Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGüler Binkanat, Gülkız
dc.contributor.authorDuygun, Adnan
dc.date.accessioned2023-11-09T15:32:36Z
dc.date.available2023-11-09T15:32:36Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn2147-8082
dc.identifier.issn2651-5393
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/6317
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı; tüketicilerin karar verme tarzlarının satın alma tercihleri üzerine etkisinin incelenmesidir. Araştırmaya internetten alışveriş yapan tüketiciler dahil edilmiş ve bu doğrultuda, İstanbul ilinde internetten alışveriş yapan 393 tüketiciye anket uygulanmıştır. Bu çalışmada, tüketici karar verme tarzlarını incelemek amacıyla literatürde Tüketici Tarzları Envanteri (TTE) olarak bilinen ve pek çok ülkede tüketici karar verme tarzlarını anlamak amacıyla kullanılan ölçekten yararlanılmıştır. Türk tüketicilerinin karar verme tarzlarının anlaşılmasına yardımcı olmak amacıyla, ölçek 2013 yılında Türkçe’ye uyarlanmıştır. Bu çalışmada da bu ölçekten yararlanılmıştır. Ayrıca literatüre dayanarak, tüketici satın alma tercihlerine ilişkin değişkenler ortaya konmuştur. Tüketici karar verme tarzlarının tüketici satın alma tercihleri üzerinde etkisinin olduğu görülmektedir. Araştırma sonucunda, tüketici satın alma tercihlerindeki değişimin %37,5’inin, tüketici karar verme tarzları ile açıklanabileceğini söylemek mümkündür.en_US
dc.description.abstractThe main aim of the study is to identify the effect of decision making styles of online consumers on purchasing preferences. The study is conducted with 393 online consumers who reside in Istanbul. This study uses a scale labeled as Consumer Styles Inventory (CSI) which is employed in many countries to investigate the consumer decision making styles. This scale is adopted to Turkish in 2013 to help understand the decision making styles of Turkish consumers. In addition, based on the literature, variables related to consumer purchasing preferences are revealed. The main finding of the study reveal that the consumer decision making styles effect consumer purchasing preferences. The results show that 37.5% (R 2 ) of change in consumer purchasing preferences can be explained by consumer decision making styles.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBeykoz Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.14514/BYK.m.26515393.2020.8/2.312-327en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectTüketici karar verme tarzlarıen_US
dc.subjectTüketici satın alma tercihlerien_US
dc.subjectİnternetten alışverişen_US
dc.subjectConsumer decision-making stylesen_US
dc.subjectConsumer purchasing preferencesen_US
dc.subjectOnline Shoppingen_US
dc.titleİnternetten Alışveriş Yapan Tüketicilerin Karar Verme Tarzlarının Satın Alma Tercihleri Üzerine Etkisien_US
dc.title.alternativeThe Effect of Decision Making Styles of Online Consumers on Purchasing Preferencesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofBeykoz Akademi Dergisien_US
dc.departmentİstanbul Gelişim Meslek Yüksekokuluen_US
dc.authorid0000-0002-3325-2875en_US
dc.authorid0000-0003-4026-4054en_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage312en_US
dc.identifier.endpage327en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorGüler Binkanat, Gülkız
dc.institutionauthorDuygun, Adnan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess