dc.contributor.author | Bayrak, Mehmet Çağrı | |
dc.contributor.author | Tığdemir, Mesut | |
dc.contributor.author | Karaşahin, Mustafa | |
dc.contributor.author | Çakmak, Olcay | |
dc.date.accessioned | 2023-11-05T18:22:53Z | |
dc.date.available | 2023-11-05T18:22:53Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.identifier.issn | 1308-6693 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/6230 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, demiryolu altyapısındaki kirlenmeye bağlı kusurları yere nüfuz eden
radar (GPR) kullanarak tespit etmek amacıyla İstanbul-Edirne demiryolu hattının
Çatalca bölgesinde çalışmalar yürütülmüştür. Yenilenen demiryolu hattında
yenileme çalışmalarından önce ve sonra ölçümler yapılmıştır. Ayrıca balast
numunesi alınarak kirlilik derecesi belirlenmiştir. Yapılan değerlendirmeye göre
eski demiryolunda balast tabakasının aşırı deformasyonu, balast cepleri ve balast
kirliliği tespit edilmiştir. Yenileme sonrasında altyapı tabakaları tespit edilmiştir.
Eski ve yeni demiryolu hattında yapılan radar ölçüm sonuçları karşılaştırmalı olarak
sunulmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, investigations are carried out in the Çatalca region of the IstanbulEdirne railway line in order to detect defects related to the contamination in the
railway infrastructure using ground penetration radar. Measurements are
performed before and after the renovation works on the renewed railway line. In
addition, the ballast sample is taken, and the degree of fouling is determined.
According to the evaluation, excessive deformation of the ballast layer, ballast
pockets and ballast fouling are detected in the old railway. Infrastructure layers are
determined after the renovation. The radar measurement results on the old and new
rail lines are presented comparatively. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Süleyman Demirel Üniversitesi Mühendislik Fakültesi | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.21923/jesd.695507 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Balast Kirliliği | en_US |
dc.subject | GPR | en_US |
dc.subject | Demiryolu | en_US |
dc.subject | Demiryolu Altyapısı | en_US |
dc.subject | Ballast Fouling | en_US |
dc.subject | GPR | en_US |
dc.subject | Railway | en_US |
dc.subject | Railway Infrastructure | en_US |
dc.title | Yere Nüfuz Eden Radar Yöntemi ile Balast Kirliliğinin Belirlenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Determination of Ballast Fouling Via Ground Penetrating Radar | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.ispartof | Mühendislik Bilimleri ve Tasarım Dergisi | en_US |
dc.department | Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-9995-7325 | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-5303-2722 | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-3811-2230 | en_US |
dc.authorid | 0000-0003-4282-4481 | en_US |
dc.identifier.volume | 8 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 572 | en_US |
dc.identifier.endpage | 581 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.institutionauthor | Karaşahin, Mustafa | |