Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAlnıpak, Serdar
dc.contributor.authorDuygun, Adnan
dc.date.accessioned2023-12-18T12:58:25Z
dc.date.available2023-12-18T12:58:25Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.issn2148-9874
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/6741
dc.description.abstractUluslararası ticarette ana taşımacılık türü olan deniz taşımacılığının başlangıç ve bitiş noktaları limanlardır. Limanların en önemli türlerinden birisini oluşturan konteyner limanları rekabetin yoğun olarak yaşandığı yerlerdir. Dolayısıyla yoğun rekabet yaşanan tüm sektörlerde etkin olarak faydalanılan internet ve web siteleri, konteyner limanlarında da kullanılmaktadır. Bu bağlamda; tanıtım, hizmet pazarlaması, ödeme vb. gibi pek çok amaç için kullanılan sitelerde bulunması gereken içerik, görsellik, kullanım kolaylığı ve etkileşimli uygulamalara yönelik ölçütlerin belirlenmesi önemlidir. Bu amaçla; akademik literatür incelenmiş ve limanlarda çalışan uzmanlar ile odak grup görüşmeleri yapılarak konteyner limanlarının web sitelerinde bulunması gereken ölçütler belirlenmiştir. Bu ölçütler; kategoriler, alt kategoriler ve onlara bağlı değişkenler şeklinde ifade edilmiştir. Literatür açısından ilk kez geniş kapsamlı olarak belirlenen bu kategori ve değişkenler baz alınarak, içerik analizi yöntemi ile deniz ticareti istatistiklerine göre 2015 yılında Türkiye’de en çok üretim yapan konteyner limanlarının web siteleri analiz edilmiş, özellikle müşteri ilişkileri ve pazarlama faaliyetleri açsından web sitelerini ne derece etkin kullandıkları incelenmiştir. Araştırma soncunda web siteleri incelenen konteyner liman işletmelerinin, genel olarak web sitelerini orta düzeyde etkin kullandıkları belirlenmiş ve etkinliğin artırılması için yapılması gerekenlerle ilgili tavsiyelerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe starting and ending points of maritime transport, which is the main transport type in international trade, are ports. Container terminals, which form one of the most important types of ports, are places where competition is intensively experienced. Therefore, internet and websites which are utilized effectively in all sectors where intense competition is taking place are also used in container ports. In this context; it is important to determine the criterias for content, visuality, ease of use, and interactive applications that must be found in the sites which are used for many purposes such as promotion, service marketing, payment, etc. For this purpose; the academic literature was examined and focus group meetings were held with port experts to determine the criterias that should be found on the websites of the container ports. These criterias are stated as categories, subcategories, and variables related to them. According to the content analysis method, the websites of the container ports that produced the most in Turkey in 2015, were analyzed based on these categories and variables which are widely determined for the first time in terms of literature, especially how effectively they use websites in terms of customer relationships and marketing activities. According to this research, it has been determined that these container ports use websites at a medium-level effectiveness and some recommendations have been made about what to do to increase this level.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAşkın Keseren_US
dc.relation.isversionof10.4026/isguc.431027en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKonteyner Limanıen_US
dc.subjectWeb Sitesien_US
dc.subjectİçerik Analizien_US
dc.subjectMüşteri İlişkilerien_US
dc.subjectPazarlama Faaliyetlerien_US
dc.subjectContainer Porten_US
dc.subjectWebsiteen_US
dc.subjectContent Analysisen_US
dc.subjectCustomer Relationsen_US
dc.subjectMarketing Activitiesen_US
dc.titleTürkiye’deki Konteyner Limanlarının Web Sitelerinin İçerik Analizien_US
dc.title.alternativeContent Analysis of Web Sites of Container Ports in Turkeyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofİş Güç, Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisien_US
dc.departmentİktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0003-4026-4054en_US
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage57en_US
dc.identifier.endpage74en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorDuygun, Adnan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster