COVİD-19 döneminde evden çalışma ve çalışanların görev performansı: Çağrı merkezi çalışanlarında bir araştırma
Abstract
COVİD-19 salgını, tüm dünya ile birlikte ülkemizi de etkisi altına almış ve işletmelerin çalışma
sistemlerinde köklü değişikliklere gidilmesine sebep olmuştur. Bazı işletmeler, çalışanlarının haftanın
belirli günlerinde işyerinden, arta kalan günlerde ise evlerinden çalışmalarını isterken bazı işletmeler
ise belli görevleri ifa eden çalışanlarının tümüyle evlerinden çalışmalarını istemişlerdir. Evden yapılan
çalışmalarda doğrudan denetim olmaması, kişilerin özel hayatlarıyla çalışma hayatları arasındaki
sınırın ortan kalkması, çalışanların ev ortamının rahatlığında ve güvenli bir alanda görevlerini yerine
getiriyor olmaları, kendilerine vakit ayırabiliyor olmaları ve özellikle ev ve işyeri arasındaki ulaşım
süresinin yaşanmıyor olması, evden çalışan kişilerin algıladıkları görev performanslarında, işyerinde
çalışmak zorunda olan kişilere göre farklılık oluşturması gerektiği düşüncesiyle yapılan bu çalışma,
çalışanlardan, COVİD-19 öncesi işyerinde çalıştıkları sürede ve sonrasında evden çalıştıkları süredeki
genel görev performansları ve yaptıkları işe yönelik spesifik görev performanslarını karşılaştırmaları
istenmiştir. Araştırma hem sadece evden hem sadece işyerinden hem de hem evde hem de işyerinde
görev yapmakta olan personeli olan bir çağrı merkezi firmasında gerçekleştirilmiştir. Firmanın 260
kişiden oluşan tüm çağrı merkezi personelinin katılımıyla gerçekleştirilen çalışmada, elde edilen
veriler SPSS programıyla istatistiki analizlere tabi tutulmuş, korelasyon tablosu ile ilişkiler tespit
edilmiştir. Sonrasında da tek yönlü ANOVA analizi ile gruplar arası farklılaşmaların varlığı
incelenmiştir. Sonuçlar göstermektedir ki COVİD-19 öncesi döneme kıyasla sadece evden çalışanlar
veya haftanın belli günleri evden belli günleri işyerinden çalışanların genel görev performanslarına
yönelik algıları, sadece işyerinden çalışanlara nazaran artmıştır. Bu çalışma, evden çalışmanın
çalışanları olumlu yönde etkilediğini ortaya koymuştur. Ayrıca spesifik görev performansı kavramını
literatüre kazandırmıştır. The COVID-19 epidemic affected our country and the whole world and caused radical changes in
work life. While some businesses asked their employees to work from workplaces on certain days of
the week and from their homes for the remaining days, some companies wanted their employees who
perform specific duties to work entirely from their homes. Lack of direct control in work from home,
the blurring border between people's private and work lives, employees the comfort and safety of the
home environment, having spare time for themselves, and especially saving the commuting time
between home and workplace should affect the perception of employees' about their task
performance. This idea caused this study to be conducted. This study was carried out in a call center
firm that has a total of 260 employees. The firm has employees working only from home, from the
workplace, and from both home and workplace on certain days of the week. All firm employees
participated in this study, and they were asked to compare their current general task and specific task
performances with the pre-COVID-19 period. The data collected were subjected to statistical analysis
using the SPSS statistical software package. The relationships determined by interpreting the
correlation table and differentiation between groups were examined by one-way ANOVA analysis.
The results show that the work performance perceptions of those who work from home alone or work
from home on certain days of the week have increased compared to those who work only from the
workplace. This study revealed that working from home affects employees positively. In addition,
this study also contributed the concept of specific task performance to the literature.
Volume
9Issue
4Collections
The following license files are associated with this item: