Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorFiliz, Büşra
dc.date.accessioned2023-12-17T11:29:23Z
dc.date.available2023-12-17T11:29:23Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/6710
dc.descriptionDanışman: PROF. DR. ÜMİT TAŞKIN Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Odyoloji Ana Bilim Dalı / Odyoloji Bilim Dalı Konu: Eğitim ve Öğretim = Education and Trainingen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı özel gereksinimli bireylerin tanıları ve eğitime başlama yaşları dikkate alınarak rehabilitasyonun sosyal uyumlarına etkisini ortaya koymaktır. Ayrıca elde edilen oranlar üzerinde etkili olan faktörlerin saptanması amaçlanmaktadır. Çalışmaya 9-17 yaş aralığında en az 6 ay rehabilitasyon desteği almış özel gereksinimli bireyler katılmıştır. Anket çalışması 50 özel gereksinimli birey 50 kontrol grubunda olacak rehabilitasyon desteğine ihtiyaç duymayan birey üzerinde uygulanmıştır. Özel gereksinimli bireylere anket, eğitim öncesi ve sonrası olmak üzere iki adet doldurtulup rehabilitasyon dan aldıkları eğitimin sosyal uyumlarına etkisi daha net incelenmiştir. Bu araştırmada, özel gereksinimli bireylere; duygusal kararlılık, dışa dönüklük, deneyime açıklık, uyumluluk gibi kişilik özelliklerinin yanı sıra, özsaygı, kontrol odağı, başa çıkma stratejileri ve kişilerarası ilişkiler gibi diğer yönleri de değerlendirme amaçlı Hacettepe Kişilik Envanteri uygulanmıştır. Ayrıca, demografik özellikleri içeren bilgi toplama formu da önemli bir veri toplama aracıdır. Yaş, eğitime başlama yaşı, eğitim süresi ve cinsiyet gibi faktörler, özel gereksinimli bireylerin sosyal uyum ve beceri düzeylerini etkileyebilir. Bu nedenle, bu özelliklerin belirlenmesi, daha doğru sonuçlar elde etmek açısından önemlidir. SPSS, sosyal bilimlerde yaygın olarak kullanılan bir istatistiksel analiz yazılımıdır ve verilerin analizi için sıkça tercih edilir. Araştırmada elde edilen veriler bu programda analiz edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to reveal the effect of rehabilitation on the social adaptation of individuals with special needs, taking into account their diagnoses and the age at which they started education. It is also aimed to determine the factors affecting the rates obtained. Individuals with special needs between the ages of 9-17 who received rehabilitation support for at least 6 months participated in the study. The questionnaire study was applied on 50 individuals with special needs and 50 individuals who did not need rehabilitation support in the control group. The questionnaire was filled out twice, before and after the training, and the effect of the training they received from rehabilitation on their social adaptation was examined more clearly. In this study, the Hacettepe Personality Inventory was applied to individuals with special needs in order to evaluate personality traits such as emotional stability, extroversion, openness to experience, agreeableness, as well as other aspects such as self-esteem, locus of control, coping strategies and interpersonal relationships. In addition, the information collection form including demographic characteristics is also an important data collection tool. Factors such as age, age at the beginning of education, duration of education and gender may affect the social adaptation and skill levels of individuals with special needs. Therefore, it is important to determine these characteristics in order to obtain more accurate results. SPSS is a statistical analysis software widely used in social sciences and is frequently preferred for data analysis. The data obtained in the research were analyzed in this program.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectRehabilitasyonen_US
dc.subjectSosyal Uyumen_US
dc.subjectHacettepe Kişilik Envanterien_US
dc.subjectRehabilitationen_US
dc.subjectSocial Cohesionen_US
dc.subjectHacettepe Personality Inventoryen_US
dc.subjectChildren with Special Needsen_US
dc.subjectspecial educationen_US
dc.subjectÖzel gereksinimli bireyleren_US
dc.titleÖzel gereksinimli çocukların rehabilitasyon desteği almasının sosyal uyuma etkisinin değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of the effect of rehabilitation support of children with special needs on social adaptationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster