dc.contributor.author | Demir, A. Sevtap | |
dc.date.accessioned | 2023-11-17T14:55:01Z | |
dc.date.available | 2023-11-17T14:55:01Z | |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.identifier.issn | 2148-4287 | |
dc.identifier.issn | 2148-7189 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/6431 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, Türkiye’deki dijital olarak doğan gazetelerin gelir kaynaklarını, bu
alanda varlıklarını sürdürebilmek için ne tür stratejiler uyguladıklarını ve geleneksel
medyanın internet siteleri ile rekabet edip edemediklerini ortaya koymayı
amaçlamaktadır. Çalışmada inceleme nesnesi olarak “dijital doğan” gazeteler seçilmiştir
çünkü geleneksel medyanın internet siteleri çoğunlukla bilinen ve okuyucuda alışkanlık
yaratmış markalar oldukları için dijital alanda da bunun avantajını kullanmakta, reklam
almakta sorun yaşamamaktadır. Oysa dijital doğan gazeteler, bir marka bilinirlilikleri
olmadan alana girmektedir ve dolayısıyla daha dezavantajlı konumdadır. Dolayısıyla
hayatta kalmak ve sürdürülebilirliklerini sağlamak için belirli gelir kaynakları yaratmak
ve çeşitli stratejiler geliştirmek zorundadırlar. Bu amaçla çalışmada dokuz “dijital doğan”
gazetenin yetkilileriyle derinlemesine görüşmeler yapılmış, böylece bu gazetelerin
sürdürülebilir olma yollarının neler olduğu ortaya konmaya çalışılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | This study aims to reveal the sources of income of digitally born newspapers in
Turkey, what kind of strategies they implement in order to maintain their existence in this
field, and whether traditional media can compete with internet sites. In the study, “digital
born” newspapers were chosen as the object of study, because the traditional media's
websites are mostly well-known brands that have created a habit in the reader, they take
advantage of this in the digital field as well, and they do not have any problems in getting
advertisements. However, digitally born newspapers enter the field without a brand awareness and are therefore in a more disadvantageous position. Therefore, they have to
create certain income sources and develop various strategies in order to survive and
ensure their sustainability. For this purpose, in-depth interviews were conducted with the
officials of nine “digital born” newspapers, so that the ways of sustainability of these
newspapers were tried to be revealed. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press | en_US |
dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.17336/igusbd.1066440 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Dijital gazetecilik | en_US |
dc.subject | yeni medya ekosistemi | en_US |
dc.subject | dijital gazeteciliğin ekonomisi | en_US |
dc.subject | yeni medyanın ekonomi politiği | en_US |
dc.subject | dijital reklamcılık | en_US |
dc.subject | Digital journalism | en_US |
dc.subject | new media ecosystem | en_US |
dc.subject | economics of digital journalism | en_US |
dc.subject | political economy of new media | en_US |
dc.subject | digital advertising | en_US |
dc.title | Türkiye’deki “Dijital Doğan” Gazetelerin Sürdürülebilirliklerini Sağlamalarının Yolları: Bir Alan Araştırması | en_US |
dc.title.alternative | Ways of Sustainability of “Digital-Born” Newspapers in Turkey: A Field Study | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.ispartof | İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.department | İstanbul Gelişim Üniversitesi | en_US |
dc.authorid | https://orcd.org/0000-0003-4474-280X | en_US |
dc.identifier.volume | 10 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 510 | en_US |
dc.identifier.endpage | 532 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı | en_US |