Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKarahan Adalı, Gökçe
dc.contributor.authorBalaban, Mehmet Erdal
dc.date.accessioned2023-11-17T13:27:16Z
dc.date.available2023-11-17T13:27:16Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.issn1307-9697
dc.identifier.issn2147-0715
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/6428
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to determine the products that customers prefer to buy together by using algorithm of association rules Apriori, and to implement an application related to customer relationship management. The data set used in this study was obtained from a company operating in the electricity sector. CRoss-Industry Standard Process for Data Mining (CRISP-DM) model was used during data analysis. Association rules technique Apriori applied to data that contains the two year. Data analysis is performed with R language. RStudio was used as a development tool for R codes. The model performed with Apriori was transferred to web environment via Shiny (shinyapps.io). The cross sales realized between HESNYA-03 and HESNYA-02 products of this brand and the sales of different colors together bring the product into the forefront. From this result, it is thought that by creating various color packages related to the product, customers can increase purchases of less preferred products by being offered new products besides these and similar packages. The user is given the opportunity to query the analyzed data set and make basic arrangements related to the algorithm. This allows the application to be dynamic, independent of time and space.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada, birliktelik kurallarına ait algoritmalar kullanılarak, müşterilerin birlikte satın almayı tercih ettikleri ürünler tespit edilerek, müşteri ilişkileri yönetimine ilişkin bir uygulama gerçekleştirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada kullanılan veri seti elektrik sektöründe faaliyet gösteren bir firmadan temin edilmiştir. Veri analizi süresince Çarpraz Endüstri Standard Süreç Modeli (CRISP-DM) modeli takip edilmiştir. İki yılı kapsayan veriye, birliktelik kurallarından Apriori Algoritması uygulanmıştır. Veri analizleri R programlama dili ile gerçekleştirilmiştir. Kodların gerçekleştirilmesinde RStudio geliştirme ortamından yararlanılmıştır. Apriori Algoritması’ndan elde edilen model Shiny (shiny.apps.io) aracılığı ile web ortamına taşınmıştır. HESNYA-03 ve HESNYA-02 ürünleri arasındaki çapraz satış ve ürünün farklı renklerinin birlikte satışı, ürünü ön plana çıkarmaktadır. Buradan hareketle, çeşitli renk paletleri oluşturarak, müşterilerin bu ve benzeri paketlerin yanında yeni ürünler sunarak daha az tercih edilen ürünlerin alımlarını arttırabileceği ortaya konuşmuştur. Kullanıcıya analiz edilen veri setini sorgulama ve algoritma ile ilgili temel düzenlemeleri yapabilme imkânı verilmiştir. Böylelikle uygulamanın zaman ve mekândan bağımsız, dinamik bir hal alması sağlanmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherGazi Üniversitesi Bilişim Enstitüsüen_US
dc.relation.isversionof10.17671/gazibtd.448245en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectdata miningen_US
dc.subjectassociation rulesen_US
dc.subjectmarket basket analysisen_US
dc.subjectapriorien_US
dc.subjectcustomer relationship managementen_US
dc.subjectveri madenciliğien_US
dc.subjectbirliktelik kurallarıen_US
dc.subjectpazar sepet analizien_US
dc.subjectapriorien_US
dc.subjectmüşteri ilişkileri yönetimien_US
dc.titleA Dynamic Application of Market Basket Analysis with R and Shiny in The Electric Materials Sectoren_US
dc.title.alternativeElektrik Malzemeleri Sektöründe R ve Shiny ile Pazar Sepet Analizine Yönelik Dinamik Bir Uygulamaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofBilişim Teknolojileri Dergisien_US
dc.departmentİktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0001-8567-4626en_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-2210-0745en_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage93en_US
dc.identifier.endpage102en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorBalaban, Mehmet Erdal


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess