Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTerzi, Elif
dc.date.accessioned2023-11-25T10:28:36Z
dc.date.available2023-11-25T10:28:36Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/6494
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA ÖZAN Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı Konu: İşletme = Business Administrationen_US
dc.description.abstractModern dünyada sosyal yada sanal gerçeklik hızla gelişiyor ve aynı zamanda alışılmış iletişim süreci de giderek değişiyor. Yeni gerçeklikte sosyal ağlar, dünyanın dört bir yanındaki insanların günlük yaşamlarının ayrılmaz bir parçası haline geldi. Giderek artan küresel İnternet platformu ve çeşitli sosyal ağların kullanımı sadece kişiler arası iletişimi değil insanların günlük ihtiyaçları için yaptıkları alış veriş tarzlarının da değişmesine sebep olmuştur. Yaşanan bu değişim ve dijitalleşme süreci 2020 yılında küresel bir pandeminin başlamasıyla birlikte tüm dünyanın izole edildiği ve kişiler arası sosyal iletişimin yasaklandığı bir döneme hızlıca evrilmiştir. Son yıllarda Türkiye'yi de etkileyen küresel göç hadiseleri yaşanmaktadır. Suriye ve Afganistan'da yaşanan iç karışıklıklar ile Rusya-Ukrayna savaşı sebepleriyle Türkiye gelen zorunlu göçe ayrıca Türkiye'nin son yıllarda turizm, ticaret, eğitim ve sağlık alanlarında bir çekim merkezi haline gelmesiyle birlikte yaşanan isteğe bağlı göçler eklenince yabancı sayısında olağanüstü bir artış meydana gelmiştir. Geliş sebepleri her ne olursa olsun Türkiye'ye göç eden yabancılar, dijitalleşen ve daha çok bireyselleşen ama aynı zamanda içinde bulunduğu Türk toplumuyla kültürel etkileşim içerisine girme ihtiyacı arasında paradoksal bir durum yaşamaktadırlar. Türk toplumu içerisinde önemli bir nüfus haline gelen yabancılar, son dönemde işletmelerin, bireysel üreticiler ile ticaret yapanların da dikkatlerini üzerlerine çekmişlerdir. Yabancı tüketiciye etkili hizmet sağlayabilmek, talep ve ihtiyaç duydukları ürünleri tam zamanında, hata ve eksiklik olmadan karşılayabilmek için yabancı tüketicilerin / kullanıcıların satın alma kararını etkileyen koşul ve faktörleri bilmek, işletmeleri yabancı tüketiciye daha da yaklaştırmaktadır. Yabancı kullanıcıların kararını etkileyen hususların anlaşılması, işletmelerin yabancı kullanıcıları daha iyi anlamasını sağlamakta ve dolayısıyla en doğru hizmetin kullanıcıya sunulmasına imkân tanımaktadır. Günümüzde iletişim ve buna bağlı olarak teknolojik alanlarda yaşanan gelişmeler ve özellikle son yıllarda sosyal medyanın bir ticari mecra haline gelmesiyle birlikte yabancılar da en az yerli kullanıcılar/ tüketiciler kadar bu alanda varlık göstermeye başlamışlardır. Mobil cihazlar ve uygulamalarla yabancı tüketicilere çok daha hızlı ve aracısız sipariş verebilme imkânı sunulmaktadır. Yabancı tüketici için dijital alanlar çok çeşitli avantajlar sağlamaktadır. Bunlardan en önemlileri; çarşı – pazarda veya fiziki ortamda yaşayabilecekleri dilsel ve kültürel stresten uzak, daha çok yazılı ve görüntülü bir şekilde aynı kategorideki ürünleri daha geniş ölçekte kıyaslama imkanı bulabilecekleri ve bütün bunları yaparken zamandan da tasarruf edebilecekleri dijital ortamda bu işleri yapabilme olanaklarıdır. Bu çalışmanın temel amacı sosyal ticaretin önemli mecralarından olan Instagram'ın kullanımında; Türkiye'de yaşayan yabancı tüketicilerin demografik durumlarını, karar verme tarzlarını ve satın alma davranışlarının incelenmesidir. Araştırma yapılırken çeşitli filtre soruları ile odak katılımcı gruba ulaşılmıştır. Araştırmaya Türkiye'de yaşayan 1260 yabancı öğrenci dâhil edilmiş ve bu sayıdan Instagram hesabı olan 865 kişiye daha önceden Instagramdan alışveriş yapıp yapmadıkları sorulmuştur. Bu doğrultuda, İstanbul, Ankara ve İzmir illerinde Instagramdan alışveriş yapan 226 kullanıcı/tüketiciyle ankete devam edilmiştir. Yapılan literatür taraması sonucunda yabancılar ve yabancıların instagramdan alışveriş alışkanlık ve davranışlarıyla ilgili benzer bir çalışmaya rastlanılmamıştır. Böylece kendi alanında ilk araştırma olması sebebiyle bir karşılaştırma yapılamamıştır. Ancak yapılan değerlendirme neticesinde araştırmanın özellikle anket çıktılarının literatürde önemli bir boşluğu dolduracağı ve bundan sonraki çalışmalara kaynak teşkil edeceğini söylemek mümkündür.en_US
dc.description.abstractIn the modern world, social reality is developing rapidly and at the same time, the usual communication process is gradually changing. In the new reality, social networks have become an integral part of the daily lives of people around the world. The ever-increasing global Internet platform and the use of various social networks have changed not only interpersonal communication, but also the way people shop for their daily needs. This change and digitalization process has rapidly evolved into a period in which the whole world is isolated and interpersonal social communication is prohibited, with the onset of a global pandemic in 2020. In recent years, there have been global migration events that also affect Turkey. When the internal turmoil in Syria and Afghanistan and the forced migration from Turkey due to the Russian-Ukrainian war are added to the optional migrations, which have become a center of attraction in tourism, trade, education and health fields in recent years, an extraordinary increase has occurred in the number of foreigners. . Whatever the reason for their arrival, foreigners who immigrate to Turkey experience a paradoxical situation between the need to digitalize and become more individualized, but also to engage in cultural interaction with the Turkish society they live in. Foreigners, who have become an important population in Turkish society, have recently attracted the attention of businesses, individual producers and traders. Knowing the factors that affect the purchasing decision of foreign consumers in order to provide effective service to foreign consumers and to meet their demands and needs in a timely and complete manner brings businesses one step closer to foreign consumers. Understanding the decision-making style or process of the foreign consumer enables businesses to get to know their foreign consumers better and thus enables the right service to be provided. With the developments in technological fields and especially with the social media becoming a commercial medium in recent years, foreigners have started to show their presence in this field at least as much as domestic users/consumers. With mobile devices and applications, foreign consumers are offered the opportunity to place orders much faster and without intermediaries. For the foreign consumer, digital spaces provide a wide range of advantages. The most important of them are; It is the opportunity to do these works in the digital environment where they can experience the language and cultural stress in the bazaar - market or in the physical environment, where they can compare the products in the same category on a larger scale in a written and visual way, and they can save time while doing all these. The main purpose of this study is in the use of Instagram, which is one of the important channels of social commerce; The aim of this study is to examine the demographics, decision-making styles and purchasing behaviors of foreign consumers living in Turkey. While conducting the research, the focus participant group was reached with various filter questions. 1260 foreign students living in Turkey were included in the research and 865 people with Instagram accounts were asked whether they had shopped on Instagram before. Accordingly, the survey continued with 226 users/consumers shopping on Instagram in the provinces of Istanbul, Ankara and Izmir. As a result of the literature review, no similar study was found about foreigners and their shopping habits and behaviors on Instagram. Thus, since it is the first research in its field, a comparison could not be made. However, as a result of the evaluation, it is possible to say that especially the survey outputs of the research will fill an important gap in the literature and will be a source for future studies.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.subjectSosyal Ticareten_US
dc.subjectInstagramen_US
dc.subjectİnternetten alışverişen_US
dc.subjectYabancı Tüketici Satın Alma Davranışlarıen_US
dc.subjectSocial Mediaen_US
dc.subjectSocial Commerceen_US
dc.subjectOnline shoppingen_US
dc.subjectForeign Consumer Purchasing Behaviorsen_US
dc.titleInstagram üzerinden alışveriş yapan tüketicilerin satın alma davranışlarının incelenmesi: Türkiye'deki uluslararası öğrenciler örneğien_US
dc.title.alternativeExamining the purchasing behaviors of consumers shopping on Instagram: The case of international students in Turkeyen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess