Magazin Haberlerinde İşlenen Aile İçi Sorunların Okur Üzerindeki Etkileri
Özet
İletişim alanında kitle iletişim araçlarının etkilerini ölçmeye yönelik araştırmalar bundan
yaklaşık yüzyıl önce başlamıştır. Bu süreçte farklı araştırmacı ve kurumlar tarafından farklı
metotlarla etki araştırmaları yapılmış ve araştırma sonuçları da farklı amaçlar için kullanılmıştır.
İlk başta gerçekleştirilen etki araştırmaları siyasi haberlerin etkilerine odaklanılmışken zamanla
şiddet ve ekonomi haberlerinin okur üzerindeki etkileri de araştırma konusu olmuştur. Kitle
iletişim araçlarında politik, ekonomik ve şiddet haberlerinden sonra büyük bir öneme sahip olan
magazin haberleri gerek gazetecilerin gerekse medya kuruluşlarının vazgeçilemez can simidi
haline gelmiştir. Siyasi baskı, karı arttırma ve kolay olanı yakalama gibi nedenlerden dolayı
magazin içerikli haber ve programlar yaygınlık kazanmaktadır. Bu çalışmada kitle iletişim
araçlarında büyük bir yer tutan magazin haberlerinin, özellikle de internet gazetelerindeki
magazin haberlerinde işlenen aile içi sorunların okurların tutum ve davranışları üzerindeki
etkilerine odaklanılmıştır. Anket araştırması yöntemi ile gerçekleştirilen bu çalışmada, magazin
haberlerinde işlenen aile içi sorunların okurların tutum ve davranışları üzerinde orta düzeyde bir
etkiye sahip olduğu ortaya konulmuştur. In the field of communication, studies on measuring th effects of mass media have started a
century ago. In this period, effect measuring researches has been made by different researchers
and institiutions with differnet methods and its results had been used for various purposes. When
first studies were focusing on the effects of the political news, the effects of the violence news
and the economic news on readers have started to become the themes of communication studies
by time. Besides political, violence and economic news, the magazine news have an important
place in mass media and has becoming an indispensable lifesaver of journalists and media
organizations. Just because of political oppression and intend of raising the profit, the magazinecontaining news and programs are becoming populer. In this study, it was focused on the effects
of magazin news about domestic problems on the attitude and the behavior of readers. By
survey research methods, this essay has revealed that the magazine news about domestic
problems has medium level effects on the attitude and the behavior of readers.
Cilt
8Sayı
1Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/6337Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: