dc.contributor.author | Ata, Samet | |
dc.contributor.author | Duran, Çağla | |
dc.contributor.author | Metin, Emine Nilgün | |
dc.date.accessioned | 2023-11-03T14:15:46Z | |
dc.date.available | 2023-11-03T14:15:46Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.identifier.issn | 2528-9918 | |
dc.identifier.issn | 2149-0813 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/6209 | |
dc.description.abstract | Amaç: Bu araştırma son sınıf öğretmen adaylarının üstün yeteneklilerin eğitimine yönelik tutumlarının
incelenmesi amacıyla yapılmış nicel bir çalışmadır.
Gereç ve Yöntem: Araştırma grubunun örneklemini, 2018-2019 güz öğretim yarıyılında Ağrı İbrahim Çeçen
Üniversitesi’nde eğitim gören Okul Öncesi Eğitimi, PDR ve Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı 4. sınıf 211 öğretmen
adayı oluşturmaktadır. Bu araştırmada tarama modelinin bir türü olan ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır.
Araştırmada veri toplama aracı olarak, öğretmen adaylarının demografik özelliklerinin yer aldığı Kişisel Bilgi
Formu ve Tortop (2014) tarafından uyarlaması yapılmış olan Üstün Yeteneklilik ve Üstün Yetenekli Eğitime
İlişkin Tutum Ölçeği kullanılmıştır.
Bulgular: Araştırmanın sonuçlarına göre üstün yeteneklilerin eğitimine ilişkin tutumları en olumlu katılımcılar
PDR Anabilim Dalındaki öğretmen adaylarıdır. Okul Öncesi Eğitimi ve Sınıf Eğitimi Anabilim Dallarına devam
eden öğretmen adaylarının da tutumları olumlu düzeyde olduğu görülmüştür. Yapılan Tek Yönlü Varyans Analizi
(ANOVA) sonuçlarına göre ise üstün yeteneklilerin ihtiyaçları ve destek boyutunda Okul Öncesi Eğitimi ile PDR
Anabilim Dalları arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur.
Sonuç ve öneriler: PDR, Okul Öncesi Eğitimi ve Sınıf Eğitimi Anabilim Dallarına devam eden öğretmen
adaylarının üstün yeteneklilerin eğitimine ilişkin tutumları olumlu düzeyde olmakla birlikte olumluluk düzeyi
yüksek değildir. Çalışma hayatına girdiklerinde üstün yetenekli çocukların eğitiminden de sorumlu olacak
öğretmen adaylarının bu çocukların eğitimi konusundaki donanımlarının artırılması gerekmektedir. Bunun için
ders programına üstün yetenekli çocuklarla ilgili bir ders konulması, ayrıca görevde olan öğretmenlerin hizmet içi
eğitim programlarıyla donanımlarının artırılması önerilmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | Objectives: This study was conducted to examine the attitudes of senior teacher candidates towards the education
of gifted students.
Material and Methods: The sample of the research group constitutes the 4th grade 211 teacher candidate for
preschool education, psychological counseling and guidance education and classroom education, which was
educated at Ağrı İbrahim Çeçen University in the fall academic semester of 2018-2019. In this research, relational
screening model which is a type of screening model is used. As a data collection tool, the personal data form with
demographic characteristics of teacher candidates and Attitude Scale towards Gifted Education (ASGE) which
adapted by Tortop (2014) were used.
Results: According to the results of the study, the most sensitive part of the education of the gifted students is the
teacher candidates in the psychological counseling and guidance education department. The responsiveness of
teacher candidates who continue their preschool education and classroom education departments is positive.
According to the One-Way Variance (ANOVA) test results, there was a significant difference between preschool
education and psychological counseling and guidance education departments in the needs and support dimension
of gifted individuals.
Conclusion: The attitudes of pre-service teachers attending the Psychological and Guidance Counseling, PreSchool Education and Class Education Departments have a positive attitude towards the education of gifted
students but the positive level is not high. When they enter working life, teacher candidates, who will be
responsible for the education of gifted children, need to increase their equipment training. For this purpose, it is
recommended to add a course about gifted children to the curriculum, and to increase their in-service training
programs and equipment. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.21020/husbfd.568228 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | üstün yetenekli çocukların eğitimleri | en_US |
dc.subject | öğretmen tutumları | en_US |
dc.subject | üstün yetenek | en_US |
dc.subject | education of gifted children | en_US |
dc.subject | teacher attitudes | en_US |
dc.subject | gifted children | en_US |
dc.title | Öğretmen Adaylarının Üstün Yetenekli Çocukların Eğitimine Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi (Ağrı İli Örneği) | en_US |
dc.title.alternative | Determination of Teachers' Attitudes Towards the Education of Gifted Children (Ağrı Province Case) | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.department | Sağlık Bilimleri Yüksekokulu | en_US |
dc.authorid | https://orcid.org/0000-0002-9212-1285 | en_US |
dc.authorid | https://orcid.org/0000-0001-5825-1310 | en_US |
dc.authorid | https://orcid.org/0000-0001-9763-2896 | en_US |
dc.identifier.volume | 7 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 159 | en_US |
dc.identifier.endpage | 171 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.institutionauthor | Duran, Çağla | |