Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYüceol, Nazlı
dc.date.accessioned2023-10-24T18:02:20Z
dc.date.available2023-10-24T18:02:20Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn2146-796X
dc.identifier.issn2146-7978
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/6054
dc.description.abstractThe progress of societies, their development, and their ability to compete economically depend on education. Education is both affected by changes in all these areas and affects them. The desired results from the new wave of industrial revolution called industry 4.0 can only be achieved through education as well. Industry 4.0 is the new industrial revolution that first appeared in Germany and includes applications such as autonomous vehicles, wearable technologies, artificial intelligence applications, block chain, and cloud computing systems. With the innovations brought by the revolution, it has been changing the ways of doing business and the competencies required from employees. Industry 4.0 requires university students to have new knowledge, competencies and skills before graduation, the workforce to acquire new skills, and the restructuring and transformation of higher education to achieve all of these. Thus, industry 4.0 is reshaping the future of education. This review study focuses on the connection of higher education and industry 4.0 by examining the national and international literature. It aims to present a general assessment of the steps to be taken in higher education in parallel with the requirements of industry 4.0 and the new competencies that should be acquired by graduates. It is concluded with some suggestions about what should be done regarding the international standards in order for the higher education curricula to adapt to the existing processes and changes, to train human resources in accordance with the conditions and demands of the age, what new competencies the workforce should have, and the steps to be followed regarding industry 4.0.en_US
dc.description.abstractToplumların ileri gitmesi, kalkınması, ekonomik anlamda rekabet edebilmesi, gelişmişlik düzeyleri ve daha birçok alt başlık eğitime bağlı olarak gerçekleşmektedir. Eğitim tüm bu alanlardaki değişimlerden hem etkilenmekte hem de tüm bu süreçleri etkilemektedir. Endüstri 4.0 olarak adlandırılan yeni dalga endüstri devriminden, istenilen sonuçların elde edilmesinin yolu ise yine eğitimden geçmektedir. Endüstri 4.0 ilk olarak Almanya’da ortaya çıkan ve otonom araçlar, giyilebilir teknolojiler yapay zekâ uygulamaları, blok zinciri, bulut bilişim sistemleri gibi uygulamaları içeren yeni sanayi devrimidir ve getirdiği yenilikler ile iş yapma şekillerini ve çalışanların sahip olması gereken yetkinlikler bağlamında değişiklikler yaratacaktır. Endüstri 4.0, sahip olunan vizyonun çok ötesinde üniversite öğrencilerinin mezun olduktan sonra hangi yeni bilgi, yetkinlik ve becerilere sahip olmaları gerektiğini, işgücünün kazanması gereken yeni becerilerin nasıl kazanılacağını ve tüm bunların sağlanabilmesi için yükseköğretimin yeniden yapılanmasını ve dönüşümünü gerektirmektedir. Bu bağlamda endüstri 4.0 eğitimin geleceğini yeniden şekillendirmektedir. Bu çalışma derleme türünde ele alınmıştır. Çalışmada ulusal ve uluslararası literatür incelenerek yükseköğretim ve endüstri 4.0 bağlantısı ortaya konmuştur. Bu bağlamda amacımız, endüstri 4.0’ın gerekliliklerine paralel olarak yükseköğretimde atılması gereken adımlar ve mezunlara kazandırılması gereken yeni yetkinler ile ilgili genel bir değerlendirme ortaya koymaktır. Yükseköğretimde öğretim programlarının mevcut süreçlere ve değişimlere uyum sağlaması, çağın koşul ve isteklerine uygun nitelikte insan gücünün yetiştirilebilmesi için uluslararası standartlarda neler yapılması gerektiği, işgücünün sahip olması gereken yeni yetkinliklerin ve süreç ile ilgili izlenmesi gereken adımların neler olduğu hakkında çıkarımlarda bulunulmuştur.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherDeomed Reklam ve Yayıncılık Ltd. Şti.en_US
dc.relation.isversionof10.2399/yod.21.617715en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectIndustry 4.0en_US
dc.subjectIndustrial revolutionsen_US
dc.subjectHigher educationen_US
dc.subjectEndüstri 4.0en_US
dc.subjectSanayi devrimlerien_US
dc.subjectYükseköğretimen_US
dc.titleThe Steps to be Taken in Higher Education for Successful Adaptation to Industry 4.0en_US
dc.title.alternativeEndüstri 4.0’da Başarılı Olmak için Yükseköğretimde Atılması Gereken Adımlaren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofYükseköğretim Dergisien_US
dc.departmentSağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokuluen_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0001-8416-5707en_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage563en_US
dc.identifier.endpage577en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorYüceol, Nazlı


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess