Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBayrak, Mehmet Çağrı
dc.contributor.authorTığdemir, Mesut
dc.contributor.authorKaraşahin, Mustafa
dc.contributor.authorÇakmak, Olcay
dc.date.accessioned2023-11-05T18:22:53Z
dc.date.available2023-11-05T18:22:53Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn1308-6693
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/6230
dc.description.abstractBu çalışmada, demiryolu altyapısındaki kirlenmeye bağlı kusurları yere nüfuz eden radar (GPR) kullanarak tespit etmek amacıyla İstanbul-Edirne demiryolu hattının Çatalca bölgesinde çalışmalar yürütülmüştür. Yenilenen demiryolu hattında yenileme çalışmalarından önce ve sonra ölçümler yapılmıştır. Ayrıca balast numunesi alınarak kirlilik derecesi belirlenmiştir. Yapılan değerlendirmeye göre eski demiryolunda balast tabakasının aşırı deformasyonu, balast cepleri ve balast kirliliği tespit edilmiştir. Yenileme sonrasında altyapı tabakaları tespit edilmiştir. Eski ve yeni demiryolu hattında yapılan radar ölçüm sonuçları karşılaştırmalı olarak sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractIn this study, investigations are carried out in the Çatalca region of the IstanbulEdirne railway line in order to detect defects related to the contamination in the railway infrastructure using ground penetration radar. Measurements are performed before and after the renovation works on the renewed railway line. In addition, the ballast sample is taken, and the degree of fouling is determined. According to the evaluation, excessive deformation of the ballast layer, ballast pockets and ballast fouling are detected in the old railway. Infrastructure layers are determined after the renovation. The radar measurement results on the old and new rail lines are presented comparatively.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSüleyman Demirel Üniversitesi Mühendislik Fakültesien_US
dc.relation.isversionof10.21923/jesd.695507en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectBalast Kirliliğien_US
dc.subjectGPRen_US
dc.subjectDemiryoluen_US
dc.subjectDemiryolu Altyapısıen_US
dc.subjectBallast Foulingen_US
dc.subjectGPRen_US
dc.subjectRailwayen_US
dc.subjectRailway Infrastructureen_US
dc.titleYere Nüfuz Eden Radar Yöntemi ile Balast Kirliliğinin Belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermination of Ballast Fouling Via Ground Penetrating Radaren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofMühendislik Bilimleri ve Tasarım Dergisien_US
dc.departmentMühendislik ve Mimarlık Fakültesien_US
dc.authorid0000-0002-9995-7325en_US
dc.authorid0000-0002-5303-2722en_US
dc.authorid0000-0002-3811-2230en_US
dc.authorid0000-0003-4282-4481en_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage572en_US
dc.identifier.endpage581en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorKaraşahin, Mustafa


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess