dc.contributor.author | Duygun, Adnan | |
dc.date.accessioned | 2023-12-17T13:06:59Z | |
dc.date.available | 2023-12-17T13:06:59Z | |
dc.date.issued | 2018 | en_US |
dc.identifier.issn | 2146-3301 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/6717 | |
dc.description.abstract | İnternetin gelişmesine paralel olarak, sosyal medya hayatın her alanına girmiş bulunmaktadır. Kullanım sıklığının
artmasına bağlı olarak sosyal medyaya olan bağımlılığın da giderek arttığını söylemek mümkündür. Kullanıcılar
sosyal medyada pek çok konuda paylaşımda bulunmakta ve yorumlar yapmakta, yapılan yorum ve paylaşımlara
dayanarak kullanıcılar birbirlerinden etkilenebilmektedirler. Satın alma karar süreci de bu konulardan birisidir.
Bu araştırmada sosyal medya bağımlılığının tüketici satın alma karar sürecine etkisi incelenmiştir. İstanbul’da 474
sosyal medya kullanıcısı ile gerçekleştirilen araştırmada, önemli sonuçlara ulaşılmıştır. Sosyal medyada en çok
kullanılan sosyal ağın Instagram olduğu ve güncel olayları takip amaçlı kullanıldığı tespit edilmiştir. Kadınların
sosyal medya bağımlılık düzeylerinin erkeklere oranla daha yüksek olduğu ortaya çıkmıştır. Daha yüksek gelire
sahip sosyal medya kullanıcılarının daha yüksek sosyal medya bağımlılık düzeyine sahip oldukları belirlenmiştir.
Yaşları 26-35 arasında olan katılımcıların, diğerlerine göre satın alma karar sürecinde daha aktif oldukları
saptanmıştır. Araştırmaya katılanların yaklaşık yarısı günde 1-2 saat sosyal medyayı kullanmaktadır. Son olarak;
satın alma karar sürecine ilişkin değişimin %54,3’ünün sosyal medya bağımlılığı tarafından açıklanabildiği ortaya
çıkmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | Parallel to the development of the internet, social media has penetrated to every aspect of life. Depending on the
frequency of use, social media addiction is also on the rise. Users share a large number of issues in social media
and make comments. Based on comments and posts, users can affect others on many issues such as purchase
decision making process.
In this research, the impact of social media addiction on consumer purchase decision making process was
investigated. The survey conducted with 474 social media users residing in Istanbul reached significant results. The
results exhibit that Instagram is the most popular social media tool and mainly used to follow up on daily
developments. The study findings show that social media addiction level of women is higher than of men. Social
media users with higher income have higher level of social media addiction. Participants between 26-35 ages are
more active in the purchase decision making process than others. About half of the participants use social media
for 1-2 hours a day. Finally, it has been revealed that 54.3% of purchase decision making process can be explained
by social media addiction. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Gümüşhane Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sosyal Medya | en_US |
dc.subject | Sosyal Medya Bağımlılığı | en_US |
dc.subject | Tüketici Satın Alma Karar Süreci | en_US |
dc.subject | Social Media | en_US |
dc.subject | Social Media Addiction | en_US |
dc.subject | Consumer Purchase Decision Making Process | en_US |
dc.title | Sosyal Medya Bağımlılığının Tüketici Satın Alma Karar Sürecine Etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The Effect of Social Media Addiction on Consumer Purchase Decision Making Process | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.ispartof | Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi | en_US |
dc.department | İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | en_US |
dc.authorid | 0000-0003-4026-4054 | en_US |
dc.identifier.volume | 6 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1351 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1375 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.institutionauthor | Duygun, Adnan | |