dc.contributor.author | Gürsoy Atar, Özge | |
dc.contributor.author | Gürsoy Ulusoy, Şebnem | |
dc.date.accessioned | 2023-11-09T17:02:18Z | |
dc.date.available | 2023-11-09T17:02:18Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.identifier.issn | 1303-5495 | |
dc.identifier.issn | 2717-7483 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/6324 | |
dc.description.abstract | Sosyal medya günümüzde son derece yaygın ve popülerliği gittikçe artan bir iletişim ortamıdır. Sosyal
medyada bireyler kendilerini nasıl göstermek, sunmak istiyorsa o yönde paylaşımda bulunmaktadırlar.
Stanford Üniversitesi’nde kişilerin hayatlarına dışarıdan bakıldığında hiç çaba göstermeden başarılı ve
mutlu olduklarının görülmesine “ördek sendromu” tanımı yapıldı. Goffman’a göre, kişiler başkalarının
karşısında bir performans sergilerken performanslarını sürekli gözden geçirirler ve kendisini izleyenleri
etkilemek için performanslarını idealize ederler. Bu bağlamda araştırmada Goffman’ın “Yayılan İzlenim
Kuramı” temel alınarak sosyal medyada “ördek sendromu” varlığının ortaya konulması amaçlanmıştır.
Çalışma kapsamında tüm Instagram gönderilerini takip edip incelemek olanaksızdır. Bu nedenle 20 aktif
Instagram kullanıcısı rastgele seçilerek, 18 Kasım 2019 – 25 Kasım 2019 tarih aralığı boyunca, paylaşımları
takip edilmiş ve daha sonra yapılan derinlemesine görüşme ile bu veriler karşılaştırılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | Socialmedia is an extremely common and increasingly popular communication medium. In socialmedia,
individuals share how they want to show and present themselves. At Stanford University, the definition of
"ducksyndrome" was made to see that people were successful and happy without making any effort from
outside. According to Goffman, people constantly review their performance while performing it against to
others and idealize their performances to impress their followers. In this context, it was aimed to reveal the
presence of "ducksyndrome" in social media, based on Goffman's "Spread Impression Theory". Within the
scope of the study, due to the impossibility of following and reviewing all Instagram posts , 20 active
Instagram users were randomly selected and their shares were followed during the period of 18 November
2019 – 25 November 2019 and these data were compared with the in-depth interview. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Ticaret Üniversitesi | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.46928/iticusbe.762651 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Sosyal Medya | en_US |
dc.subject | Yayılan İzlenim | en_US |
dc.subject | Instagram | en_US |
dc.subject | Ördek Sendromu | en_US |
dc.subject | İletişim Araştırmaları | en_US |
dc.subject | Social Media | en_US |
dc.subject | Spread Impression | en_US |
dc.subject | Instagram | en_US |
dc.subject | Duck Syndrome | en_US |
dc.subject | Communication Research | en_US |
dc.title | Sosyal Medyada Ördek Sendromu: Instagram Üzerinden Bir Değerlendirme | en_US |
dc.title.alternative | Duck Syndrome in Social Media: An Assessment Through Instagram | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.ispartof | Istanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.department | Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu | en_US |
dc.authorid | 0000-0003-4376-269X | en_US |
dc.authorid | 0000-0003-3288-6857 | en_US |
dc.identifier.volume | 19 | en_US |
dc.identifier.issue | 39 | en_US |
dc.identifier.startpage | 925 | en_US |
dc.identifier.endpage | 951 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.institutionauthor | Gürsoy Ulusoy, Şebnem | |