dc.contributor.author | Özdener, İbrahim Halil | |
dc.contributor.author | Duygun, Adnan | |
dc.date.accessioned | 2023-11-07T15:54:36Z | |
dc.date.available | 2023-11-07T15:54:36Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.identifier.issn | 1308-2922 | |
dc.identifier.issn | 2147-6985 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/6267 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın temel amacı, e-perakende hizmet kalitesi algısının marka değerine etkisini incelemektir. E-perakende sitesine
örnek teşkil etmesi amacıyla Trendyol.com e-perakende sitesi seçilmiştir. Veriler anket yöntemiyle toplanmış ve rastgele
örnekleme yöntemiyle ulaşılan 322 Trendyol.com müşterisi araştırmaya dahil edilmiştir. Öncelikle, müşterilerinin sosyodemografik özellikleri ile ilgili bulgulara yer verilmiştir. Daha sonra, hem e-perakende işletmesinin hizmet kalitesi algısı hem de
e-perakende işletmesinin marka değeri açısından sosyo-demografik özelliklerin farklılık gösterip göstermediğine bakılmıştır.
Son olarak, e-perakende işletmesinin hizmet kalitesi algısının marka değerine etkisini incelemek için regresyon analizinden
yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, Trendyol.com e-perakende sitesinin hizmet kalitesi algısının marka değerine etkide
bulunduğu ortaya çıkmıştır. E-perakende hizmet kalitesi algısının, marka değeri üzerinde %44,3 oranında değiştirme etkisine
sahip olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, araştırma sonuçlarına göre bazı önerilerde bulunulmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | The main purpose of this study is to determine the effect of e-retail service quality perception on brand equity. Trendyol.com
e-retail web site is selected for the study. Data is collected by questionnaire and random sampling method. 322 Trendyol.
com customers were reached. Primarily, findings related to the socio-demographic characteristics of the customers were
included. Then, it has been examined whether socio-demographic characteristics differed in terms of both e-retail service
quality perception and brand equity. Finally, regression analysis has been used to examine the impact of e-retail service
quality perception on brand equity. As a result of the research, the service quality of Trendyol.com e-retail web site has an
impact on brand equity of Trendyol.com. It has been determined that e-retail service quality perception has a 44.3% change
effect on brand equity. In addition, some suggestions were made according to the results of the research. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.30794/pausbed.560763 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | E-perakende | en_US |
dc.subject | E-perakende Hizmet Kalitesi | en_US |
dc.subject | Marka Değeri | en_US |
dc.subject | E-retail | en_US |
dc.subject | E-retail Service Quality | en_US |
dc.subject | Brand Equity | en_US |
dc.title | E-Perakende Hizmet Kalitesinin Marka Değerine Etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The Effect of E-Retail Service Quality on Brand Equity | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.ispartof | Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi | en_US |
dc.department | İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | en_US |
dc.authorid | 0000-0003-2950-4600 | en_US |
dc.authorid | 0000-0003-4026-4054 | en_US |
dc.identifier.issue | 38 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 18 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.institutionauthor | Özdener, İbrahim Halil | |
dc.institutionauthor | Duygun, Adnan | |