dc.contributor.author | Dikme, Hüseyin | |
dc.contributor.author | Sucu, İpek | |
dc.contributor.author | Durmuş, Celal | |
dc.date.accessioned | 2023-12-13T13:25:07Z | |
dc.date.available | 2023-12-13T13:25:07Z | |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.identifier.issn | 1307-9581 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/6683 | |
dc.description.abstract | Bir işletme, kendisine veya hizmetlerine yönelik tutumları ve algıları yönetmek, bunları olumlu yönde değiştirmek ve
farkındalık oluşturmak gibi amaçlarla bir sosyal sorumluluk etkinliği başlatabilir ve bu amaçla toplumsal bir sorunu
çözmek için harekete geçebilir. Bu sayede, hem kurum hem de toplum bazı kazançlar elde eder. İşletmeler, hedef
kitlelerinin zihninde olumlu bir farkındalık oluşturma, hedef kitleler ise ihtiyaç duydukları alanlarda beklentilerini
doyurma yönünde bir kazanç sağlar. Bu yönde sağlık kurumları da sosyal sorumluluk projelerini gerçekleştirme yolu
ile medyada olumlu bir intiba bırakmaya yönelmektedirler. Çalışan ilişkileri yönetimi günümüzün önemli yönetim
stratejileri arasında yer almaktadır. Teknolojik değişimler sağlık sektörü özelinde de kurumlar arasında farklılıkları
beraberinde getirmekte ve rekabet ortamı oluşturmaktadır. Sağlık kurumlarında başarıyı yakalayabilme ve fark
yaratabilme noktasında medyada etkin iletişim önemli bir rol oynamaktadır ve çalışan odaklı olmak etkin iletişimin
sağlanmasında önemli bir belirleyicidir. Bu çalışmada sağlık kurumlarında çalışan ilişkileri ve sosyal sorumluluk
çalışmalarının kurumlar üzerindeki etkisi üzerinde durulmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | A business can initiate a social responsibility activity for purposes such as managing and changing attitudes and
perceptions towards itself or its services, raising awareness, and for this purpose, it can take action to solve a social
problem. In this way, both the institution and the society gain some benefits. Businesses gain profit by creating a
positive awareness in the minds of their target audiences and by satisfying their expectations in the areas they need. In
this direction, health institutions also tend to leave a positive impression in the media by carrying out social
responsibility projects. Employee relations management is among today's important strategies. Technological changes
in the healthcare sector bring about differences and cause competition. Effective communication in the media, which is
important in achieving success and making a difference in health institutions, requires being employee-oriented. This
study focuses on employee relations in healthcare institutions and the impact of social responsibility activities on
institutions. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi / The Journal of International Social Research | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.17719/jisr.2023.117923 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sağlık Kurumları | en_US |
dc.subject | Hizmet Kalitesi | en_US |
dc.subject | İletişim | en_US |
dc.subject | Sosyal Sorumluluk | en_US |
dc.subject | Çalışan İlişkileri Yönetimi | en_US |
dc.subject | Health Institutions | en_US |
dc.subject | Service Quality | en_US |
dc.subject | Communication | en_US |
dc.subject | Social Responsibility | en_US |
dc.subject | Employee Relations Management | en_US |
dc.title | Sağlık Kurumlarında Sosyal Sorumluluk ve Hizmet Kalitesinin İletişim ve Algı Üzerindeki Yansımaları | en_US |
dc.title.alternative | Reflections of Social Responsibility and Service Quality on Communication and Perception in Health Institutions | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.ispartof | Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi / The Journal of International Social Research | en_US |
dc.department | İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 16 | en_US |
dc.identifier.issue | 105 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 8 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.institutionauthor | Dikme, Hüseyin | |
dc.institutionauthor | Sucu, İpek | |