dc.contributor.author | Güler Binkanat, Gülkız | |
dc.contributor.author | Duygun, Adnan | |
dc.date.accessioned | 2023-11-09T15:32:36Z | |
dc.date.available | 2023-11-09T15:32:36Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.identifier.issn | 2147-8082 | |
dc.identifier.issn | 2651-5393 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/6317 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın temel amacı; tüketicilerin karar verme tarzlarının satın alma tercihleri üzerine
etkisinin incelenmesidir. Araştırmaya internetten alışveriş yapan tüketiciler dahil edilmiş ve bu
doğrultuda, İstanbul ilinde internetten alışveriş yapan 393 tüketiciye anket uygulanmıştır. Bu
çalışmada, tüketici karar verme tarzlarını incelemek amacıyla literatürde Tüketici Tarzları
Envanteri (TTE) olarak bilinen ve pek çok ülkede tüketici karar verme tarzlarını anlamak
amacıyla kullanılan ölçekten yararlanılmıştır. Türk tüketicilerinin karar verme tarzlarının
anlaşılmasına yardımcı olmak amacıyla, ölçek 2013 yılında Türkçe’ye uyarlanmıştır. Bu
çalışmada da bu ölçekten yararlanılmıştır. Ayrıca literatüre dayanarak, tüketici satın alma
tercihlerine ilişkin değişkenler ortaya konmuştur. Tüketici karar verme tarzlarının tüketici satın
alma tercihleri üzerinde etkisinin olduğu görülmektedir. Araştırma sonucunda, tüketici satın
alma tercihlerindeki değişimin %37,5’inin, tüketici karar verme tarzları ile açıklanabileceğini
söylemek mümkündür. | en_US |
dc.description.abstract | The main aim of the study is to identify the effect of decision making styles of online consumers
on purchasing preferences. The study is conducted with 393 online consumers who reside in
Istanbul. This study uses a scale labeled as Consumer Styles Inventory (CSI) which is employed
in many countries to investigate the consumer decision making styles. This scale is adopted to
Turkish in 2013 to help understand the decision making styles of Turkish consumers. In
addition, based on the literature, variables related to consumer purchasing preferences are
revealed. The main finding of the study reveal that the consumer decision making styles effect
consumer purchasing preferences. The results show that 37.5% (R
2
) of change in consumer
purchasing preferences can be explained by consumer decision making styles. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Beykoz Üniversitesi | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.14514/BYK.m.26515393.2020.8/2.312-327 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Tüketici karar verme tarzları | en_US |
dc.subject | Tüketici satın alma tercihleri | en_US |
dc.subject | İnternetten alışveriş | en_US |
dc.subject | Consumer decision-making styles | en_US |
dc.subject | Consumer purchasing preferences | en_US |
dc.subject | Online Shopping | en_US |
dc.title | İnternetten Alışveriş Yapan Tüketicilerin Karar Verme Tarzlarının Satın Alma Tercihleri Üzerine Etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The Effect of Decision Making Styles of Online Consumers on Purchasing Preferences | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.ispartof | Beykoz Akademi Dergisi | en_US |
dc.department | İstanbul Gelişim Meslek Yüksekokulu | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-3325-2875 | en_US |
dc.authorid | 0000-0003-4026-4054 | en_US |
dc.identifier.volume | 8 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 312 | en_US |
dc.identifier.endpage | 327 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.institutionauthor | Güler Binkanat, Gülkız | |
dc.institutionauthor | Duygun, Adnan | |