets Eğrisi ve Ekonomik Küreselleşme İlişkisi Üzerine: OECD Ülkeleri İçin Gelir Eşitsizliği Temelli Bir Analiz
(OPUS Toplum Araştırmaları Dergisi, 2021)Bu çalışma 1990-2017 dönemi için 27 OECD ülkesi temelinde finansal Kuznets hipotezinin geçerliliğini gelir eşitsizliği ve ekonomik küreselleşme olgularına bağlı olarak araştırmaktadır. İlgili konunun incelenmesinin ardında ... -
Sosyal Medyada Demokrasiye Lider Müdahalesini Gözlemlemek: 2020 Abd Başkanlık Seçimleri’nde Donald Trump Ve Joe Biden’ın Tweetlerinin İçerik Ve Duygu Analizi Açısından İncelenmesi
(Deniz Yengin, 2021)Bireyin toplumsal sisteme katılımını merkezine alan demokraside birey, vatandaş kimliğiyle, iktidar mücadelesi içinde olan siyasetçilerin iletişim açısından doğrudan hedef kitlesini oluşturmaktadır. Liderin, doğrudan, ... -
Kurumların Toplumsal Konularda Tepkisini Reklamlarda Gözlemlemek: Covid 19 Çıkış Ve İlk Tepe Noktasını İçeren Süreçte Reklamların İncelenmesi
(Ahmet Kara, 2021)Covid 19 pandemisi ulusal ve küresel açıdan ekonomi ve sağlık sorunlarının birleşerek daha büyük sorunlar oluşturmasına sebep olmuş, toplumsal düzene belirsizlikler ve tehditler getirmiştir. Bu ortamda kamu ve özel ... -
Avrupa 2020 Stratejisi Temelinde Seçilmiş Göstergelerle Karşılaştırmalı Bir Analiz: Avrupabirliği Ülkeleri İle Türkiye Örneği
(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, 2021)Sürekli gelişen ve yenilenen yapısıyla dinamik bir oluşumu temsil eden Avrupa Birliği (AB), en son hedeflerini ve politikalarını Avrupa 2020 Stratejisi’nde yayımlamıştır. Bu çalışmanın amacı da AB üyesi ülkeler ile aday ... -
Küreselleşme Bitti Mi? Kriz Küreselleşmenin Krizi Mi?
(Marmara Üniversitesi, 2021)Son zamanlardaki küreselleşmenin bittiğine dair öngörülerin sorgulanması bu makalenin amacını oluşturmaktadır. Küresel kriz ve Covid-19 pandemi sürecinde küresel ekonomide yaşanan olumsuz gelişmelerin sonucunda oluşan ... -
The Silence of non-Western International Relations Theory as a Camouflage Strategy: The Trauma of Qing China and the Late Ottoman Empire
(Center for Foreign Policy and Peace Research, İhsan Doğramacı Peace Foundation, 2021)My main argument in this article is that there have been at least three important barriers to the development of non-Western international relations theory (NWIRT): intellectual barriers (traumatizing effects of the ... -
Aktörel Seyir ve Av: Sosyal Beden Karşısında Çıplak Bedenin Egemen Oyunu
(Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi, 2021)Sosyal beden ve toplum-dışı çıplak beden arasındaki seyir ilişkisini ele alacak olan bu metin, sınır ve eşik hallerini işleyecektir. Özellikle toplumsal örüntülerden arınarak toplum-dışı kalan çıplak bedenin, kendisi ... -
Süreç Yönetimi ve Süreç İyileştirmenin İşletme Performansına Etkilerinin Analizi
(Melih Topaloğlu, 2021)Amaç – Bu çalışma ile süreç yönetimi, süreç iyileştirmenin işletme performansına etkileri, ayrıca demografik değişkenlerle; süreç yönetimi, süreç iyileştirme ve işletme performansı arasındaki ilişkinin analiz edilmesi ... -
COVID-19 Pandemisinin Türkiye’nin İhracatı Üzerine Etkileri İçin Bir Analiz
(Seyfettin Erdoğan, 2021)COVID-19 Pandemisi, dünya ekonomisi ve ülke ekonomileri üzerinde, önemli daraltıcı etkilere yol açmıştır. COVID-19 Pandemisinin, toplum ve birey sağlığı üzerindeki olumsuz etkilerini azaltmak için, hükümetlerce alınan ... -
Kurumsal Değerler Olarak Kalite, İnovasyon, Katılımcılık ve İşbirliğinin Kişi-Örgüt Uyumu Bağlamında Çalışanın Görev Performansına Etkisi: Konaklama Sektöründe Bir Araştırma
(Melih Topaloğlu, 2021)Amaç – Bu çalışma, kurumsal değerlerin çalışanın görev performansına etkisini ve bu etkide kişi-örgüt uyumunun aracı rolünü konaklama sektörü bağlamında ortaya koyarak hem literatüre katkı yapmayı hem de uygulamacıların ... -
Nedene Dayalı Pazarlamada Marka-Sivil Toplum Kuruluşu İşbirliği: Haytap Örneği
(Mustafa Cankut, 2021)Günümüzde tüketicilerin satın alma tercihlerini yalnızca fonksiyonel özelliklere dayanarak değil marka ile kurulan duygusal nedenlerle de ilişkilendirmesi, markaların pazarlama çabalarını yerine getirirken aynı zamanda sosyal ... -
Kadın Odaklı Reklamcılıkta (Femvertising) Sunulan Postfeminist Söylemler: L’oreal Paris – “Thıs Is An Ad For Men” Reklam Afişlerinin Göstergebilimsel Çözümlemesi
(Şerafettin Sevgili, 2021)Son yıllarda toplumsal cinsiyet eşitliği üzerine yapılan çalışmalar, markaları reklam iletilerinde yer alan söylemlerini değiştirmeye yöneltmiştir. Bu bağlamda, kadın odaklı reklamcılığın (femvertising) sıklıkla ... -
BİST Sınai ve BİST Mali Endeksi ile CDS, Faiz, Döviz Kuru, Toplam Krediler ve COVİD-19 Arasındaki Dinamik İlişki
(Türk Kooperatifçilik Kurumu, 2021)Hisse senedi piyasaları çok sayıda ölçülebilen ve ölçülemeyen faktörün fiyatlar üzerinde etkili olduğu oldukça dinamik bir yapıya sahiptir. Bu değişkenlerin hangilerinin, hangi dönemlerde ve ne kadar etkili olduğu çok ... -
The Validity of The Purchasing Power Parity Hypothesis in Oecd Countries: Evidence From The Fourier Test
(Ali Rıza Sandalcılar, 2021)According to purchasing power parity (PPP), the nominal exchange rate between the two currencies should be equal to the ratio of the total price levels between the two countries. In other words, it is a simple theory ...