Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUlusoy, Hande
dc.date.accessioned2023-12-11T10:07:38Z
dc.date.available2023-12-11T10:07:38Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.issn2636-7955
dc.identifier.issn2636-8242
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/6638
dc.description.abstractİzleyiciye belirli bir kültürü eğlenceli ve bilgilendirici bir şekilde tanıtmak ve yine belirli bir kültüre ilişkin kendi kültürel deneyimlerini paylaşmak amacıyla farklı kültürlere üye ‘YouTuber’lar tarafından çekilen videoların “yorumlar” bölümü, kültürlerarası karşılaşmalara olanak sağlaması bakımından oldukça değerlidir. Bu çalışmada, Türk kültürü özelinde kültürün özellikleri, kültürel farklılıkları, kültüre ilişkin stereotipleri ele alan iki farklı YouTube kanalından toplam 8 videonun altında yer alan 1035 yorum incelenmiş ve videoların “yorumlar” bölümündeki kültürlerarası iletişim pratikleri analiz edilmiştir. Kullanıcıların YouTube’daki kültürlerarası karşılaşmalarda sıklıkla birbirleriyle fikir alışverişinde ve kültüre ilişkin konularda enformasyon talebinde ya da paylaşımında bulundukları sonucuna ulaşılmıştır. Kültürel tanıtım amacıyla yayınlanan YouTube videolarının hem içerikleriyle hem de “yorumlar” bölümündeki kültürlerarası iletişim pratikleriyle, bireylerin kültürlerarası okuryazarlık kazanımında olumlu bir rolü olabileceğini söylemek mümkündür.en_US
dc.description.abstractThe comments section of the videos shared by YouTubers, who are members of different cultures, aiming to introduce a certain culture to the audience in an entertaining and informative way, is very valuable in terms of enabling intercultural encounters. In this study, a total of 1035 comments under 8 videos from two different YouTube channels that deal with the characteristics of culture, cultural differences and cultural stereotypes in the Turkish culture were examined and the intercultural communication practices in the comments section of the videos were analyzed. It has been concluded that users often exchange ideas with each other in intercultural encounters on YouTube, request or share information on cultural issues. It is possible to say that YouTube videos aiming to promote culture can have a positive role in the acquisition of intercultural literacy with both their content and intercultural communication practices in the comments section.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÜsküdar Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.32739/etkilesim.2023.6.12.222en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectkültürlerarası iletişimen_US
dc.subjectkültürlerarası okuryazarlıken_US
dc.subjectsosyal medyaen_US
dc.subjectYouTubeen_US
dc.subjectintercultural communicationen_US
dc.subjectintercultural literacyen_US
dc.subjectsocial mediaen_US
dc.subjectYouTubeen_US
dc.titleKültürlerarası İletişim Mecrası Olarak ‘Youtube’: Kültür Temalı Video Yorumlarındaki İletişim Pratiklerinin İncelenmesien_US
dc.title.alternative‘Youtube’ As An Area of Intercultural Communication: An Examination of Communication Practices in The Comments of Culture-Themed Videosen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofEtkileşimen_US
dc.departmentUygulamalı Bilimler Fakültesien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-3859-7098en_US
dc.identifier.issue12en_US
dc.identifier.startpage262en_US
dc.identifier.endpage286en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorUlusoy, Hande


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster