Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKavut, Sevgi
dc.date.accessioned2023-11-17T16:37:47Z
dc.date.available2023-11-17T16:37:47Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.issn2147-2610
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/6440
dc.description.abstractHalkla ilişkiler; kurumsal amaçlar ve toplum beklentileri arasında sürekli uyumu sağlamak için hem içsel hem de dışsal paydaşlar ile iletişimi koordine etmektedir. Bu bağlamda halkla ilişkiler, web siteleri ve sosyal medya platformlarını tanıtım aracı olarak kullanmaktadır. Bu çalışmada Anahtar Eğitim ve Yönetim Danışmanlığı ve Alfa Pazar Araştırma ve Danışmanlık araştırma şirketlerinin web siteleri, Facebook ve Twitter sosyal medya araçları içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Bu çalışmanın amacı araştırma şirketlerinin web sitelerini ve sosyal medyayı kullanma derecelerini ve sebeplerini inceleyerek web sitelerinin ve sosyal medyanın halkla ilişkiler aracı olarak iletişim alanındaki önemini ortaya çıkarmak ve bu sayede iletişim alanına katkıda bulunmaktır. Bu araştırma psikoloji tabanlı eğitimler veren araştırma şirketleri üzerine olmasından dolayı Anahtar Eğitim ve Yönetim Danışmanlığı ve Alfa Pazar Araştırma ve Danışmanlık araştırma şirketlerinin web siteleri ve sosyal medya hesapları arasından Facebook ve Twitter ile sınırlandırılmıştır. Araştırmada web siteleri ve sosyal medya hesapları içerik çözümlemesi yöntemiyle analiz edilmiştir. Bununla birlikte araştırmada Peirce’in göstergebilim yönteminden yararlanılmıştır. Bu çalışmada araştırma şirketlerinin web sitesi ve sosyal medyayı eğitim amacıyla kullandıkları, halkla ilişkiler ve tanıtım amacıyla kullanmadıkları sonucuna varılmıştır. Sonuç olarak iyi bir web sitesinin doğruluk, yetkinlik, güncellik, erişim, tarafsızlık özelliklerine sahip olduğu bilinmektedir. Araştırma şirketleri halkla ilişkiler ve pazarlama aracı olarak web sitelerini ve sosyal medya platformlarını etkin kullanamamaktadır.en_US
dc.description.abstractPublic relations provide that the communication with both internal and external stake holders to correspond between corporate objectives and expectation of the public. In this context public relations use as demonstration tools web sites and social media platforms. In this study has been examined with content analysis method web sites, Facebook, Twitter social media tools of research company. Education and Management Consultancy and Alfa Marketing Research&Consultancy. In this study of aim reveal as public relations means significant of web sites and social media in communication field by investigating research company of web sites and social media usage levels and reasons and by this means is contributed to communication field. This research has been restricted with Facebook and Twitter from among social media tools, web sites of research company Anahtar Education and Management Consultancy and Alfa Marketing Research&Consultancy due to examinated research companies training psychology education. In research is analyzed with content analysis method web sites and social media tools. Meanwhile, it is refered from semiotic analysis of Peirce. In this research has been concluded not used so as to public relations and publicity but used so as to education web sites and social media of research companies. As a result it is known that a good web site hold to accuracy, perfection, access, currency and objectivity features. Research companies can’t be used effectively as public relations and marketing means web sites and social media tools.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKürşat Öncülen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectWeb sitesien_US
dc.subjectSosyal medyaen_US
dc.subjectHalkla ilişkileren_US
dc.subjectAnahtar Eğitimen_US
dc.subjectAlfa Pazar Araştırmaen_US
dc.subjectWeb siteen_US
dc.subjectSocial mediaen_US
dc.subjectPublic relationsen_US
dc.subjectAnahtar Educationen_US
dc.subjectAlfa Marketing Researchen_US
dc.titleHalkla İlişkiler Aracı Olarak Web Siteleri ve Sosyal Medya: Araştırma Şirketleri Üzerine Bir Değerlendirmeen_US
dc.title.alternativeWeb Sites and Socal Media As Public Relations Tools: A Evaluation on Research Companyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofAvrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisien_US
dc.departmentİktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesien_US
dc.authorid0000-0002-0253-3906en_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue20en_US
dc.identifier.startpage178en_US
dc.identifier.endpage201en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorKavut, Sevgi


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess