Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorFarooz, Muhammad Ramas
dc.date.accessioned2023-12-17T12:56:01Z
dc.date.available2023-12-17T12:56:01Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/6716
dc.descriptionDanışman: DOÇ. DR. ANNAMARİA CSISZER Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Ana Bilim Dalı / Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bilim Dalı Konu: Kamu Yönetimi = Public Administration ; Siyasal Bilimler = Political Scienceen_US
dc.description.abstractBu tez, yeni medyanın siyasi kullanımının Pakistanlı üniversite öğrencileri arasındaki siyasi kutuplaşma üzerindeki etkisini değerlendirmeyi ve Yeni medya kullanımı ile siyasi kutuplaşma arasındaki bağlantıyı tespit etmeyi amaçlıyor. Tezin teorik çerçevesi temel olarak kullanımlar ve doyumlar kuramına dayanmaktadır. Bu tez için hem nicel hem de nitel araştırma tasarımları karma bir metodoloji olarak kullanılmıştır. Pencap Sosyal ve Davranış Bilimleri Fakültesi'ndeki öğrenciler, anket ve yarı yapılandırılmış görüşmeler yapmak üzere seçilen nüfustu. Anketi yürütmek için tabakalı rasgele örnekleme kullanıldı ve Selvin'in formülü kullanılarak 354 öğrenciden oluşan bir örneklem çekildi. Yarı yapılandırılmış görüşmeler yapmak için rastgele 5 öğrenci seçilirken. Anket yoluyla toplanan nicel verilerin analizinde SPSS programı kullanılarak betimsel analiz, yarı yapılandırılmış görüşmelerden elde edilen nitel verilerin analizinde ise tematik analiz yapılmıştır. Çalışmanın sonuçları, Yeni Medya Platformlarının siyasi amaçlarla kullanılmasının Pakistan'daki üniversite öğrencileri arasında siyasi kutuplaşmanın artmasında önemli bir rol oynadığını kanıtladı.en_US
dc.description.abstractThis thesis objects to evaluate the effect of political utilization of new media on political polarization among Pakistani university students and to ascertain the connection between New media use and political polarization. The theoretical framework of the thesis mainly relies on uses and gratification theory. Both quantitative and qualitative research designs are used as a mixed methodology for this thesis. Students at the Faculty of Social and Behavioral Sciences of the University of Punjab were the population chosen to conduct survey and semi-structured interviews. To conduct the survey stratified random sampling was utilized and a sample of 354 students was drawn using Selvin's formula. While 5 students were selected randomly to conduct semi-structured interviews. Descriptive analysis using SPSS software was done to analyze the quantitative data collected through the survey while the qualitative data collected through semi-structured interviews was analyzed using thematic analysis. The results of the study proved that the utilization of new media platforms for political purposes plays an important role in raising political polarization among university students in Pakistan.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleUse of new media (Twitter and Facebook) as a tool for raising political polarization among university students in Pakistan after the 2018 general electionsen_US
dc.title.alternative2018 genel seçimleri sonrası Pakistan'daki üniversite öğrencileri arasında siyasi kutuplanma yönteminde yeni medyanın (Twitter ve Facebook) kullanılmasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster