Fiziksel etkinlik kartları uygulamasının 11-13 yaş ortaokul öğrencilerinin koordinasyon becerisi üzerine etkisinin incelenmesi
Abstract
Bu çalışmaya, toplam 32 ortaokul öğrencisi katılmıştır. Yapılan çalışmada, 10 haftalık uygulanan fiziksel etkinlik kartlarında bulunan oyunların, koordinasyon becerisi üzerine etkisinin olup olmadığı, parametreler arasında fark oluşup oluşmadığı, farklılık varsa hangi düzeyde olduğunun incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmaya yaş aralığı 11-13 yaş arasında olan 16 kız/16 erkek toplam 32 gönüllü öğrenci katılmıştır. Denek gruplarının her ikisine de çalışmaya başlamadan önce deneklerin, boy uzunluğu ve vücut ağırlığı ve çocuk beden koordinasyon testinde bulunan geriye dengeleme, tek ayak sekme, yanlara sıçrama, platformla yanlara adımlama test parametreleri uygulanmış olup 10 hafta boyunca 3 günlük egzersizlerin sonunda testler tekrar yinelenmiştir. Alınmış olan veriler elektronik ortama aktarılarak ortalama ve standart sapma olarak verilmiştir. Verilerin analizinde, normal dağılım gösterip göstermediklerini belirlemek adına Shapiro- Wilk testi uygulanmış, çarpıklık ve basıklık kat sayıları +-3 aralığında değerlendirilmiştir. Veriler normal dağılım gösterdiği için bağımlı grup karşılaştırması için parametrik testlerden Repeated Measures Anova testi uygulanmıştır. Verilerin etki büyüklüğü istatistiksel verisi için bağımsız değişkenin bağımlı değişken üzerinde ne derecede etkili olduğunu belirlemek adına Eta Kare (η2) ilgileşim katsayısı testi uygulanmıştır. Yapılan analizlere göre; grup içi ön ve son testler arasında vücut ağırlığı ve boy ölçümleri de yapılmıştır. Çocukların koordinasyon becerisi özelliklerine bakıldığında tüm parametrelerde gelişim olduğu görülmektedir. Ortaya çıkan bu durumun özellikle, uygulanan eğitsel oyunların çocukların motor koordinasyon beceri puanlarını arttırdığı belirtilebilir. Yapılan çalışmada kullanılan Fiziksel Etkinlik Kartlarındaki etkinliklerin 11-13 yaş ortaokul öğrencilerinin geriye dengeleme, tek ayak sıçrama, yanlara sıçrama ve platformla yanlara adımla parametrelerine pozitif etki gösterdiği söylenebilir. A total of 32 secondary school students participated in this study. In the study, it was aimed to examine whether the games in the physical activity cards applied for 10 weeks have an effect on coordination skills, whether there is a difference between the parameters, and if there is a difference, at what level. A total of 32 volunteer students, 16 girls/16 boys, whose age range was between 11-13 years, participated in the study. Before starting the study, the test parameters of backward balancing, one foot bounce, side jump, side step with platform were applied to both of the subject groups, and the tests were repeated at the end of the 3-day exercises for 10 weeks. The collected data were transferred to electronic environment and given as mean and standard deviation. In the analysis of the data, the Shapiro-Wilk test was applied to determine whether they showed a normal distribution, and the coefficients of skewness and kurtosis were evaluated in the range of +-3. Since the data showed normal distribution, the Repeated Measures Anova test, one of the parametric tests, was used for dependent group comparison. For the statistical data of the effect size of the data, the Eta Squared (η2) correlation coefficient test was applied in order to determine the effect of the independent variable on the dependent variable. It can be said that the activities in the Physical Activity Cards used in the study had a positive effect on the parameters of back balancing, one-leg jumping, side-by side jumping and stepping sideways with the platform of middle school students aged 11-13.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]