Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSezer, Nilüfer
dc.contributor.authorEr, Seher
dc.contributor.authorSavaş, Sezgin
dc.contributor.authorTunçay, Esra
dc.contributor.authorİçağasıoğlu Altun, Banu Nihal
dc.contributor.authorElmacıoğlu, Gülistan
dc.contributor.authorBüdün, Esra
dc.contributor.authorTekin, Gökhan
dc.date.accessioned2023-11-10T12:45:28Z
dc.date.available2023-11-10T12:45:28Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/6336
dc.description.abstractBu çalışma cep telefonunun kişileştirilmesi bağlamında bireylerin zihninde nasıl bir algılamaya sahip olduğunu ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Algı kavramı içinde barındırdığı anlamlar bütününe bakıldığında soyut bir kavramsallaşmayı ifade etmektedir. Bir olay, olgu ya da nesnenin bireyin zihninde ve duygularında yarattığı anlama işaret eden algı kavramının söz konusu olay, olgu ya da nesneden bağımsız olarak bireyin kendine özgü özellikleri doğrultusunda farklılık gösterdiği kabul edilmektedir. Algı, her bir bireyin ‘tek’ ve ‘biricik’ olma gerçeği bağlamında düşünüldüğünde tanımlanması ve somutlaştırılması karışık ve zor bir kavramdır. Algının kavramsallaştırılması sürecinin en genel tanımıyla ‘duyumsal bilgilerin zihinsel temsili’ olarak tanımlanan imaj kavramıyla yakından ilintili olduğu bilinmektedir. Bu bağlamda, çalışmanın ilk bölümünde algı ve algılama kavramına odaklanılırken; sonrasında kişileştirme ve imaj kavramına odaklanılmıştır. Çalışmanın son kısmında ise cep telefonunun bireylerin zihnindeki algılanmasına yönelik sorular sorulmuştur. Bu sorular cep telefonunu kişileştirme algısı üzerinedir. Araştırmanın temel problemi, cep telefonunun gündelik hayatın vazgeçilmez bir nesnesi haline gelmesi ve bu nesne üzerinden sembolik etkileşimciliğin kurulmaya çalışılması olmuştur. Bu problemden hareketle araştırmada “Cep telefonu bir insan olsaydı fiziksel ve kişisel özellikleri nasıl olurdu?” sorusuna yanıt aranmaya çalışılmış ve elde edilen bulgulara göre cep telefonu hakkında bireylerin kendi fiziksel ve kişilik özelliklerine benzer algılara sahip olduğu saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractThis study aims to reveal in the context of personification of the perception of mobile phone in the mind of individuals. When the meanings that it contains in the concept of perception are considered, it expresses an abstract conceptualization. It is accepted that the concept of perception, which indicates the meaning created by an event, fact or object in the mind and emotions of the individual, differs in accordance with the individual's individual characteristics, regardless of the event, phenomenon or object. Perception is a complex and difficult concept to define and embody each individual in the context of the fact that he/she is ‘single’ and ‘unique’. It is known that the most general definition of the conceptualization process of perception is closely related to the concept of image defined as ‘mental representation of sensory information’. In this context, while focusing on the concept of sensation and perception in the first part of the study; then, the concepts of personificiation and image were focused. In the last part of the study, questions were asked regarding the perception of mobile phones in the minds of individuals. These questions are about the perception of personalizing the mobile phone. The main problem of the research has been that the mobile phone has become an indispensable object of daily life and attempts to establish symbolic interactionism through this object. Based on this problem in the research, the answer to "If the cell phone was a person, what would its physical and personal characteristics be like?" was tried to be searched and according to the findings, it was found that individuals have perceptions about mobile phones similar to their physical and personality traits.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMehmet Dursun Erdemen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.29228/TurkishStudies.40457en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectHalkla ilişkileren_US
dc.subjectCep telefonuen_US
dc.subjectAlgıen_US
dc.subjectKişileştirmeen_US
dc.subjectAnketen_US
dc.subjectPublic relationsen_US
dc.subjectMobile phoneen_US
dc.subjectPerceptionen_US
dc.subjectPersonificationen_US
dc.subjectSurveyen_US
dc.titleKişileştirme Bağlamında Cansız Nesnelerin Algılanması: Cep Telefonu Örneğinde Nicel Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativePerception of Inanimate Objects in the Context of Personalization: A Quantitative Research in the Example of the Mobile Phoneen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.departmentİktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesien_US
dc.authorid0000-0002-2489-1210en_US
dc.authorid0000-0003-1411-3172en_US
dc.authorid0000-0003-2141-1055en_US
dc.authorid0000-0003-3588-6086en_US
dc.authorid0000-0002-4955-224Xen_US
dc.authorid0000-0002-5209-3187en_US
dc.authorid0000-0003-4533-8657en_US
dc.authorid0000-0001-8527-1122en_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1285en_US
dc.identifier.endpage1306en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorSavaş, Sezgin


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess