dc.contributor.author | Çalımbey, Tufan | |
dc.date.accessioned | 2023-11-27T06:33:48Z | |
dc.date.available | 2023-11-27T06:33:48Z | |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/6521 | |
dc.description | Danışman: PROF. DR. AYTEN ERDOĞAN
Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Psikoloji Ana Bilim Dalı / Klinik Psikoloji Bilim Dalı
Konu: Psikoloji = Psychology | en_US |
dc.description.abstract | Bireyler bilinçli ya da bilinçsiz tarihin bütün dönemlerinde kendine zarar verme davranışları sergilemişlerdir. Kendine zarar verme davranışı her yaş grubundan insanlarda görülmekle birlikte ergenlik dönemindeki bireylerde çok daha fazla görünmektir. Bu çalışmada ergenlik dönemindeki bireylerin kendine zarar verme davranışında bulunmalarıyla bilinçli farkındalık düzeyleri ve öfke düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırma kapsamında İstanbul'da yaşayan ergenlik dönemindeki kendine zarar verme davranışında bulunan 64 kız 64 erkek birey olmak üzere toplam 128 birey ile araştırma yürütülmüştür. Araştırma kapsamında değerlendirmeler için sosyodemografik form, Kendine Zarar Verme Davranışı Değerlendirme Envanteri (KZVDDE), Bilinçli Farkındalık Ölçeği (BİFÖ), Ergen Öfke Değerlendirme Ölçeği (EÖDÖ) kullanılmıştır. Araştırma kapsamında elde edilen veriler SPSS 24 programıyla analiz edilmiştir. Çalışmada ilişkiler incelenirken Pearson Korelasyon Analizi kullanılmıştır. İstatistik anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak değerlendirilmiştir. Araştırma bulgularına göre ergenlik dönemindeki bireylerde kendine zarar verme davranışıyla bilinçli farkındalık düzeyi arasında negatif yönde düşük düzeyde anlamlı bir ilişki, kendine zarar verme davranışıyla öfke düzeyleri arasında pozitif yönde düşük düzeyde anlamlı bir ilişki, bilinçli farkındalık düzeyi ile öfke düzeyi arasında negatif yönde düşük düzeyde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | Individuals have exhibited self-harming behaviors in all periods of history, consciously or unconsciously. Although self-harming behavior is seen in people of all age groups, it is much more common in individuals in adolescence. In this study, the relationship between the self-harming behavior of adolescents and their conscious awareness levels was examined. Within the scope of the research, the research was carried out with a total of 128 individuals, 64 female and 64 male individuals, who were in adolescence period of self-harm living in Istanbul. Sociodemographic form, Self-Harm Behavior Evaluation Inventory (SIBSI), Conscious Awareness Scale (CIFI), Adolescent Anger Rating Scale (ESAS) were used for evaluations within the scope of the study. The data obtained within the scope of the research were analyzed with the SPSS 24 program. Pearson Correlation Analysis was used while examining the relationships in the study. Statistical significance level was evaluated as p<0.05. According to the findings of the research, there is a low level of negative significant relationship between self-harming behavior and the level of mindfulness in adolescence, a low-level significant positive relationship between self-harming behavior and anger levels, and a low-level significant negative relationship between the level of mindfulness and anger. relationship was found. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Kendine Zarar Verme | en_US |
dc.subject | Öfke | en_US |
dc.subject | Bilinçli Farkındalık | en_US |
dc.subject | Ergenlik Dönemi | en_US |
dc.subject | Self-Harm | en_US |
dc.subject | Anger | en_US |
dc.subject | Conscious Awareness | en_US |
dc.subject | Adolescence | en_US |
dc.title | Kendine zarar verme davranışı olan ergenlerde öfke düzeyi ve bilinçli farkındalık arasındaki ilişkinin incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Investigation of the relationship between anger level and mindfulness in adolescents with self-harm behaviors | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |