Sosyal Hizmet Bölümü ve Halkla İlişkiler Bölümü Öğrencilerinin Bireysel ve Sosyal Sorumluluk Seviyeleri ile Girişimcilik Potansiyelleri Arasındaki İlişkinin Ölçülmesi
Özet
Halkla İlişkiler ve Sosyal Hizmet alanları kamusal ve bireysel yararın ortaya çıkartılmasına yönelik
faaliyetler çerçevesinde hareket etmektedir. Toplumsal sonuçları bağlamında, pek çok alanda yapısal
dönüşümlere aracılık etmeleri, toplumu oluşturan bireyleri güven duygusuyla buluşturmaları, etik,
ahlaki ve fayda unsurlarını rehber edinmeleri ortak noktaları olarak değerlendirilebilir. Bireysel ve
sosyal sorumluluk ile girişimcilik kavramları Halkla İlişkiler ve Sosyal Hizmet alanlarının hedef kitleleri
üzerinde düşünsel boyutuyla farkındalık yaratmaya, eylemsel boyutuyla da bireysel ve kamusal
yararın ortaya çıkartılmasını sağlamaya yönelik unsurlardır. Özellikle gençlerin sosyal sorumluluk
projelerindeki aktif rolleri üzerinden yaygınlaşan gönüllülük esaslı bireysel sosyal sorumluluk bilinci,
bireyden topluma doğru ilerleyen pozitif etkiyi de beraberinde getirmektedir. Benzer bir değerlendirme
Girişimcilik kavramı üzerinden yenilikçilik, yaratıcılık, bireysel ve toplumsal fayda ekseninde yapılabilir.
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü ve Sosyal Hizmet Bölümlerinde öğrenim gören üniversite
öğrencilerinin bireysel sosyal sorumluluk seviyeleri ile girişimcilik potansiyelleri arasındaki ilişkinin
alan ilgisinde ölçülmesine yönelik yapılan araştırmada, alanlararası ve kavramlararası ilişkinin
ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırmada, nicel araştırma yöntemlerinden tarama (survey)
yöntemi kullanılmıştır. Anket yoluyla elde edilen verilerin analizi ile, araştırmanın 6 adet hipotezi
test edilmiştir. Sosyal sorumluluk ve girişimcilik arasındaki ilişkinin bölüm bazlı karşılaştırmalı olarak
değerlendirilmesinin neticesinde, Sosyal Hizmet bölümü öğrencilerinin bireysel ve sosyal sorumluluk
ve girişimcilik seviyelerinin Halkla İlişkiler bölümü öğrencilerinkinden farklı çıkmasının nedeninin
alanların bazı özelliklerinden kaynaklı olabileceği öngörülmektedir. Bu yönüyle araştırmanın, Sosyal
Hizmet ve Halkla İlişkiler alan literatürüne katkı sağlayacağı düşünülmektedir. The areas of Public Relations and Social Work Act within the framework of activities aimed at
generating public and individual benefits. In the context of their social consequences, their mediating
structural transformations in many areas, bringing together the individuals who make up the society
with a sense of trust, and acquiring ethical, moral and beneficial elements as guides can be considered
as common points. The concepts of individual and Social Responsibility and entrepreneurship are
the elements aimed at creating intellectual awareness on the target groups of Public Relations and
Social Work areas, and to bring out the individual and public benefit with their action dimension. The
awareness of individual social responsibility based on volunteerism, which has become widespread
especially through the active roles of young people in social responsibility projects, brings with it the
positive impact that is moving from individual to society. A similar assessment can be made on the
basis of innovation, creativity, individual and social benefit through the concept of entrepreneurship.
The aim of this study is to evaluate the relationship between individual social responsibility levels and
entrepreneurial potential of university students studying in public relations and advertising department
and Social Work departments in field interest. The survey method, one of the quantitative research
methods, was used in the research. With the analysis of the data obtained through the survey, 6
hypotheses of the study were tested. As a result of the comparative evaluation of the relationship
between social responsibility and entrepreneurship based on the department, it is envisaged that the
individual and Social Responsibility and entrepreneurship levels of the students of the Department of
Social Work differ from those of the Department of Public Relations because of some characteristics
of the fields. In this respect, it is thought that the research will contribute to social work and Public
Relations field literature.
Cilt
7Sayı
Özel SayıBağlantı
https://hdl.handle.net/11363/6480Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: