Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇöp, Serdar
dc.contributor.authorTopçu, Murat
dc.date.accessioned2023-11-17T20:53:09Z
dc.date.available2023-11-17T20:53:09Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.issn1309-0712
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/6457
dc.description.abstractAmaç – Yaratıcı kişiliğe sahip insanlar, psikolojik yapıları, kendilerine olan öz güvenleri ve iş yapma biçimleri ile farklılaşmaktadırlar. Bazı durumlarda farklılaşmalar, klasik yönetim anlayışı ile çatışma içerisine girebilmekte hatta çatışma, yaratıcı kişiliği yok edebilmektedir. Yöneticilerin bazen yaratıcılığı korumak ve geliştirmek için farklı yönetim stilleri ve psikolojik davranışlar sergilemeleri gerekmektedir. Bu kapsamda çalışma, literatürde sorunun çözümüne katkıda bulunmak, turizm yöneticilerine yol göstermek ve çalışanların yaratıcı kişilik özelliklerinin oluşturulması ve geliştirilmesini sağlamak amacıyla, öncelikle öz yeterlilik ve yaratıcılık arasındaki ilişkiyi ve bu ilişkide psikolojik güçlendirmenin aracılık rolünü incelemeyi hedeflemektedir. Yöntem – Araştırma Turizm Bakanlığı’na kayıtlı, İstanbul ilinde faaliyette bulunan 4-5 yıldızlı otel işletmesinde çalışanların istatistiklerine göre uygulanan anket vasıtasıyla yapılmıştır. Sosyal medya üzerinden ve basılı olarak ulaştırılan anketler arasından yapılan inceleme sonucunda 308 adet anket değerlendirme için uygun bulunmuştur. Veriler SPSS programında katılımcıların öz yeterlilik, psikolojik güçlendirme ve yaratıcılık algısı ile bireysel özellikleri arasındaki farklılığı ortaya çıkartmak için “Anova”, “T-testi”, farklılaşmanın hangi grup arasında olduğunu tespit için “Tukey” testi yapılmıştır. Bulgular – Öz yeterlilik ve yaratıcılık arasında psikolojik güçlendirmenin aracılık rolünün tespitine yönelik yapılan “Hiyerarşik Regresyon Analizi” sonucuna göre model, psikolojik güçlendirmenin aracılık rolünü doğrulamıştır. Tartışma – Turizm sektörü her geçen yıl artarak devam eden iletişim ve ulaşım teknolojilerinin ortaya çıkarttığı yenilikler ile yüzleşmektedir. Günümüzde ortaya çıkan yenilikler, sektörün geleneksel turizmden teknolojik turizme doğru evrilmesini sağlamıştır. Teknolojik turizme geçebilmek ve gelişimi sürdürebilmek ancak yaratıcı insan kaynakları ile mümkün olabilmektedir. Bu kapsamda turizm sektöründe yöneticilerin çalışanlarını psikolojik olarak güçlendirilmesi onların yaratıcılığının geliştirilmesine katkı sağlayacaktır.en_US
dc.description.abstractPurpose – People who has a creativity differ with their psychological structures, their self confidence and the way of doing business. In some cases, differentiation can conflict with the classical management approach, and even that conflict can destroy the creative personality. Sometimes managers have to indicate different pattens of management and psychological behaviours in order to preserve and improve creativity. In this context, the study firstly aims to analyseithe relationship between self- efficacy and creativity and then mediating role of psychological empowernment in this relation in order to contribute to the solution of the problem in the literature to guıde the tourism managers and to ensure the creation and development of the creative characteristics of the empliyees. Design/methodology/approach – This survey was conducted by means of a questiamaire registered to the ministry of tourism and according to the statistics of the employees in four or five stars hotels operating in Istanbul. Obtained from social media or printed out, three hundred and eight questionnaires are approved for evalation. “T-Testi” and “ Annova test” were used for revealing the difference between self efficacy , psychological empowernmentand creavivity perception with individual characteristics of the participants. In addition to that “Tukey Test” was used for determining the difference between the groups via the datas from SPSS program. Finding – According to the results of the “Hierorchical Regression Analysis” conducted to determine the mediating role of psychological empowernment between self- efficacy and creativity, the model can firmed the mediating role of psycholgical empowernment. Discussion – The tourism sector is faced with the innovations of communication and transportation Technologies that are increasing every passing year. Innovations that have emerged today have made the sector evolve from traditional one to technological one. Moving into the technological tourism and carrying on development can only be possible with creative hurman resources. In this context, strenghening the psychological strenght of the employees of the sector, will contribute to the development of their creativity.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMelih Topaloğluen_US
dc.relation.isversionofhttps://doi.org/10.20491/isarder.2019.745en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectTurizmen_US
dc.subjectYaratıcılıken_US
dc.subjectÖz yeterliliken_US
dc.subjectPsikolojik güçlendirmeen_US
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectCreativityen_US
dc.subjectSelf- efficacyen_US
dc.subjectPsychological empowernmenten_US
dc.titleÖz Yeterliliğin Yaratıcı Kişilik Üzerine Etkisinde, Psikolojik Güçlendirmenin Aracılık Rolü: İstanbul’daki 4-5 Yıldızlı Otel İşletmeleri Üzerine Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternative(Mediation Role of Psychological Strengthening in The Effect of Self- Efficacy on Creative Personality: A Research on Hotel Enterprises in Istanbulen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofİşletme Araştırmaları Dergisien_US
dc.departmentİktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-1101-5676en_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0003-0660-6399en_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage2354en_US
dc.identifier.endpage2370en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorÇöp, Serdar
dc.institutionauthorTopçu, Murat


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess