dc.contributor.author | Keskin, Alptekin | |
dc.date.accessioned | 2023-11-18T14:06:33Z | |
dc.date.available | 2023-11-18T14:06:33Z | |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.identifier.issn | 2148-4287 | |
dc.identifier.issn | 2148-7189 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/6460 | |
dc.description.abstract | Güney Kore popüler kültür ürünü K-Pop gruplarının pandemi süreciyle birlikte
çevrimiçi konserlerini gittikçe arttırdığı görülmektedir. Bu çalışma K-Pop gruplarından
BTS’in 2020 Mnet Asya Ödüllerinde sergilediği “Life Goes On” performansını müzik
sosyolojisindeki sanal müzik sahnesi perspektifinden incelemektedir. Bu kapsamda
YouTube’daki M-Net KPOP sayfasının [2020 MAMA] BTS_Life Goes On videosuna
28.08.2021 tarihi itibariyle bırakılan 15.712 yorum netnografik yöntemle incelenmiştir.
Analiz sonucunda hayran yorumlarının 1) Yoongi’nin hologram ile yansıtılmasından
dolayı mutluluktan ağlayanlar; 2) Performansı ve sahneyi muhteşem/etkileyici görenler;
3) BTS grubu üyelerini güzel/yakışıklı görenler; 4) BTS grubu üyelerini sevimli/tatlı
görenler; 5) BTS grubuna/üyelerine âşık olanlar- sevenler; 6) BTS grubu üyelerini
prens/kral gibi görenler; 7) BTS üyelerini melek olarak görenler olmak üzere 7 kategoride
incelenebileceği anlaşılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | South Korean popular culture K-Pop groups are rapidly increasing their online
concerts with the pandemic process. This study examines the performance of "Life Goes
On" by BTS, one of the K-Pop groups, at the 2020 Mnet Asian Awards from the perspective of the virtual music scene in music sociology. In this context, 15,712 comments left on the
BTS_Life Goes On video of the M-Net KPOP page [2020 MAMA] on YouTube as of
28.08.2021 were analyzed using the netnographic method. As a result of the analysis, the
fan comments 1) Cry out of happiness due to the appearance of Yoongi’s hologram; 2)
Those who see the performance and the stage as magnificent or impressive; 3) Those who
consider BTS members as beautiful or handsome; 4) Those who find BTS members cute
or sweet; 5) Those who are in love with BTS members; 6) Those who see BTS members
as princes or kings; 7) Those who see BTS members as angels. This analyse showed that
fan comments could be examined in 7 categories. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press | en_US |
dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.17336/igusbd.1035614 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Müzik sahnesi | en_US |
dc.subject | çevrimiçi konser | en_US |
dc.subject | sanal müzik sahnesi | en_US |
dc.subject | sanat dünyaları | en_US |
dc.subject | K-pop | en_US |
dc.subject | netnografi | en_US |
dc.subject | Music scene | en_US |
dc.subject | online concert | en_US |
dc.subject | virtual music scene | en_US |
dc.subject | art worlds | en_US |
dc.subject | K-pop | en_US |
dc.subject | netnography | en_US |
dc.title | Sosyolojik Açıdan BTS’in Müzik Sahnesi: “Life Goes On” Performansının Analizi | en_US |
dc.title.alternative | BTS’ Music Scene from Sociological Perspective: Analysis of Life Goes On Performance | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.ispartof | İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.department | İstanbul Gelişim Üniversitesi | en_US |
dc.authorid | https://orcid.org/0000-0001-9955-1803 | en_US |
dc.identifier.volume | 10 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 800 | en_US |
dc.identifier.endpage | 816 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı | en_US |