dc.contributor.author | Atış Akyol, Nevra | |
dc.contributor.author | Parpucu, Nurbanu | |
dc.contributor.author | Erken, Nefise Semra | |
dc.date.accessioned | 2023-11-07T12:36:42Z | |
dc.date.available | 2023-11-07T12:36:42Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.identifier.issn | 2564-7601 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/6259 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenleri ve birinci sınıf öğretmenleri ile okulöncesi ve sınıf
öğretmenliği 4. sınıf öğrencilerinin, çocukların ilkokula geçişte sahip olması gereken ilkokula hazırlık
becerilerine ilişkin görüşlerini incelemektir. Ayrıca araştırmanın bir diğer amacı ise, katılımcıların ilkokula
hazırlık becerilerinden hangilerine daha çok önem verdiklerini belirlemektir. Araştırma betimsel tarama
modelinde tasarlanmıştır. Kolay ulaşılabilir örnekleme yolu ile araştırmaya 80 okul öncesi öğretmeni, 50 sınıf
öğretmeni, 51 okul öncesi öğretmen adayı ve 88 sınıf öğretmen adayı olmak üzere toplam 269 kişi katılmıştır.
Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen “Genel Bilgi Formu” ve “İlkokula
Hazırlık Becerileri Anketi” kullanılmıştır. Araştırma kapsamında geliştirilen anket için ulusal ve uluslararası
alanyazın örnekleri incelenmiş ve uzman görüşleri alınmıştır. Verilerin analizinde ortalama, yüzde ve frekans
kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, okul öncesi öğretmenlerinin, sınıf öğretmenlerinin, okul öncesi ve sınıf
öğretmen adaylarının ilkokula hazırlık becerilerine ilişkin görüşleri incelendiğinde en yüksek ortalamanın; öz
bakım becerileri alanına ait olduğu görülmüştür. Sınıf öğretmenliği adaylarının ise ilkokula hazırlık
becerilerine ilişkin görüşleri incelendiğinde en yüksek ortalamanın fiziksel gelişim alanına ait olduğu
görülmüştür. Bu bilgiler ışığında alan yazında ilkokula hazırlık becerileri ile ilgili gelişim alanlarına yönelik
olarak hem örneklem gruplarında hem de gelişim alanlarının vurgulanması noktasında benzerlikler kadar
farklılıklar da olduğu saptanmıştır. Bu farklı görüşlerin ilkokula hazırlık kavramının çok yönlü yapısından
kaynaklandığı düşünülmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this study is to examine the views of preschool, primary school and preservice teachers
that are at senior grade of the university on school readiness skills that children should have in transition to
primary school. In addition, it was aimed to determine which of school readiness skills was given more
importance to by the participants of the study. The study aiming to investigate the views of preschool,
primary school and preservice teachers was designed in survey model. Preschool teachers, primary school
teachers and preservice teachers were included in the study through convenience sampling. The sample of
the study consisted of 269 participants including 80 preschool teachers, 50 primary school teachers, 51
preschool teacher candidates and 88 primary school teacher candidates. In the research, “General
Information Form” and School Readiness Skills Questionnaire developed by the researchers were used as
data collection tools. In the analysis of the data, medium, percentage and frequency were used. As a result
of the research, when the views of preschool teachers, primary school teachers, preschool and primary
svhool teacher candidates about school readiness skills were examined, the highest average was self-care
skills. However, it is seen that the highest average belongs to physical development.for preservice primary
school teachers. It was seen that there were differences and similarities in the sample groups in emphasizing
the development areas regarding school readiness skills in the literature. It is thought that these different
opinions stem from the multifaceted structure of the concept of school readiness. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Türkiye Okul Öncesi Eğitimini Geliştirme Derneği | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.24130/eccd-jecs.1967202042281 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | İlkokula hazırlık | en_US |
dc.subject | İlkokula hazırlık becerileri | en_US |
dc.subject | Okul öncesi öğretmeni | en_US |
dc.subject | Sınıf öğretmeni | en_US |
dc.subject | Öğretmen adayı | en_US |
dc.subject | School readiness | en_US |
dc.subject | School readiness skills | en_US |
dc.subject | Preschool teachers | en_US |
dc.subject | Primary school teacher | en_US |
dc.subject | Teacher candidate | en_US |
dc.title | İlkokula Hazırlık Becerilerine İlişkin Okul Öncesi ve Birinci Sınıf Öğretmenleri ile Öğretmen Adaylarının Görüşleri | en_US |
dc.title.alternative | Views of Preschool, Primary School and Preservice Teachers on School Readiness Skills | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.ispartof | Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi | en_US |
dc.department | Sağlık Bilimleri Yüksekokulu | en_US |
dc.authorid | https://orcid.org/0000-0003-4697-847X | en_US |
dc.authorid | https://orcid.org/0000-0002-4544-3927 | en_US |
dc.authorid | https://orcid.org/0000-0001-8968-7926 | en_US |
dc.identifier.volume | 4 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 117 | en_US |
dc.identifier.endpage | 136 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.institutionauthor | Erken, Nefise Semra | |